• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Palautetta BW Vantaasta

Vetskarin korjauksen voi kyllä tehdä missä välissä vaan. Voihan se tietty olla, että Dainesella on pitkä jono takuukorjauksia odottelemassa...

Oman takkini korjauksessa ei mennyt kuin 5 minuuttia, kun ajelin tehtaalle. Olishan niilläkin varmaan jotain töitä ollut, mutta kuten jo aiemmin sanoin, asiat riippuu paljon siitä, miten ne halutaan tehdä.
Kaikki riippuu tietenkin Dainesen mielenkiinnosta korjata... Ja koska dainese teettää suuren osan vaatteistaan Pakistanissa saattaa olla että he taas postittaa sen Pakistaniin, missä on yksi tyyppi joka hoitaa korjaukset koko maailmalle... kuitenkaan jälleenmyyjä eikä maahantuoja voi asialle mitään.
veryangry.gif

Tarjottiinhan BW:n puolesta senkin että takki korjataan heidän kustannuksella (kukaan ei olisi korvannut tätä BW:lle takaisin...)..

Eli huonon palautteen tässä tapauksessa ansaitsee Dainese...

Mun mielestäni juualton on oikeaasa. On inhottavaa että takki on hajonnut. Ja se ettet ole saanut omaasi korjattua tarpeeksi nopeasti. Mutta elämä on... Ei BW voi takiksi muuttua, jos se tehdas on Italiassa. Nyt ovat ottaneet lainatakin kustannukset omaan piikkiinsä.
Ei kukaan voi takiksi muuttua, mutta ...Jos tätä takuuta käytetään myyntiargumenttina ja se vaikuttaa ostopäätökseen, on vähän kusetuksen makua. Ei ostaja voi kuvitella että takuu tarkoittaa sitä, että jos tuot sen takin korjattavaksi, et näe sitä enää ikinä tai jos se korjataan Suomessa niin takuu raukeaa.

No minä en tiedä miten takuu on myyty. Tuskin kukaan olisi tyytyväinen jos mopon takuu olisi sellainen että mopo lähetettäisiin Japaniin korjattavaksi, ja niillä saattuu olemaan parempaa tekemistä kuin suomalaisten mopoja korjailla. Kyllä Dainesellakin takuukorjaus pitäisi mennä muiden hommien edelle, jos maineesta on väliä.

Mainostaessaan takuuta kauppias ottaa riskin, jos asia ei ole kunnossa. Myyjä vastaa tuotteesta. Mutta kohtuus kaikessa, "shit happens" myös, joskus vaan asiat menee pieleen, eikä kaikkia asiakkaita saa millään tyytyväiseksi.

Dainese ei muuten valmistuta tuotteitaan pakistanissa, edulliset tuotteet tehdään Romaniassa tai muualla euroopan halpamaissa. Alihankkijat on ISO-laatusertifioitu kuitenkin.

Dainesen 1-osaiset nahkapuvut tehdään kaikki Italiassa.

Yksi asia mikä kannattaa huomioida on se, että jos Dainese korjaa tuotteen takuuna, se tehdään poikkeuksetta todella hyvin ja tuotteesta ei näe, että se on korjattu. Miinuksena tosiaan se, että homma kestää monesti 3-4 viikkoa. Jos myyjäliike haluaa, asian saa kyllä hoidettua nopeastikin, mutta silloin pitää ottaa pikarahdit. Kaikki korjaukset tehdään muuten Italiassa!

Minulla on ja on ollut paljon noita Dainesen kamoja. Tykkään niistä, hyvin istuvia ja asiallisesti tehtyjä. Parissa puvussa on ollut jotain pientä takuujuttua ja tosiaan olen mollemmilla kerroilla laittanut tuotteet takaisin tehtaalle.

Voi niitä korjata suomessakin suutarilla ja jos nyt vetoketju korjataan täällä suutarilla niin ei siitä koko takin takuu mene. Kyllä kai BW kantaa vastuunsa jos ohjeistavat asiakasta korjauttamaan takkinsa suutarilla. Kai BW sitten vastaa jos suutarikorjauksen jälkeen takkiin tulee jotain muuta häikkää.

Nämä ulkomaisten tuotteiden takuujutut ovat kyllä jossain määrin hankalia. Malttia vaan ja rauhallisesti tiukka vaatimus sisään niin kyllä se siitä.

Ostin Yokon (nyk. Scott) coret (housut ja takin) Vantaan BW:stä maaliskuussa 2005. Ovh. noille oli silloin 1400 € tjsp...

No takki hajosi vetskarin vierestä --> pysty ajamaan, piti vettä jne... vein takin korjattavaksi BW:lle helmikuussa -06 ja kyselin koska takin saa takaisin = ehtiikö ajokauden alkuun? n. 3-4 viikkoa jos korjaavat tai jos tulee uusi takki niin päätös tulee viikossa, kertoi mies kaupassa. Ei tullut uutta takkia vaan todella taidokkaasti korjattuna vanha tuli takaisin 2 viikossa (takista ei huomaa että sitä on korjattu). Mun mielestä palvelu oli nopeaa ja erittäin asiallista
smile_org.gif
Tiedä sitten jos valmistajilla on erilaisia tapoja käsitellä takuuasiaoita jolloin toisen merkin kanssa on helpompi asioida kuin toisen? Kokemuksesta esim. ATK-alalla tiedän että takuut voi oikeasti olla hyvinkin erillaisia ja päämiehet hoitavat todella vaihtelevasti niitä...  
033102ass_1_prv.gif

Alla oleva viesti on Marjon kirjoittama, Zara ei ole osallisena asiaan millään lailla

Moi Olli!
Antamasi palaute BW vantaan varustepuolelta EI ihan mene niin kuin kirjoitat! Minä tarvikemyyjä Marjo hoidin Dainesen takin juuri niin kuin meille on Daineselta annettu ohjeet! Enkä todellakaan hermostunut sulle, niin kuin väität! Et vaan taitanut ymmärtää, kun selitimme reklamaatio kuvion..?

Eli toit takin BW Vantalle KE 14.9.2005. Sanoin Sinulle, että takki lähtee italiaan Daineselle korjaukseen meistä riippumatta, vasta seuraavalla viikolla. Olin itse tehtaalle yhteydessä ja ne ilmoitti korjaavansa takin vetoketjun ensitilassa!

Olimme valmiita lainaamaan sulle meidän koe-ajotakkia (kaikki oli liian isoja, joten lainasimme sulle UUDEN tekstiilitakin) joka SINULLE ei aluksi edes kelvannut.

Takki saapui Daineselta viikolla 40. Olin itse tuolloin lomalla. Palattuani lomalta (10.10.2005) yritin välittömästi soittaa sinulle, vaan numero ei mennyt mihinkään! Soittelin 118:siin kyseiseen osoitteessen samoja numeroita: Sain jonkun numeron (naisen nro) pommitin siihen varmaan 10 kertaa,tuloksetta! Meinasin jopa lähettää sulle laskun siitä lainatusta takista (Yoko musta Motodor koko 48) jotta sinä ottaisit meihin yhteyttä ja saisit takkisi takaisin.

Taisi olla Yokon takki lämpimämpi syksyllä kuin Dainesen nahkatakki? Etpä soitellu enää perään. Siispä Sinun Dainesen korjattu nahkatakki odottaa BW Vantaan Päivin kopissa ja PALAUTA se lainattu takki! Voit myös soittaa mulle henkilökohtaisesti 040-5439516 niin ei tarvii kiukutella täällä orgissa!
Niin ja hajosiko vetoketju kaatuessasi vai?

PS:en ole täällä hetkellä BW:n palveluksessa kirjoitin tämän sulle henkilökohtaisesti! Kiitos.

Terveisin Marjo

Jepjep, tämmöstäpä se useimmiten on, asiasta kuin asiasta voi tehdä vaikeita, kun tekemällä tekee niistä sellaisia. Eipä tällä osiolla ole enempää informaatioarvoa kuin toimia kiukuttelukanavana ja sympatiapisteiden kerjuupaikkana. Joitakin poikkeuksiakin saattaa toki olla.
Tämän ketjun perusteella ei kuva otsikon liikkeestä juuri huonone, paremminkin päinvastoin, kun tuon aloitusviestin läpi lukee. Tarkoitus ei toki ole vähätellä ketään, mutta asioilla on useimmiten kaksi puolta, ja se kokonaiskuva tilanteesta pilkottaa tässäkin tapauksessa tuolta rivien välistä.
No, toivottavasti mieli parani ja olo helpottui, ja toivottavasti uusi kevät piristää mieltä, varsinkin kun takkikin tuntuu olevan taas noudettavissa.
Eikun baanalle siitä, ja tällä kertaa se gummipuoli ylöspäin.
cool.gif

Back