• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pakoputkien paukuttaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Petri12r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Taas tuli kevät ja alkoi toi pakoputkien paukunta keskustassa.
Itse asun Helsingin keskustassa ja nyt kauniiden ilmojen tullessa olisi kiva pitää parvekkeen ovea auki kadulle ja nauttia kevään mukavista ilmoista,  niin eikös tule moottoripyörät tehoputkineen ja paukuta niin, että lasit helisee astiakaapeissa. Talojen välissä se meteli on aivan sietämätöntä. En ymmärrä, miksi moottoreita pitää kierrättää aina lähes rajottajalle ja varsinkin, kun on vaihdettu orggisputket tehoputkiin. Katso siinä sitten Kauniita ja rohkeita, kun ei saa keskusteluista mitään selvää ja kahvit läikkyy syliin, kun joku ***leen pompperi päräyttää ikkunan alta kierrokset rajoittajalla.

Huoh... oliskohan aika kaivaa oma pyörä talviteloilta?  
biggrin.gif
Huolestuttavaa. Nyt poika ÄKKIÄ mopo kevätlumille!!!
Ei ku... No kuitenki ulos tallista!
baaa.gif

edit: Ja sit kun taas paukkuu, ni ennenku teet mitään... Jos paukkuu tutulla tavalla, ni keitä teetä valmiiks...  
wink.gif
biggrin.gif

Mä se olin oon pahoillani
confused_orig.gif
, koko talven oon kiilottanut uutta vaimenninta, pakko sitä on vaan huudattaa et muut huomaa, jos sää antaa periksi tuun paukutteleen sitä Pe päiväksi ytimeen.
biggrin.gif
biggrin.gif

Höh, ei se tomaattien heittely mitään auta. Noihin mopoihin on varmaa jo tehtaalta asennettu pakoputken paukkulaakeri ja siksi paukkuu...
baaa.gif

Mä oonkin miettyny mitä oon missannut ku oon paukutellu Stadissa.... soita ens kerralla niin tuun kylään hörppii kahvii ja kattelee kauniita ja rohkeita, MIELETON SARJA
biggrin.gif

Kerran kun ajoin yhdellä omakotialueella, niin vahingossa paukahti (mopo) oikein kunnolla. Pysäytin ajokkini saman tien siististi kadun varteen ja kävin kaikissa lähitaloissa pyytämässä anteeksi aiheuttamaani häiriötä.
Vastaanotto joissakin oli ihmettelevä, useimmissa hyväksyvä, eräässä jopa päällekäyvän eroottinen. Kyllä kannatti!
biggrin.gif
tounge.gif

Kerran kun ajoin yhdellä omakotialueella, niin vahingossa paukahti (mopo) oikein kunnolla. Pysäytin ajokkini saman tien siististi kadun varteen ja kävin kaikissa lähitaloissa pyytämässä anteeksi aiheuttamaani häiriötä.
Vastaanotto joissakin oli ihmettelevä, useimmissa hyväksyvä, eräässä jopa päällekäyvän eroottinen. Kyllä kannatti!        
biggrin.gif

tounge.gif
Ja sitten heräsit
biggrin.gif
biggrin.gif

Petelle sanoisin että toi sun kommenttis on aika outo ottaen huomioon että olet itsekin motoristi(??) toki tietty jatkuva vingutus käy jossain vaiheessa hermonpäälle,mutta olisin tollasta valittamista odottanu siltä vanhalta(mummo ja pappa)pariskunnalta..
biggrin.gif
Olis ehkä kannattanut lukea loppuun toi mun ensimmäinen viesti ja varsinkin se kysymys sieltä.
wink.gif

Jos se prätkä on yhä seisonnassa, niin ensiapuna olisi varmaan käydä lataamassa crazy frog soittoääni kännykkään.
tounge.gif

Petelle sanoisin että toi sun kommenttis on aika outo ottaen huomioon että olet itsekin motoristi(??) toki tietty jatkuva vingutus käy jossain vaiheessa hermonpäälle,mutta olisin tollasta valittamista odottanu siltä vanhalta(mummo ja pappa)pariskunnalta..
biggrin.gif
Olis ehkä kannattanut lukea loppuun toi mun ensimmäinen viesti ja varsinkin se kysymys sieltä.
wink.gif
Hohhoijaa. Monet eivät näköjään ymmärrä.
wink.gif

P.S. Täytyy mennä Hulluille päiville (siellä ne lataamosta karanneet muutkin hullut ovat) katsomaan, olisiko Heidelberg- kristallia tarjouksessa.

Joo, motoristit on mulkkuja kaikki, varsinkin ne joiden pyörät on kunnossa ja kasassa. Onneksi meilläpäin ei moista ongelmaa ole, maantielle on matkaa vajaa kilometri, motoristeja ei paljoo naapurissa ole, tänne syrjäkylille ei kukaan eksy edes vahingossa ja kylän ainoon oikean motoristin (eli mun, vitsi vitsi...) pyöräkin on palasina, kävin itse talven aikana sen purkamassa ja varmistin tällä tapaa, ettei keväällä tarvii moottoripyörän ääniä kuunnella.

Kaupungissa opiskeluaikana asuessani opin ymmärtämään kaupunkilaisten itkua turhasta koneen huudattamisesta. Vitun hienoa yrittää nukkua, kun naapuri on äänistä päätellen hukannut kulkineestaan (auto, mopo, moottoripyörä) äänenvaimentajan ja sitä lähdetään illalla etsimään vitullisella kiirellä kone huutaen.

Kummasti ne äänenvaimentajat kaupunkiin hukkuu, sitä saatanan samaa rinkiä kierretään koko vitun yö, eikä äänistä päätellen tulosta etsimisessä synny. Ei löydy ei, vaikka mukaan etsimään otetaan kavereita, jotka ovat omista rakkineistaan, torin kiertämistä varten, repinyt ne viimeisetkin heposet äänekkäämmällä putkistolla. Jos ei pelkästään ajelemalla löydy, päättää osa porukasta vääntää siitä automankasta volumet täysille ja soittaa kadonneelle äänenvaimentajalle musiikkia (yleensä sitä eurojumputusta), josta äänenvaimennin ilmeisesti heidän mielestään pitää. Ikävä kyllä yhdellekkään heistä ei tule mieleen, että se äänenvaimennin on ehkä alkujaan karannut sen paskan musiikin vuoksi (itse ainakin äänenvaimentimena karkaisin), eikä se piilostaan esiin tule, vaikka sitä paskaa huudatetaan täysillä ja ikkunat auki.

Oikeastaan mopot oli kaikkein pahimpia rakkineita mitä muistan, kakstahtisen ääni on korvia "hivelevää", varsinkin kun sen äänenvaimennin poistetaan. Ja niistä äänistä saa todella nauttia, kun se äänenvaimentimen poisto on ainut asia, jolla mopoa on viritetty. Nimittäin vaikkakin niissä kiihdytyksissä päästään alta aikayksikön sille suurimmalle vaihteelle, on ikävä kyllä se huippunopeus edelleen siinä 50:n hujakoilla. Se saatanan kadunpätkän läpi kiihdyttäminen kestää näin ollen ikuisuuden, eikä se yksi kiihdytys riitä mihinkään, se perkeleen suoranpätkä täytyy sahata läpi vähintääkin sata kertaa, että saa ajolinjat kohdilleen.

Nimim: Iskunvaimennin ollut jälkitoimituksessa jo useamman viikon, mistä huomaa..?

Edit: Oikeastaan kaikkein pahimpia oli moottoripyörät, niiden äänien kuulemisen jälkeen (varsinkin keväällä) alkoi itkettämään ja aamulla heräsi kummasti kaikki ajokamppeet päällä...

Esitän syvimmän mahdollisen paheksuntani Petrille, että hän muotoilee kirjalliset tuotteensa muotoon, joka ei kaikilla mene jakeluun.
biggrin.gif

Back