• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pakettiauto pyörän kuljettamiseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Morjens rataketut!

Miten olette varustaneet pakettiautonne moottoripyörän ja varusteiden kuljettamiseen? Hyödylliset niksit ja vinkit tulisivat tarpeeseen!

Erittäin mielenkiintoista olisi etenkin, millaisilla kiinnityksillä pyörä parhaiten pysyy mukana, ja miten olette toteuttaneet varusteiden ja työkalujen säilytyksen?

Erittäin mielenkiintoista olisi etenkin, millaisilla kiinnityksillä pyörä parhaiten pysyy mukana, ja miten olette toteuttaneet varusteiden ja työkalujen säilytyksen?
Ei pyörää tarvitse mitenkään ihmeellisesti kiinnitellä pakussa. Laittaa takastandille, etupyörä seinää vasten ja vetää etupumput jännitykseen liinoilla hieman eteenpäin joko kiinnittämällä ne stongiin tai erillisen tankoliinan avulla. Itselläni ko. ratkaisu ei ole ikuna pettänyt.

Itselläni on työkalut joko vaunussa tai pakissa. Mitä vähemmän säilytyspaikkoja sitä useammin ne tarvittavat kalut ovat mukana...

Ei pyörää tarvitse mitenkään ihmeellisesti kiinnitellä pakussa. Laittaa takastandille, etupyörä seinää vasten ja vetää etupumput jännitykseen liinoilla hieman eteenpäin joko kiinnittämällä ne stongiin tai erillisen tankoliinan avulla. Itselläni ko. ratkaisu ei ole ikuna pettänyt.

Itselläni on työkalut joko vaunussa tai pakissa. Mitä vähemmän säilytyspaikkoja sitä useammin ne tarvittavat kalut ovat mukana...
Takapää kannattaa myös kiinnittää jollain tavalla. Itsellä lähti takapukki soutamaan sivulta sivulle kun en ollut sitonut takapäätä mitenkään. Pyörä ei kuitenkaan kaatunut, ei siinä mitään kun ei se edes ollut oma pyörä vaan Palmin...

Jussin nyt ei tartte mitään takapäätä sitoa kun LT on aina niin täynnä kaikkea romua että ei ne pyörät sovi edes minnekään liikkumaan, saati kaatumaan
biggrin.gif

Tomi

Takapää kannattaa myös kiinnittää jollain tavalla. Itsellä lähti takapukki soutamaan sivulta sivulle kun en ollut sitonut takapäätä mitenkään. Pyörä ei kuitenkaan kaatunut, ei siinä mitään kun ei se edes ollut oma pyörä vaan Palmin...

Jussin nyt ei tartte mitään takapäätä sitoa kun LT on aina niin täynnä kaikkea romua että ei ne pyörät sovi edes minnekään liikkumaan, saati kaatumaan  
biggrin.gif

Tomi
Ei se siitä johdu. Sinä vaan ajat sillä viton Vitollasi kuin pellossa. Kun ajaa järkevästi niin kyllä auton neljä pyörää pitää pyörät ojennuksessa. Kärryssäkin telipyörät riittävät stabiloimaan kyydin, jopa lehtijousilla. Mielestäni se on tärkeää vain jo pyörä ei ole takastandillä. Mutta eipä kai perän kiinnityksestä haittaakaan ole.  

Enkä ymmärrä kuittiasi. Meillähän on LTssä aina työkalut hyvässä järjestyksessä. Se on täynnä vaan siksi, että unohdat aina ne työkalusi meidän kamojen joukkoon. Ja miten niin romua? Tai no niin, onhan siellä ne kaksi kawaa.

Mä rakensin sellaisen etupyörään tulevan telineen, jonka leveyttä voi säätää ruuveilla. Samaan telineeseen sitten koukut, joista oli kätevää vetää tangon päistä pikakiristysliinoilla kiinni. Ja takapyörästä liinalla takakoukkuihin. Pystyy vetämään ihan hyvin satasta mutkatiellä.

Mulla on tommonen setuppi hiatsun paksissa. Hyvänä puolena näkisin ettei jousitusta tarvitse kompressoida juuri lainkaan. Hemmetin hyvin on kestäny toistaiseksi paikallaan/pystyssä 1000RR noilla. Aika nopea kiinnittää myös kyytiin ja tota etuständiä voi käyttää helposti (ständiin laitto onnistuu yksin myös ajovuoron jälkeen kun kuskillä kädet tärisee) varikkoständinä ratamopossa jossa ei ole jalkaa.

http://www.bike-grab.com/images/grab_wheel_trailer_all_20.jpg

Hei tn, laitat siis kiinni vaan kahella liinalla kuin kuvassa?

Jotain saman tyyppistä, mutta "itse tein ja säästin" mallia olen ajatellut, mutta saako tommosia oikein ostaakin jostain?

Hei tn, laitat siis kiinni vaan kahella liinalla kuin kuvassa?

Jotain saman tyyppistä, mutta "itse tein ja säästin" mallia olen ajatellut, mutta saako tommosia oikein ostaakin jostain?
Jep, kahdella liinalla vaan laitan kiinni ja jokusen tonnin toi on jo mopoa kyydissä pitänyt. Noita voipi tilata osoitteesta

http://www.bike-grab.com/

Oiskohan toi maksanu luokkaa 160 Eskoa kotiin toimitettuna. Aika tyyris pelkkään kuljetukseen, mutta toi on aika kätevä muutenkin kun käsittelee yksin varikolla jne. jalatonta pyörää. Ja omiin hitsaustuotoksiini en luota pätkääkään joten DIY-malli ei oo mulle vaihtoehto  
confused_orig.gif
Ja koska toi ei nosta etupyörää käytännössä lainkaan ton avulla geometrian mittailuista, öljypinnan tarkistuksista jne. selviää pienemmällä porukalla. Yllättävän tukevasti mopo moisessa istuu, sillä voi ottaa kylmätyyppejä ja vaikka harjotella roikkumista omalla pihalla ja ihan hyvin kestää mopo pystyssä.

Duellin kuvastossa oli kuvassa vastaava, kyselin sen hintaa ja se tais olla luokka 290 Eur.

Back