Kyll mie luulen, että suurin osa porukoista pesee mopon ihan vaan verkostopaineella ja käsipelillä hinkaten. Crossihemmot lutraa ymmärrettävästi lähes aina painepesurilla, mut ehkä noissa vehkeissä on eineen paremmin suojatut laakeriliitokset ja sähkövekkaatkin liitoksineen. Mut en usko että mitään ihan tuhoisaa saat tosiaan aikuseksi, jos et väännä suutinta pesurista ihan snadille pistesuihkulle, ja päästelet hiukan kauempaa ne arimmat kohdat. Sehän on ton painepesurin huono puoli, että se jättää kyllä semmosen harmaan kalvon vaika mitä pesuainettakin seassa käyttäis. Mut se kalvo kyllä häipyy kun mikrokuituliinalla ja fairyvedellä kuivaa sekä viimeistelee tiskauksen. Aina helpompaa on homma jos vahaat polles kunon vahalla pariin kertaan het keväällä. Autoglymin kullanvärinen litkuvaha on ylivoimaista, vaikka maksaakin jotain. Sillä pulolla vahaa kyllä hemmetin monta kertaa, joten satsaus kannattaa.
Mulla on itellä ollut tapana säilyttää tota kiilloitusrättiä isossa minigippipussissa, ja siihen jäänyt vaha antaa upean viimeistelyn muutamalla pyyhkäisiyllä sitten kuivauksen jälkeen. On aina kuin just vahattu !
Toi vaha ( niiku muutkin vahat ) on kätevintä levitellä puhtaalla vaahtokuminpalasella, eikä millään rasselitukolla...
Ja toinen hyvä litku on saman tuotemerkin muovinhoitoaine ( semmosta vihreetä, vähän kuin ohutta vasellinia se tökötti ) Sillä tulee kaikki muoviosat ku uusiksi muutaman kerran käsittelyn jälkeen.
Ja mikä hienointa, se poistaa aikas hyvin niitä vaaleita kuivuneita vahajämiäkin, joita ei muuten tahdo esim.mustista ( eikä just muunkaan värisistä ) muoviosista saada millään piiloon. Ns.mustavaha on karmeeta kenkäplankkia tohon aineeseen nähden, eikä haittaa jos sitä glymiä sit menee maalipinnallekin pikkasen. Senkus kiillottaa sillä samalla vaharätillä nekin ja avot
Minä kun oon kunnollinen pillkuisti mopon puunauksessa, niin käytän jopa eri mikrokuituliinaa mittariston ja niiden puhtaampien paikkojen pyyhintään, Sillä toisella kolaan vaan katteen alaosat, vanteet ja semmoset selkeesti kenties rapasemmat paikat.
Eihän se tarvii ku kerran hieraista mittarinklaseja tai plexiä, niin mattapintaa ynnä naarmaletta alkaa pukata..Ja tolla puhtoisrätillä jossa saa olla fairiakin hiukan, hinkkaan potan visiirikin kuivaksi, kun sen on enste huljutellut mottösistä vesihanan alla. Vaikken oo moisten likujen kauppias, niin väitän että kaikki teflonkorrekit sun muut mustisvahat on
Autoglymin vastaaviin nähden...
Jaa nii, ethän sää vahauksesta mitäään kysynykkään....