• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Paikallislehti Karjalan Heilin pakina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aika paljonhan niitä harrastajia on, jotka ajaa muutaman tuhat kilometriä, jos sitäkään kesässä, ja uskovat olevansa harrastuksen ylimmillä oksilla, kuten pakinassa kerrottiin. Miten muuten niin usein on myynnissä kymmenkunta vuotta vanhoja isoja pyöriä, joilla on ajettu pari-kolmekymmentätuhatta kilometriä
biggrin.gif
. Ja kyllä meidän nyt vähän pitää huumoria ymmärtää, vaikka tosissamme muutoin olisimmekin.

No ihan tavallista, joskaan ei mitenkään nerokasta, itä-kurjalaista leukailuahan tuo oli. Ei siis mitään pahaa sinällään pakinassa.
Siis ihan tavallista!? Pyh. Kirjastoluokitukseltaan toi vois olla  muinaishistoriallista metsäsuomalaishuumoria, joka voidaan jauhaa biopolttoaineeksi.

sanoi:
Näet naismotoristin tiellä aina silloin tällöin. Naisella on pieni pyörä ja turhan vaatimaton ajotyyli. Ohitat todennäköisesti naisen kun kyllästyt katselemaan kypärän alta liehuvaa kuontaloa.
Naispyöräilijällä on keskimääräistä leveämpi ahteri, muutenkaan mitään ruusuja ei moottoripyörän kuljettajana näy.

Aika paljonhan niitä harrastajia on, jotka ajaa muutaman tuhat kilometriä, jos sitäkään kesässä, ja uskovat olevansa harrastuksen ylimmillä oksilla, kuten pakinassa kerrottiin. Miten muuten niin usein on myynnissä kymmenkunta vuotta vanhoja isoja pyöriä, joilla on ajettu pari-kolmekymmentätuhatta kilometriä
biggrin.gif
. Ja kyllä meidän nyt vähän pitää huumoria ymmärtää, vaikka tosissamme muutoin olisimmekin.
Näin minäkin tuumailen.

No ihan tavallista, joskaan ei mitenkään nerokasta, itä-kurjalaista leukailuahan tuo oli. Ei siis mitään pahaa sinällään pakinassa.
Siis ihan tavallista!? Pyh. Kirjastoluokitukseltaan toi vois olla  muinaishistoriallista metsäsuomalaishuumoria, joka voidaan jauhaa biopolttoaineeksi.

sanoi:
Näet naismotoristin tiellä aina silloin tällöin. Naisella on pieni pyörä ja turhan vaatimaton ajotyyli. Ohitat todennäköisesti naisen kun kyllästyt katselemaan kypärän alta liehuvaa kuontaloa.
Naispyöräilijällä on keskimääräistä leveämpi ahteri, muutenkaan mitään ruusuja ei moottoripyörän kuljettajana näy.
Tuota tulitko ajatelleeksi että tuossa lainauksessasi kirjoittaja esittää kuvitteellisen wannebe-poseeraja-uuvatti-1500km-kesässä "motoristin" mielipiteen prätkämuikeista ?

Eipä tuo sanailu nyt varsinaisesti saa Martti Syrjää ja Markku Paretskoita heittämään kynäänsä kaivoon mutta tuskin se myös kirjoittajan syvintä vakaumustakaan edustaa.

Ennemminkin puolivillaista parodiaa pälvikaljuisten pönäköinen  wannabe prätkäduudsonien stereotypiasta.

En oikein osaa nähdä miten se poistaisi hölmöyden mailmasta jos hölmöille ei edes saa nauraa.

pohjois-karjalainen sarkasmi on näköjään oikeasti vaikeaa muille suomalaisille ymmärrettäväksi.
tounge.gif
wink.gif

Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin olen kuullut parin hoodee miehen suusta muutama vuosi sitten, että laittoivat pyörät junaan ja ajoivat sitten parikymmentä kilsaa että pääsivät mestoille ja kyseeessä oli HDCF:n pääralli Suomessa
biggrin.gif
Minä olen pari kaverin kanssa jo kolmena perättäisenä kesänä vienyt pyöräni pohjoiseen joko junalla, pakettiautolla tai peräkärryssä. Huomattavasti mukavampi tapa päästä varsinaisille ajopaikoille kuin työntää 4- tai 5-tietä reilu 800 kilometriä. Mainittakoon, että pakettiauto oli kuin olikin Transit. Ja autokyydillä ollaan menty ujostelematta suoraan pelipaikoille eikä parkkeerattu minnekään parinkymmenen kilometrin päähän. Suosittelen.

Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin olen kuullut parin hoodee miehen suusta muutama vuosi sitten, että laittoivat pyörät junaan ja ajoivat sitten parikymmentä kilsaa että pääsivät mestoille ja kyseeessä oli HDCF:n pääralli Suomessa  
biggrin.gif
Minä olen pari kaverin kanssa jo kolmena perättäisenä kesänä vienyt pyöräni pohjoiseen joko junalla, pakettiautolla tai peräkärryssä. Huomattavasti mukavampi tapa päästä varsinaisille ajopaikoille kuin työntää 4- tai 5-tietä reilu 800 kilometriä. Mainittakoon, että pakettiauto oli kuin olikin Transit. Ja autokyydillä ollaan menty ujostelematta suoraan pelipaikoille eikä parkkeerattu minnekään parinkymmenen kilometrin päähän. Suosittelen.
Hmm, mä olen tainnut sitten ymmärtää kokoontumisajojen idean väärin - tähän asti olen ollut siinä uskossa että tollasiin tapahtumiin mentäisiin ihan ajamalla
062802moto_prv.gif

Taisin nyt pudota logiikan reunalta ulos. Siis miksi sen moottoripyörän sitten pitää olla mukana siellä Transitissa tai peräkärryssä?
omg.gif
Onkos tää nyt niitä kauheita rolleja taas?
tounge.gif
Tai kyllähän noita messujen überhienoja koptereita ja bombereita tietty joutuu kuskaamaan jollakin pakulla.

-hh-

Hmm, mä olen tainnut sitten ymmärtää kokoontumisajojen idean väärin - tähän asti olen ollut siinä uskossa että tollasiin tapahtumiin mentäisiin ihan ajamalla
062802moto_prv.gif
Selvennykseksi voin sanoa, että kyseessä oli sorapyörähenkinen kokoontuminen ja nappularenkaita säästääksemme (ja itseämme) ei lähdetty ajamaan Rovaniemelle. Vuosi vuodelta on useampi päätynyt samaan ratkaisuun. Jotain kommentointiakin on sorapyöräfoorumilla ollut luettavissa mutta ei juuri kiinnosta... Sen sijaan, että vaihtaa paikanpäällä renkaat parin päivän ajon jälkeen on virkeänä ja iskemättömin renkain valmiina koitoksiin. Kyse ei ole kilpailuista vaan ajotapahtumasta. Perinteisiin kokoontumisiin minäkin vielä ajan pyörällä, tosin en paria-kolmea sataa kilometriä kauemmaksi.

Pakkohan tähän kommentoida, erittäin hyvä juttu, totta joka sana. Tuollaisenahan meidät motoristit nähdään.

Back