Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mut jäi epäselväks, mikä on se vauhti mitä palauttelet?Kerros, että missä sanoin ajavani rallia Primeralla? Tai, kertokaas missä olen edes väittänyt olevani Jukkaa nopeampi radalla? Enkä nyt tarkoita mitään Jukan vääristelemää tekstiä, vaan missä olen itse näin kirjoittanut? Olen toki luvannut yrittää Jukan vaatimaa 1:28 aikaa Alastarolla, mutta vain, jos saan kunnon pyörän alleni ja edes jollain tavalla aikaa harjoitteluun. Uudenkarhealla ja kilvellisellä Trumpalla hommassa ei olisi ollut mitään mieltä, kun silloisilla katukäytössä kuluneilla renkailla en olisi ehtinyt hädintuskin 1:40 aikaan ja siitähän Jukka olisi saanut lisää vettä myllyynsä -> "mitäs sanoin, paska kuski". Ja mikäli joku nyt väittää, ettei estimaattini ollut oikeansuuntainen, katsokaa mihin Tahvo pääsi vastaavanlaisella pyörällä ja hyvillä renkailla.Ei millään pahalla mut lopeta ajoissa, olet tehnyt itsestäs oikean pellen... Jos kykenisit siihen mitä väität, olisit sen todistanut. Niin kauan kun pelkästään puhut kannattaa olla arvostelematta muiden ajoa. Virittele sitä teini primeraa voit saada sillä vaikka pil.. mut rallia sillä tänä päivänä ei kannata edes koittaa ellet aja jokkista...Muistin virkistämiseksi kannattaa lukea sieltä uudelleen ne syyt miksi en lähtenyt lainapyörällä ja kylmiltäni matkaan. Jukalle tämä olisi tietysti sopinut, mutta eipä tätä sitten kiinnostanut ne 40kg lisäpainotkaan, vaikka pokerilla naamalla esitti, ettei painolla/pyörällä ole merkitystä, "kuski ratkaisee".Koska legendaarisella lossikuskilla on kuuleman mukaan parempaakin tekemistä, kuin ajaa radalla. Johan tälle tarjottiin SM-tason ratakalustoakin ilmaiseksi lainaan, mutta olisi kuulema pitänyt saada kansallisen tason kaskovakuutettu MotoGP-pyörä alle, ja Jukalle 40kg lisäpainoja. Ymmärrettävistä syistä tapahtuma ei koskaan toteutunut.miks ei aikuiset ihmiset sovi radalle menoa ja aja samalla pyörällä kelloa vastaan?![]()
Mun puolestani tämä saa olla tässä ja seuravan kerran voidaan palata astioille haasteiden merkeissä, kun saan Primeraan kannen paikoilleen ja ROMmin luettua ECU:n syövereistä. Tämä viikonloppu meni halleilla ja se vähä mitä tästä on jäljellä, käytän consult-tiedonsiirto ongelmien googlettamiseen. Se on moro.
Mitä sitten tulee tuohon Jannen haasteeseen, niin en usko pärjääväni tälle, kun kokemusta rata-ajosta ei edelleenkään ole, ei autolla eikä prätkällä. Autoilla saisimme uskoakseni melko nopeasti sekunnin sisään saman ajan, mutta prätkällä häviäsin tälle 5-10 sekkaa riippuen siitä kuinka paljon saisin harjoitella ja miten suurella riskillä painaisin menemään. Siksi pitäydyin haasteissa mielellään sorateillä, kun sen jollain lailla osaan ja siihen vauhtiin pitää haastajankin tehdä jo hitusen töitä. Tällä en kuitenkaan tarkoita sitä, että tarjoaisin Primeraa Jannelle kaadettavaksi, tai lainaisin hänen pyöräänsä samalla lopputuloksella, vaan joku mielenkiintoinen haaste pitää löytyä tämän välimaastosta, jossa vieläpä meillä molemmilla on oma mielipiteemme puolustettavana. Esimerkistä käy vaikkapa se, etten usko Jukan lyövän tuota Ferraria tiellä 1835, kuten en usko sitäkään, että tältä palstalta löytyy kaveria, joka vie Ahveniston rataennätyksen mp:llä autolta nimiinsä. Tietä 1835 saamme tuskin suljettua ensimmäisen väitteen kumoamiseksi, mutta Ahvenisto on ymmärtääkseni moottoripyörille vapaa, joten, Jukka ole hyvä ja osoita väitteeni vääräksi.
Lopuksi vielä tarkennetaan tuon Primeran käyttötarkoitusta, jottei tartte näitä "rallijuttuja" kuunnella sen osalta tämän enempää. Eli, kaksi viimeistä vuotta olen yrittänyt palautella ajonopeutta nykyisella Carismalla (100hp) lähinnä talvisin, jolloin sen teho suhteessa pitoon riittää about kolmosen loppuun (140km/h). Kesällä Carisma taas hyytyy kakkosen jälkeen (100-110km/h), joten kesäharjoitteluun se ei sovellu kuin aivan pienemmillä teillä. Muutenkin tuon vehkeen alusta on käytännössä täysin loppu, joten alle piti saada suht jäykällä alustalla oleva kilvellinen peli, jossa on vakiona sopivasti tehoja, jotta suuremmalta virittämisen tarpeelta vältytään ja harjoittelu on niin edullista kuin mahdollista. Ja tähän hommaan suht hyvä oli tuo GT Primera, josta kannen porttaamisen avulla pitäisi irrota 180-200hp riippuen siitä mitkä nokat katsastuksen jälkeen tähän jostain edullisesti löydän. Tässä Primerassa on myös melko jäykkä GT-alusta + multilink, joten senkin puolesta se palvelee sitä käyttötarkoitusta, johon sen alunperin ostin, harjoitteluun. Itse kisoihin lähden sitten jollain toisella pelillä, mutta sitä ennen vauhtia pitää saada vielä rutkasti lisää, kun tietää millaista vauhtia siellä mennään. Joka viikko, jos saisi parin rallin edestä kilsoja mittariin, niin ehkä sitten ensi kesänä voisi olla mieltä osallistua johonkin karkeloon. Jukka tietysti ajaa autolla rataennätykset uusiksi parin kierroksen jälkeen, mutta täällä sorapuolella me kädettömät joudumme harjoittelemaan aina, kun se on vain mahdollista. Onneksi Suomi on täynnä hyviä sorateitä, jottei taso putoa kansainvälisesti enää tämän alemmas. Ratapuolellahan Jukka vie Rossia pitkin Alastaron kanervikkoa kuin sitä kuuluisaa läskiämpäriä.
Lupaan hoitaa tien 1835 sulkemisen kun tuot tuon saman Ferrarin sinne paikalle ja ajat sitä itse. Minä pidin huolen siitä, että se tuli Alastarolle, nyt sinun vuorosi näyttää mihin pystyt.Esimerkistä käy vaikkapa se, etten usko Jukan lyövän tuota Ferraria tiellä 1835, kuten en usko sitäkään, että tältä palstalta löytyy kaveria, joka vie Ahveniston rataennätyksen mp:llä autolta nimiinsä. Tietä 1835 saamme tuskin suljettua ensimmäisen väitteen kumoamiseksi, mutta Ahvenisto on ymmärtääkseni moottoripyörille vapaa, joten, Jukka ole hyvä ja osoita väitteeni vääräksi.
Jos tuot Rossin Alastarolle ja Rossi suostuu kokeiluun, niin enköhän sitäkin vie pitkin kanervikkoa kun on muutamaa muuta itseäni nopeampaa viety siellä kanervikossa. Voin juoda Rossin kanssa Jekkua (ennen ja/tai jälkeen kanervikkoseikkailun) ja sitten näyttää taiteelliset kykyni.Ratapuolellahan Jukka vie Rossia pitkin Alastaron kanervikkoa kuin sitä kuuluisaa läskiämpäriä.
Etkös sä nyt ole hiukan väärällä foorumilla uhoamassa? Jos sun tarkoitus on pysyä sorateillä, ni mitä sä luulet sen ratamotoristeja liikuttavan? Vai siksikö juuri tämä valinta?...Siksi pitäydyin haasteissa mielellään sorateillä, kun sen jollain lailla osaan ja siihen vauhtiin pitää haastajankin tehdä jo hitusen töitä. Tällä en kuitenkaan tarkoita sitä, että tarjoaisin Primeraa Jannelle kaadettavaksi, tai lainaisin hänen pyöräänsä samalla lopputuloksella, vaan joku mielenkiintoinen haaste pitää löytyä tämän välimaastosta, jossa vieläpä meillä molemmilla on oma mielipiteemme puolustettavana.
Samaa voisin sanoa koko aiheesta pahis vs. poliisi kun käännetään rata kisoiksiEtkös sä nyt ole hiukan väärällä foorumilla uhoamassa? Jos sun tarkoitus on pysyä sorateillä, ni mitä sä luulet sen ratamotoristeja liikuttavan? Vai siksikö juuri tämä valinta?