• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pääkaupunkiseudulla missään db-mittausta Ahvenistoa (95db) ajatellen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maakus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Espoo
Pääkaupunkiseudulla missään db-mittausta Ahvenistoa (95db) ajatellen?

Kaverin tarvitsisi mittauttaa mökät ettei tule pummireissua Ahvenistolle ensi tiistaina, mutta onko pääkaupunkiseudulla jossain mittaria, jota voisi tähän nopeasti käyttää?

Kiitos ja kumarrus :)

Ainakin Leppävaaran kirjastosta löytyy, mutta pieni varoituksen sana että minusta se näyttää alakanttiin.
Mutta saa sillä ainakin suuntaa antavan arvon ja kai ne sitä välillä kalibroi.

Ok, tänks.

Mahtaako noista ipadin jne. appseista olla mihinkään? Sellaisella kokeiltiin, mutta kun ei oikein voi kalibroida/verrata mihinkään, niin ne on vähän kysymysmerkkejä.

maakus sanoi:
Ok, tänks.

Mahtaako noista ipadin jne. appseista olla mihinkään? Sellaisella kokeiltiin, mutta kun ei oikein voi kalibroida/verrata mihinkään, niin ne on vähän kysymysmerkkejä.

Sanoisin että ei. Vertasin muutamaa Android-softaa kahdella eri puhelimella omaan kalibroituun mittariini ja tulokset ovat täysin epäluotettavia varsinkin kovemmilla äänenpaineilla.

wanico sanoi:
Ainakin Leppävaaran kirjastosta löytyy, mutta pieni varoituksen sana että minusta se näyttää alakanttiin.
Mutta saa sillä ainakin suuntaa antavan arvon ja kai ne sitä välillä kalibroi.

Saako tuota ihan lainaan sieltä vai miten homma toimii?

Pärräpoliiseiltahan noita mittareita myös löytyy?

Voit jopa saada kirjallisena mittaustuloksen :grin:

mz- sanoi:
Pärräpoliiseiltahan noita mittareita myös löytyy?

Voit jopa saada kirjallisena mittaustuloksen :grin:

Ei niitä kaikilla ole. Mulle on tänä kesänä tullut kaksi pärräpoliisia kertomaan että korvakuulolta on aika jymäkät desibelit. Puhumalla olen selvinnyt ja käypäisiä killereitä olen tässä koko kesän kyttäillyt tuloksetta ebaysta...

Laajasalosta löytyy omastakäytöstä Amproben db-mittari, mutta olen paikalla taas vasta maanantai iltana...
Parhaat mittaukset tais olla jotain 120db kaverin harrikasta..

D-Iivil sanoi:
Ei niitä kaikilla ole. Mulle on tänä kesänä tullut kaksi pärräpoliisia kertomaan että korvakuulolta on aika jymäkät desibelit. Puhumalla olen selvinnyt ja käypäisiä killereitä olen tässä koko kesän kyttäillyt tuloksetta ebaysta...
AI, ne ei siis enää käytä "kalibroitua" Nokialaista? :;):
Onneksi oma on sen verran hiljainen, ettei herätä kiinnostusta...

CJ sanoi:
AI, ne ei siis enää käytä "kalibroitua" Nokialaista? :;):
Onneksi oma on sen verran hiljainen, ettei herätä kiinnostusta...

Eivät ainakaan nämä kaksi :D
Ensimäinen oli ns. mulkvisti joka oli vähällä viedä kilvet korvakuulolta, mutta pyhästi lupasin hoitaa asian kuntoon pikimiten. Enhän minä voinut tietää että liikkeestä ostettu pyörä ei semmoisenaan olisi tieliikennekelpoinen...

Jii_Koo sanoi:
Onks Apparan mittari kalibroitu?
Hirveesti ei ole merkitystä onko se kalibroitu vai ei. Jos mittaustulos sillä mittarilla on liian suuri ei radalle ole asiaa.

Back