• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oxtar

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Boxeri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä. Jalat pysyy kuivana ja ihan OK jaloissa (ainakin mun). Uutena olivat vähän kapoiset, mutta muotoutuivat jalkoihin sopiviksi.

Malli 199e maksava Matrix. Kolme kesää takana, viime kesänä olikin testikelejä
sad_orig.gif

lähinnä touring-mallin kengistä.Eli tekköökö mittää ko.monoilla?
Ostin semmoiset viime huhtikuussa ja ajelin yli 20tkm viime kesänä. Ne ovat ensimmäiset varsinaiset moottoripyöräilyjalkineeni, vaikka viime kausi oli jo kahdeksas (tätä ennen ajellut maihareissa, kumisaappaissa yms.)
crazy.gif

Tästä luonnollisesti seuraa, että ajotuntuma (jalkatappeihin+jarrupolkimeen ja vaihdevipuun) on mielestäni erinomainen. Jalat pysyivät kuivana ja yllättävänkin lämpimänä, vaikka kenkä vaikuttaa "ohuelta". Lesti on minun jalalleni kapea, joten jos niillä joutuu pidempään kävelemään niin varpaat eivät tykkää. Pohja tuntuu kuluvan aika nopeasti, varsinkin vasemman jalan saappaassa, sen päällä kun (melkein) aina noustaan satulaan ja pois (tällöinhän päkiällä "pyörähdetään" asvaltilla). Saappaat ovat erittäin helpot pukea ja riisua. Toisaalta saappaan varren suu on mielestäni hyvin väljä, eikä sitä saa kiristettyä tiukalle. Kylmällä kelillä ajoviima pääsee pyörimään saappaassa aika vapaasti. Helteellä se on tietenkin hyvä, kun jättää gorehousujen lahkeiden vetoketjut auki. Yhteenveto: eivät menneet rahat hukkaan (kiitos -V-!)
smile_org.gif

Touringista en tiedä, mutta nämä "laskettelukenkä" malliset Oxstarin Gore-tossut ovat laadukkaat ja pitävät hyvin vettä. Ne vaan NARISEE pahasti
sad_orig.gif

Touringista en tiedä, mutta nämä "laskettelukenkä" malliset Oxstarin Gore-tossut ovat laadukkaat ja pitävät hyvin vettä. Ne vaan NARISEE pahasti
sad_orig.gif
Osta silikoni sprayta ja ruiskauta vähän silloin tällöin niihin niveliin. Mulla ainakin hiljeni.
062802jumpie_prv.gif
Juu toimi mullakin! Hävetti mennä kahvitteleen kun ne narisi mutta sitten nappasin työpaikalta vaseliinisprayta ja ruiskautin niveliin. Johan hiljeni!
thumbs-up.gif

Itselläni on Oxtar Matrix-malliset kengät. Ovat touring-maisia, ja kestävät vettä todella hyvin. Ehkä vähän turhan lämpimät ovat, mutta ei siitä ajaessa kärsi, vasta sitten jälkeenpäin kun kengät riisuu
tounge.gif

Muistaakseni maksoin niistä joku 170 eemeliä FN:stä.

Joo, rasvoja on käytetty niissä popoissa ketjurasvasta alkaen
biggrin.gif
Ensimmäisellä reissulla tuli käveltyä niiden kanssa Hietaniemen hautausmaalla ja koko ajan oli sellainen olo, että häiritsen kävellessäni hautarauhaa
tounge.gif

Vai että kapee lesti
sad_orig.gif
...mitkäköhän mie sit ostan ens kesäksi
nixweiss.gif
Mun kinttu on käsittääkseni leveä ja alpinestarsit oli parhaat jalalle.
Sama homma menin ostamaan oxtareja, mutta piti investoida alpinestarsiin juuri tuon leveän lestin takia. Muuten kyllä olisin valinnut oxtarin...

Myyjä oli ainakin sitä mieltä ettei niissä mitään muuta eroa ole kuin tuo lesti ja merkki. Tiedä sitten...

Hmm....Mä olen ainaki käyny kokeilemassa ja niitä kuulemma on todellakin 2 eri lestiä! Eka jota kokeilin puristi niin että pahaa teki. toinen samaa kokoa ja mallia oleva Oxtar oli liian leveä!!!..Myyjä sanoi että Oxtar on ryhtynyt tekmään niitä nykyään pohjoismaisella lestillä ja todellakin leveältä tuntui. Sidi tuntui taas huomattavasti "tyköistuvammalta"..
nixweiss.gif

Oxtar Explorer (Goretex) toimii hyvin touring-touhuissa eikä narise kävellessä! -Eikä oo ihan törky hintainenkaan

Edit: typoilua

Oxtar Explorerit ostin MP-messuilta -04 180 egen messuhintaan enkä päivääkään ole katunut. Hengittävät, vedenpitävät eikä rakkuloita ole tullut kävellessä pidempiäkään matkoja. Hinta-laatusuhde paikallaan.

Lestistä lienee turha puhua, jokaisen jalka on omanlaisensa. Ensi MP-messuillahan on hyvä tilaisuus testailla mikä malli istuu parhaiten. Onneksi mulle kävi se halvempi malli  
smile_org.gif

Tässä infoa eri merkkien lesteistä, jotka ovat mallista riippumatta melkolailla samat saman merkin kengissä:

Alpinestars: kapeahko etupää, hieman löysä nilkka. Sopii hyvin isohkolle kantapäälle ja muuten sirolle jalalle. Koko useimmiten numeroa liian pieni verrattuna ns. Suomi-kokoihin. Mallista riippuen pohkeen paksuus vaihtelee. Laadukas kenkä.

Oxtar: Kapeahko etupää, hieman löysä nilkka. Sopii kuten Alpinestars ja aika samat perusmitat. Erittäin laadukas kenkä.

Daytona: tilava lesti, jonka numerointi ja malli jotakuinkin Suomi-tasoa. Sekä kengän kärki, että kantapää melko avarat. Erittäin laadukas mutta hiukan kallis kenkä.

Sidi: Kapeahko etupää ja tiukaksi muotoiltu nilkka "muistavalla" vaahdolla. Istuvuus loistava paremmissa malleissa. Koko useimmiten numeroa liian pieni Suomi-numerointiin verrattuna. Poikkeuksena uusi Vertigo Corsa, jonka lesti säädettävä ja istuvuus aivan huippuluokkaa.

Richa: Pienehkö lesti, mutta numeroa suurempana mukavasti istuvia. Saatavana lähinnä ns. Touring malleja, jotka edukkaita ja toimivia.

Lesti on minun jalalleni kapea, joten jos niillä joutuu pidempään kävelemään niin varpaat eivät tykkää. Pohja tuntuu kuluvan aika nopeasti, varsinkin vasemman jalan saappaassa, sen päällä kun (melkein) aina noustaan satulaan ja pois (tällöinhän päkiällä "pyörähdetään" asvaltilla). Saappaat ovat erittäin helpot pukea ja riisua. Toisaalta saappaan varren suu on mielestäni hyvin väljä, eikä sitä saa kiristettyä tiukalle. Kylmällä kelillä ajoviima pääsee pyörimään saappaassa aika vapaasti. Helteellä se on tietenkin hyvä, kun jättää gorehousujen lahkeiden vetoketjut auki. Yhteenveto: eivät menneet rahat hukkaan (kiitos -V-!)
smile_org.gif
Ole hyvä vaan Mr Ripley!
smile_org.gif

Omasta mielestäni jalkani on aika leveä joten "solakat italialaistyyliset" kengät ei ole koskaan jalkaan menneet. Sen sijaan Oxtarin kengät istuu hyvin. Ja kokonumerointi vastaa muita jalkineita. Nuo Explorerit sopi hyvin jalkaan ja nyt kesän TCS:illä ajaneena totean nekin erinomaisiksi. Kunhan muistaa pitää nivelet rasvassa...
cool.gif
Goretexilla molemmat mallit varustettu joten kosteuttakin pitivät ulkopuolella sen mitä ulkopuolelta oli tyrkyllä.

Hanx ilta ostin K2 merkkiset tourinki monot ja o warpaat kuivina saanu ajella ja lesti o sitte melkos leweä... mahtuu kunnon waiwasenluutkin saappaaseen....

Täältä yksi ääni Oxtarin Explorerille, edullinen ja laadukas saapas. Sopii mun leveähköön jalkaan hyvin, tosin ei se mikään kävelykenkä ole...

Back