• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oudoin tapasi ajellessasi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Number28
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
- ajokamojen taskujen vetoketjuja tulee räplättyä useasti, että on varmasti kiinni

- vilkut ym vivut tulee räplättyä läpi jokaisen risteyksen / ohituksen jälkeen (tai siis kun on vilkkua käyttänyt)

- kaistamerkintöjen pujottelu

- puhua itsekseen jos ei oo musat korvilla :D ja saatan joskus jopa laulaa lurauttaa, toivottavasti kukaan ei oo kuullut mun sulosointuja :)-

- Kaistamerkkipujottelu
- Monologin pitäminen
- Lehmien, hevosten yms. laidunelikoiden tervehtiminen.. :dunno:

-Kaistamerkkien ja keskitien väliviivoituksen pujottelua. :grin:
-Vetoketjujen kokeilua "Onks kiinni.."
-Löytyiskö tästä sittenkin 7-vaihdetta.. :blink:
-Vibraako puhelin taskussa.

Jos auto tulee vastaan esim. mutkatiellä "oikaisten" minun kaistalla, ajan mahdollisimman läheltä ohi. Tyhmää, mutta muistuttaa meitä kaikkia, että pidetään se oma kaista. Niin kauan kuin elän....

Hyvä huomata, että muilla on samoja juttuja kuin itsellä.

Visiirin jatkuva avaaminen taajamassa, vilkkujen kokeilu, ykkösen potkiminen valoissa, seiskan hakeminen maantiellä. Joskus tylsyyksissä mutkittelen kaistan reunalta toiselle, mutta yleensä silloin kuin lähistöllä ei ole muita.

:edit:
Ja tietysti kaistanuolipujottelu myös..

Tulee moroteltua vahingossa ja tarkoituksella muitakin tiellä ja tien vieressä liikkujia/paikallaan möllöttäviä kuin fellow motoristeja :)

Taskujen tarkistelu on perus kauraa, joka ajo kerta ja varsinkin pysähdysten jälkeen, jos on tarvinnu katsoa esim kännykkää tms. Täytys hommata taskuton puku vissiin ja vyölaukku,vois sitä sitten hiplailla :grin:

Taskujen vetskareiden kokeilu, vaikka ennen lähtöä ne vetää kiinni, jonka yleensä aina toteaa siinä vaiheessa kun muut. kilsan ajon jälkeen ne on taasen kokeillut.
Kunnes tulee se kerta, kun kokeillessa huomaa vetskarin jääneen auki, mutta onneksi se kukkaro on edelleen tallessa. :jippikaijee:
Tätä on tapahtunut, tänäkin suvena - ikäköhän sen tekee - vai mikä?

Vetoketjut.. :grin: (Välillä jopa pysähtynyt tarkistamaan, tuliko se selkärepun vetoketju laitettua kiinni ennen ajoon lähtöä.. :)-)

Kaupungissa kaivonkansien väistely, sekä valkoisten tiemerkintöjen välttäminen (kuivallakin :jpstyle:).

Aikaisemmin ei ollut mitään pakko-oireita, mutta tämän ketjun luettuani olen ruennut tarkistelemaan vetoketjuja ja kypärän hihnaa. Että kiitos vaan :kääk:

Itse olen huomannut tämän, että viimeistä vaihdetta tulee pengottua.

Tosin nyt alan jo enämpi tarkastelemaan sitä kieppimittarista.
Jos on satanen taulussa ja neljätonnia kiertää, niin sillon on koko aski läpikelattu...

Pitkästyessä tulee joskus harrastettua pyöräagilityä:pujottelua keskiviivan väleistä puolelta toiselle.120 alkaa olla kuormatulla matkavehkeellä siinä ja siinä että meneekö väleistä.

Pakon omainen kypärän remmin tarkastaminen, että on varmasti kiinni..
Keskiviiva pujottelu työntö ohjaten, samoin kaivon kannet, yms....

jos väsyttää niin tulee laulettua, onneksi kukaan ei kuule... :p
laphiin mennessä kerkee joikata monta eri värssyä...
:right:

D-Iivil sanoi:
Aikaisemmin ei ollut mitään pakko-oireita, mutta tämän ketjun luettuani olen ruennut tarkistelemaan vetoketjuja ja kypärän hihnaa. Että kiitos vaan :kääk:

Kannattais varmaan laittaa tämän viestiketjun alkuun varoitus isolla tekstillä että 'uudet kuskit huom, seuraavien viestien lukeminen saattaa aiheuttaa ikäviä pakko-oireita...' :)

Puusilmä sanoi:
Itse olen huomannut tämän, että viimeistä vaihdetta tulee pengottua.

Tosin nyt alan jo enämpi tarkastelemaan sitä kieppimittarista.
Jos on satanen taulussa ja neljätonnia kiertää, niin sillon on koko aski läpikelattu...

OT, mulla kävi männä suvena ulukomailla, kelasin reippaasti ja kun baana oli hyvää ja meno maistui, niin over 200 kunnes sitten kone rääkäsi rajottimelta ja kiekkaa alas, täh, pitäshän tämän mennä kovempaa. Nopee vilkasu tauluun ja siellähän paistoi nro 5. Ei muuta kuin kuutosta sisään ja hanaa...
Että semmonen muistihäiriö. :p

Tavat jotka on harmittomia ja luultavasti ihan suotavia:

-Viimeisen vaihteen jatkuva "etsiminen"
-Vetoketjut :D
-Kypärähihna, joku kerta se vielä vahingossa aukeaa ajossa kun tarpeeksi hiplaa..
-"Laitoinko vilkut pois?" -tyyppinen katsominen mittaristoon

Tavat jotka pitäisi kitkeä pois minusta:

-Jos edessä on henkilöauto tai varsinkin suurempi ajoneuvo, sen pakonomainen ohittaminen. Syynä on ilmavirtaus joka häiritsee, ei provosointia tms
-Jos tiellä ei ole muita tienkäyttäjiä, niin jatkuva keuliminen ym sikailu omaksi iloksi/tylsyyteen.

Nuo kaksi huonoa tapaa tuntuu olevan mahdoton poistaa, kuitenkin melko monta vuotta tullut ajeltua ja eri fillareita paljon ollut..

Back