• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oudoin tapasi ajellessasi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Number28
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jes ja mä luulin et oon yksinkertanen tapaus ku vähän välii nyin sitä seiskaa päälle, jota sielt ei oo kertaakaan löytyny (sit rupee pelottaa ku löytyy)...

Taskurallii en harrasta, oon harkinnu tosin kännykän jättämistä kotio jos lähtee huviajelulle, koska kuulen äänii (huolestuttavaa) ja luulen et kännykkä soi...

Rummuttelen jaloilla maata ja tankkia käsillä rytmikkäästi myös nyin sillee koko kropalla kun istun valoissa, sitten seuraavaks saakin huomata että siihen taakse tuli se 7 autoo ja puolet luulee että saanu jonku kohtauksen... minkä mahtaa ku on rytmi veressä
buttrock.gif

Laulamaan rupeen vast sit ku en enää ite sitä kuule, en siinä jonossa seissy missä laulutaitoo jaettii... viheltelen tosin !

Visiiri aukee ja sulkeutuu monta kertaa, suurimmaks osaks huurtumisen takii..

Joskus joku biisi jää päälle, eikä mulla ole potan sisällä edes kuulokkeita. Hyräilen ja koitan muistella sanoja.
Välillä nauran ääneen; kyllä, lääkitys on kohdallaan
biggrin.gif

on se vaan niin mukavaa.

Kaivonkansien ja roskien kiertelyä tulee myös harrastettua...

Vilkun nappulaa en oikeastaan koskaan "varmistele", mutta katson mittaristosta sitä vilkkuvaa valoa sitäkin useammin, lähes jokaisen vilkunkäyttökerran jälkeen ja aina kun mittaristoa muusta syystä vilkaisen.
Toinen ahdistusta aiheuttava kyttäys on vaihdenäyttö. Olen yrittänyt olla tuijottamatta sitä numeroa, mutta ei osaa. Katson sitä vaikka tiedän olevani oikealla/sopivalla vaihteella
sad_orig.gif
Johan sen äänestä kuulee onko se kohdallaan... mutta silti ne simmukat siihen numeroon hakeutuu turhan usein.
Taskurallia ei sentään ole muutenkuin ajamaan lähtiessä pyörän vieressä vielä seisten.

- Ykkönen pesään monta kertaa ennen liikkeellelähtöä valoista
- Hidastelijoiden yms. idioottien kiroaminen
- Takapyörällä ajaminen

tounge.gif

taskut pitää tarkistaa ainakin kerran ajon aikana.sitten tietty kun mulla mp-soitin huutaa,niin laulua kolmannella. ja tankin rummuttelua valoissa..

Tänään huomasin puolessa välissä työmatkaa, että v*ttuprklettä tuli huudettua muutaman kerran...

Ensimmäinen jo kotipihasta poistuessa...

Krossipottakaan kun ei sitä huutoa vaimenna edes sen vertaa mitä umpikypärä
biggrin.gif

Minä sitten ilmeisesti olen etsinyt sitä hukassa olevaa 7:mättä vaihdetta eikä sitäkään ole vielä löytynyt  
biggrin.gif

Toivottavasti toi arpominen nyt loppui kun asensin tuon GIpron

missä toi vaihdenäyttö on vissiin tarkoitettu sokeille motoristeille

koska on varmasti ainakin tarpeeksi iso  
062802jumpie_prv.gif

"Engine stopilla" tulee välillä vähän paukautettua putkea...  
biggrin.gif
Yhden kerran kaveri ajeli hyvän matkaa perässä, tuli rinnalle ja huito pysähtymään huoltsikalle, pihalla kyttäili arviolta vm-06 FZ1:stään ja manaili että kone pitää todella outoa ääntä...pisti hiukan naarattamaan kypärän sisällä
tounge.gif

-taskurumba ( taskut ja hiansuuvetskarit)
-vilkkurumba
-ykkös ja kutosrumba vaikka tietää tasan mikä vaihde pesässsä
-visiirirumba jne tavalliset

Sitten näitä yhtäkkiä kuulee muka jonkun asiaankuulumattoman äänen ja pitää avata visiiri ja kuunnella ja puottaa pienempää ja kokeilla vetoa ja taas kuunnellaan. Kun pysähtyy pitää kokeilla onko välystä pyörienlaakereissa kuin etsiäkseen syytä miksei äsken istunut mutkaan kuin kiskoilla. Myös lahkeita tulee kokeiltua onko kenkä lahkeen sisäpussissa varmasti. Yks kypärä oli kerran sellainen että leuka tuli aika lähelle kypärää ja sitä piti sitten yrittää töniä leualla koko ajan.
Itsekseennaureskelu ihan perusjuttuja joskus kaupungissa puolikypärällä oikein hävettää valoissa kun ei muista..

Sitten kun kytkin pohjassa laskettelee hitaasti jarrutellen kohti valoja tai risteystä pitää pari kertaa antaa vähän kierroksia koneelle varalta heh.

Edit ja joo puhelin kuulostaa soivan usein yrittäjä kun olen pitää pysähtyä ja tarkistaa. Mitenhän sitä oikeastaan ehtii ajaa ollenkaan..

Kaikkea kummaa sitä tulee ajellessa puuhailtua. Lauleskelu, huutelu ja ryhmitysnuolien pujottelu, jotka nopean selailun jälkeen ovat ilmeisesti myös muilla niitä yleisimpiä...

Pitkää matkaa/ tylsiä suoria ajellessani nostan usein jalat kaatumatappien päälle. Kerran temppu hieman hävetti, sillä vastaan tuli jono customeita. Toivottavasti eivät luulleet wittuiluksi, kun vielä iloisesti fighterin satulasta morjestin...

Back