• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oudoin tapasi ajellessasi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Number28
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täytynee lisätä aiemmin listattuihin oma omituisuuteni jota eivät ainakaan muut vielä ole tunnustaneet. Mie kun olen vallan innostunut bailaaja, niin pyörän päälläkin tulee mp3-soittimesta löytyvien biisien tahtiin kiemurreltua jos johonkin suuntaan.
lookaround_orig.gif
Kaverit on muutaman kerran maininneet, että naurettavan näköstä toimintaa on. Toisaalta, hyvähän se vaan jos saa jotenkin kanssa ihmisetkin hymyilemään...
smile_org.gif

Jostain syystä luulen usein että kännykkä soi taskussa ja pysähdyn katsomaan ja eihän se tietenkään ikinä soi. Kun se oikeasti soi en huomaa mitään
biggrin.gif
Vilkkuja tulee varmisteltua aika usein että eivät vaan oo jääny päälle

Aika paljon samoja räpläämisiä/varmistuksia täälläkin mitä jo aiemmin on mainittu.

Melko pikaseen selasin ketjun, että en tiedä oliko jo, mutta lisätään vielä tyhjällä tiellä huvikseen tööttäily.

tounge.gif

Täytynee lisätä aiemmin listattuihin oma omituisuuteni jota eivät ainakaan muut vielä ole tunnustaneet. Mie kun olen vallan innostunut bailaaja, niin pyörän päälläkin tulee mp3-soittimesta löytyvien biisien tahtiin kiemurreltua jos johonkin suuntaan.
lookaround_orig.gif
Kaverit on muutaman kerran maininneet, että naurettavan näköstä toimintaa on. Toisaalta, hyvähän se vaan jos saa jotenkin kanssa ihmisetkin hymyilemään...  
smile_org.gif
Muuten sama, mutta pää hakkaa välillä tahtia biisin tahtien mukaan. Välillä huomaa, kun pää heiluu oikein urakalla ihan huomaamatta.
tounge.gif

Vastaantulijoilla ja takana tulevilla on varmaan hauskaa.
thumbs-up.gif

Ei ole mitään räpläys- tai varmistelumanioita mutta kaivonkansien ja tiemaalausten kohdalla pitää tehdä nopeita väistöjä ja pujotella ja jos ratiosta tulee sopivaa lattarimusiikkia niin alkaa yläselän ketkuttelu...

Mä usein pitemmillä rupeamilla siirryn välillä takapenkille istumaan. Ei se muuten mitään, mutta kun mun penkkiä on vuoltu niin paljon, että siinä on ehkä noin sentti fyllinkiä, joten takapenkin ja etupenkin välinen korkeusero on huomattava. Ilmeisesti se näyttää jokseenkin huvittavalta kanssaihmisten mielestä.
Älä suotta huoli. Seuraan mielelläni silmän iloo kuin hai laivaa
tounge.gif
niettä oma osote tuppaa unohtumaan
lookaround_orig.gif

Olen muuten huomannut, että olen päässyt eroon oikeastaan kaikista muista tavoista, paitsi tuosta vilkun kokeilusta. Taskut tosiaan käyn kerran läpi ennen pyörän päälle istumista, ryyppyä ei enää ole jne. Intikassa on vielä nuo vilkun merkkivalot todella hyvin esillä, joten ehkä tuostakin vielä pääsen.

Perinteistä taskujen tarkistelua, vilkkunapin hypistelyä ja olemattoman kutosvaihteen etsintää.  
biggrin.gif
Välillä tulee pujoteltua kaivonkansia ja kaistamerkintöjä.
sport05.gif

Taskuja ei tartte kokeilla, tärkeimmät tavarat on povarissa.
Itsekseen tulee pidemmillä matkoilla ääneen puhuttua, kun ei ole poppivehkeitä korvissa... Earit korvissa oma ääni kuuluu paremmin pään sisällä...  
tounge.gif

Visiiri tulee myös avattua aina pienemmässä vauhdissa sekä pysähtyessä esim liikennevaloihin...

EDIT: Eipä muuten tartte vilkkuja tarkistella, koskapa jammun insinöörit ovat kaikessa viisaudessaan keksineet automaattisesti sammuvat vilkut... Eli olikohan se 150m ja/tai jokin aika, kun AJAESSA vilkku itsekseen sammuu, ei siis pitäisi paikallaan sammua. Ei siis tarvitse sitä nappia painella...

Kaikki nuo perinteiset räpläämiset tulee tehtyä. Pitäisi sitoa ranteet kiinni tankoon, niin ei saisi niitä tehtyä. Alkaa jo itseäkin ärsyttämään.

Ei tää ny ajellessa suoraan tapahdu, mutta minulle on kehittynyt sivuseisontatuki neuroosi. Oli kuukauden päivät ollut pyörä ja kesäisenä päivänä ajelin lähikaupan pihaan. Tuttuja kurvas autolla viereen. Nousin ylös ja rupesin jutteleen. Silmäkulmassa näkyy humps. Ehin vielä tankoon kiinni, mutta ei sitä enää kiinni saanu.

Cebarin tuelta pyörä kiipeää todella helposti pois. Nykyisin en jätä kuin pieneen vastamäkeen, tai aivan tasaiselle vaihde päällä jne. Tankatessa varsinkin on neuroosit niskassa. Varmasti kahvittelijoita huvittaa, kun meitsi tarkistaa -retarkistaa, jälleentarkistaa ja tarkistaa tarkistuksen, ennen kassalla käyntiä :-P

Tallissakin pitää välillä käydä tarkistamassa, ja sielläkin reikätiili eturenkaan edessä.

Tosin tonniselle seepparille pisteet noista kaatumapisteiden suunnittelusta. Kylellään käynnistä peiliin pari naarmua, mutta läpivärjätyssä muovissa ei näy. Sitten kyljessä on kaatumapala, jossa nyt näkyy vielkin jälki, mut ois helppo sutia piiloon, jos vaan Hondan vanhoja maaleja sais vaan jostain. Ei saa.

Kusiainen mallia 00, kun kävi kyljellään, niin siinä oli heti kaskorempan ainekset kasassa. Tosin sitä pyörää kaateli enempi muut, kuin minä.

Sitä ei kai lasketa oudoksi tavaksi että laulaa ajaessaan?
Juuei, mutta hävetti kyllä kovasti kun eräskin kerta ajelin jossain Jämsän kohdalla liikenneympyrään samalla hoilaten jotain lastenlaulua niin nuotinohi kuin se on teknisesti mahdollista. Pääsi ihan unohtumaan että kävelyvauhdeista se hoilaaminen kuuluu aika selvästi muille tielläliikkujille. Onneksi ei ollut paljoa ihmisiä tienvarrella - päiden kääntymisten jälkeen alkoi kahva kääntyä.
smile_org.gif

Joskus pitkän ajomatkan aikana tulee vedettyä levyksi siihen takapenkin päälle, toisinaan taas hyppään tankin päälle ajamaan - näkee hyvin ja pitkälle. Ainakin paremmin kuin makuulteen... Valoissa taasen laitan useasi mopon jalalle ja odotan valojen vaihtumista takapenkiltä... ..yleensä vielä sammutan sen mopon, ei sitä tyhjäkäyntiä viitsi kuunnella...

Back