• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oudoin tapasi ajellessasi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Number28
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Samoja tapoja näyttää olevan minullakin:

- vilkkunapin painelu
- itsekseen puhelu
- jalan heiluttelu liikennevaloissa.

Normaalin häiriintynyttä käytöstä.
biggrin.gif

Kuutosen varmistelua, vaikka kuinka pitkään olisin jo ajanu tasasta vauhtii. Joskus siitä vaan haluu varmistuu... Ja nyt on keväällä niin monta keraa jääny potan hihnat auki, et niitäkin tarkastelen aika usein, yleensä heti ekoissa liikennevaloissa.. (Samalla pyrin aina niihin valoihin pysähtyessä varmistamaan että etujarru pelaa vähän kovemmassakin jarrutuksessa). Sitten kun jarrutus on tehty ja kypärän hihnat tarkistettu,  yritän aina kuunnella moottorii josko se pitää mitään omituisia ääniä..

Ja viimeisenä tietenkin kun pyörän parkkiin jättää, että se nyt on hyvässä paikassa, eli ei kaadu itestään, avain mukana ja tanko lukossa...

Mä tietty, laulan...eli siis ääntelen
wink.gif

Olen kyennyt rajoittamaan artistiset taipumukseni varsinaiseen ajotapahtumaan. Liikennevaloissa hoilaava ei siten ole minä.

"Raid laik thö wind"
buttrock.gif

Oudoin tapani on ehkä se, että seuraan muuta liikennettä oman ajotapani lisäksi. Suosittelen myös muille tällaista outoa käyttäytymistä jonka toivoisi yleistyvän myös suomessa.
tounge.gif

- vilkun palauttelu on hyvinkin säännöllistä
- aurinkolasien korjailu on hyvin yleistä myös, vaikka tiedän että ne istuu hyvin, mutta silti niitä pitää ihan vaan hiukan nostaa tai kääntää tai laskea
- ykkösen ja kutosen varmistelu löytyy myös omalta listalta
-mp3-soittimen biisien vaihtelu on myös aika yleistä, vaikka itse olen buiisit valinnut, silti tuntuu, että koskaan ei soi juuri siihen tilanteeseen sopiva biisi.
biggrin.gif

Pakkoneuroosiosastolla on aika hiljaista, mutta silti joskus mietityttää touhun ilmiasun fiksuusaste kun pitkää siivua ajaessa venyttelee/heiluttelee päätä, olkapäitä, käsiä, jalkoja... Välillä seisomasiivuja, välillä tankin / tankkilaukun päällä mahallaan, jalat takatapeilla tai edessä suorana... Alle 500 km päivämatkoilla ei juuri tarvista, mutta kun pitkinä päivinä paikat alkavat hiljalleen kangistua niin jumppa-aktiivisuus lisääntyy.

Kaverin erikoinen on lämmittelyä varten tehtävät intensiiviset vatsarutistukset. On häijyn näköistä kun supermotokuski näyttää saaneen jonkinlaisen kohtauksen...

Sateella ajellessa kun joutuu pyyhkäisemään visiiriä etusormella, se on tehtävä jotenkin huomaamattomasti hieman kumarassa, ettei edellä ajava luulisi minun viittilöivän häntä ajamaan tien sivuun. Tämä tapa tuntuu itsestänikin todella hölmöltä.

Vasemman lapaluun/olkapään venyttäminen tankkia vasten sellaisessa muna-asennossa
crazy.gif

Kun se vaan tuppaa jumittamaan ajossa
nixweiss.gif

Nii ja tietty niskojen pyörittely ja pään heiluttelu hiljasemmissa vauhdeissa/liikennevaloissa
shaun.gif

- Hyräily / laulu / ulina.. Tää on jäänyt päähän soimaan ja pahasti ==>  Aaargh!  
biggrin.gif
Tota kun veivaa koko päivän, alkaa hetkittäin epäilemään omaa mielenterveyttä.  
lookaround_orig.gif
Ei voi olla totta! Mulla soi tuo sama hemmetin biisi päässä, just äskönkin kun kävin ajelemassa, niin veivasin sitä koko ajan. Viimeksi kun ajoin Tallinnasta Tarttoon, niin varmaan puolet  matkasta meni tuota hyräillen...
Mullakin soi toi välillä päässä. Alkoi siitä, kun näin tämän ensimmäisen kerran...
biggrin.gif

Taskujen vetoketjuja pitää koko ajan "tarkistaa", josko olisivat itseksenne auenneet....

Myös ajotietokoneen eri toimintoja "pitää" roplata....Voihan se lämpötila/kellonaika/trippi/kulutus/keskinopeus/range yms. "tärkeät" tiedot muuttua joka kilometri  ;)

- Ja hei!  Muuttuuhan ne!

Itsekin välillä ajotietokoneen tietoja katselen, mutta en kovin montaa kertaa ajon aikana.
Itsellä tuota vilkun rämpyttelyä ei ole vaan aina kun kääntyy niin hyvin on muistanut keskittyä vilkkuun ja painaa se pois päältä, sen verran se vilkkuva valokin häiritsee
tounge.gif

Mutta itsellä oli myös tuota kutosen varmistelua, mutta nykyään tiedän kyllä millä nopeudella on mitkäkin kierrokset niin luotan siihen.
Enemmänkin on valoissa toi että varmistaa onko ykkönen päällä.

Tulee vähän väliä räpläiltyä vilkkua "ettei vaan olis vahingossakaan jäänny päälle" varsinkin jos ajaa risteys alueella.

Mittaristosta tarkistan, ettei vilkun merkkivalo vilkuta tai painelen palautinta. Usein vilkaisen myös peiliin, että takalaukku tai sivulaukut ovat varmasti paikoillaan. Tarkistan myös ajotietokoneen eri arvot.

Vilkkua ei tule onneksi räplättyä. Tapana on sammutella se heti samantien kun on vilkuttamisen tarve loppunut ja mittaristosta näkee jos on päällä.
Mut varmaan mielenkiintosempia on sitten se ääneen hoilaaminen. Ruuhkissa. Valoissa. Ihmisten keskellä  
tounge.gif
Napit korvissa ei oikein aina muista että sen hoilaamisen kuulee muutkin.
Pitkänmatkan ajossa mulla on tapana sitoa rinkka/reppu repsikan paikalle. Siihen on sitten kiva nojata tylsemmillä pätkillä ja motareilla yms. On siinä immeiset katellu kun on vaan toinen käpälä kiinni kahvoissa, kuski nojaa taaksepäin kuin mikäkin hurlidurlikuski ja jalat lepää jossain etulokasuojan päällä  
biggrin.gif

Satula-akrobatia on tuttua ja hauskaa aina kun tylsää.

- Hyräily / laulu / ulina.. Tää on jäänyt päähän soimaan ja pahasti ==>  Aaargh!  
biggrin.gif
Tota kun veivaa koko päivän, alkaa hetkittäin epäilemään omaa mielenterveyttä.  
lookaround_orig.gif
Toi o iha mahtava kipale!
062802jumpie_prv.gif

Tullu useampaa otteesee baariski soiteltuu Basshunter remixia, sekun tuppaa uppoomaa ihmisii.

Autos oon soitellu tota Loituman versioo ja saanu paikallise hifi-liikkee henkilökunnal likipitäe hermoromahdukse aikaseks. Tuota ku piti jollottaa aina, ku pihal pääsi ja siin on kieltämät aika tarttuva melodia. Jää kivasti sitte takaraivoo nuijuttaan....
tounge.gif

neuroosista tiedä, mutkittelen koska lisäharjoitus ei ole pahitteeksi kaasuttelunkaan osalta. mutkitellessa on hauska seurata jousituksen toimintaa. uraisella tiellä kun mutkittelee niin on joko kuljettaja tai matkustaja. 100% testattu
cool.gif

Back