• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ostanko Kawa VN-15?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja timon
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt kawa miehet ja naiset tietoa mulle. Olisin ostamassa Customia VN-15 ja tarttis tietää tyyppivikoja yms. Kaikki mitä kannattaa katella siitä pyörästä ja sillei.
062802moto_prv.gif

Moi Timon - en halua puhua ko pyörän vioista, vaikka hyvällä ystävälläni sellainen onkin, mutta luepa vaikkapa -99 Biken testit missä ko pyörä oli mukana isojen Customien testissä. Saat siitä jo joitakin viitteitä pyörästä.

Asian vierestä....

Kävin Tuusmotorissa ohikulkiessani  
tounge.gif

Siellä on uusi VN-15 ja lähtee hintaan 18.000 euroa, siis reilu 3000 euroa alennettu hinta!

Ja on sitten todella upea mopotti  
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

Itse ajelen veeännällä, joskin vm 99, joten vikoja ei ole tullut eteen. Tyyppivioista en siis tiedä, mutta tässä muita huomioita:
- maavara on aika kehno, joten urheilulliseksi kustomiksi siitä ei ole
- jousitus on pehmeä, saisi siis olla hieman kovempi (voihan etuputkiin aina laittaa jämäkämmät öljyt, en tosin ole kokeillut)
- moottori on luonteeltaan aika mainio, vääntää jo alhaalta
- takarungon pultteja saa kiristellä aika-ajoin
- meikällä etuvanne on menettänyt muotoaan, pitäsi siis suoristaa (tietääkö kukaan pajaa jossa onnistuisi?)
- olen pyörään kohtalaisen tyytyväinen joskaan ei se mikään täydellinen ole.

Moottorista pientä nakutusta keväisin / kylmänä ( hydrauliset nostimet ) kuuluu asiaan jollei ala nakuttamaan jatkuvasti, jolloin remonttia tiedossa.
Ainut ns. tyyppivika minkä olen kuullut ko. pyörästä.

sport05.gif

Minulla on aika varman kaupat tulossa kaverin VN15 vm -92. Pyörää on pidetty hyvin, ajattu 52000 km. Normaaleja kulutusosia on mennyt, muuten ei muuta kuin polttoainetta ja öljyä. Kuulemma syö kovaa ajettaessa, matkanopeus 140km/h öljyä 3-4 dl/1000km, bensaa 7 litraa. Jos ajaa alta satasta, niin öljyä ei mene, bensaakin vain noin 4,5 litraa.

Pari asiaa mietityttää kyseisessä pyörässä, 4 vaihdetta, 12 litran tankki ja se, kannattaako noin vanhasta, vaikkakin moitteettomassa kunnossa olevasta pyörästä maksaa 6000-7500 euroa.

Osta 1400 intruderi niin ei tartte sen öljynkulutuksen kanssa liikoja tuskailla. Intikka on tuleva klassikko. Ja jää se syylärin/jäähdytysnesteen kanssa pelaaminen pois...
En oo paljon kehuja kawasta kuullu, mutta intikasta senkin edestä
biggrin.gif

Tere,

Itselläni on 68TKm ajelltu VN-15 ikääkin on kertynyt alkaen 1990.
Kone kilisee ja kolisee, mutta toimii kyllä hyvin. Öljyä menee 1l/1000km ja bensaa 4,5-> /100km kuormasta ja vauhdista riippuen.
Etuvanne(pinnat) mullakin oli mennyt ajan/ed.omistajan saatossa huonoksi, joten pistin uuden.
Vaihteita on vaan 4, joten taajama/kaupunkiajossa ei aina ole oikein sopivaa pykälää, mutta vastaavasti maantiellä ei tarvii vaihdella vaihteita, senkun vääntää kahvasta passelin vauhdin.

3-kautta tollasella päristelin,ja hieno vehje oli,vikoja oikeastaan
tuo kytkin,tahtoo ruveta luistelemaan,sinne vaan 1-lisä"prikka"
niin kestää kauemmin,öljyn kulutus loppui kun sylinterit hoonattiin,
on jo tehtaalta tullessa (kuulemma) hoonauksen tarpeessa,siihen
loppu kulutus,tuohon kylmanä naputukseen löytyy konsti,syy
(yleensä) noiden automaattien kuppi/jousi/kuula systeemi jumittuu
yleensä talven aikana,olis helppo korjata mutta otettava pirulauta kone pois.

jousitus ongelma tuttu (customeissa) ostin Hagon merkkiset
takaiskari 30% jäykemmillä jousilla (liian jäykät) mutta jopas rupes
toimimaan (eikä maksa paljon alle 200€) ja pikkasen tipautti
etupäätä,kyllä sillä jossain määrin pystyin kiusaamaan muitakin
pyöräiliöitä mutaktiellä
tounge.gif
.

Suzuki miehille tämä on (aina) liian kova pala (ja pysyy)
omg.gif

tuon VN15 SE vika on tuo pieni tankki ja pinna vanteet
mulla oli tuo A-malli jossa 17L (tai 16) tankki ja valuvanteet
ja eroittaa soikeista suodatin koteloista,tuota jonkun mainitsemaa hankalaa kaupunki ajoa,ettei löydy sopivaa
vaihdetta,en oikein ymmärrä,se on aivan sama mikä vaihde
siinnä on päällä (kaupungissa varmaan 3 on hyvä).

PS. jos intikka ON tuleva klassikko Väinö ON jo sitä
062802jumpie_prv.gif

Kiitos Touko. Onhan tuo Väinö komiampi kuin intikka. Osaatko sanoa, saako tuohon B-malliin vaihdettua A-mallin tankin, jos sellaisen ylipäätään saa?

Ja vielä yksi juttu, ilmeisesti jossain Classic-mallissa on pidemmät välitykset. Jossakin ulkomaan foorumissa juteltiin, että Väinössä on unohdettu "lyö kerran per lyhtypylväs"-mentaliteetti ja Väinö sirisee kuin piikkipyörä 120 km/h:n vauhdissa? Ehkä kierrokset lisäävät sitä kuuluisaa öljynkulutusta?

Morjesta.

Omistan itse VN15SE mallin ja olen ollut ihan tyytyväinen.
Öljyn kulutuksen ja kytkimen kestävyyden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.
Mukava pyörä noin yleisesti ottaen, mutta jos suunnittelet tankin vaihtoa, tai muita muutoksia, niin ota ensin selvää osien saatavuudesta.
Itse olen törmännyt siihen, että valmiiden modaus osien ja käytettyjen alkuperäis osien löytäminen ei ole aina mitenkään liian helppoa.
Tietysti aktiivisempi etsijä saattaa ne löytää helpostikkin.

Ok, eiköhän tässä selvitä vakiotankillakin, ottaa Jerrytankin mukaan pidemmille matkoille, jos ei ole saatavilla polttoainetta. Taitaa olla tuo öljynkulutuskin sitten tapauskohtaista. Kiitoksia.

Ajelin väinöllä 7 vuotta ja 72000 kilomeetriä, hyvinhän se pelas. Nokkaketjun kiristäjän jouset vaihdoin, muuten selvis ihan perushuolloilla. Myydessäni vehkeen se pelasi edelleen kuin ajatus, eli taitaa olla ihan peruskestävä pyörä.

Ajo-ominaisuudet on mitä on, löysä runko, pehmeä jousitus, heikot jarrut, tehoton moottori. Moottorin osalta on tosin todettava että vääntää hyvin ja on mukava käytössä.

Kaikenkaikkiaan mulle jäi ihan hyvä mieli tuosta vehkeestä, ainoa mistä en pitänyt oli se että ei ollut britti tahi ameriikan valmiste, eli henkimaailman juttuja.

Kiitos Touko. Onhan tuo Väinö komiampi kuin intikka. Osaatko sanoa, saako tuohon B-malliin vaihdettua A-mallin tankin, jos sellaisen ylipäätään saa?
tämä on "mutua" mutta sanoisimpa että sopii,eri juttu mistä sellasen
saat,tuo A-malli sen verran harvinaisempi. "mikä ihmeen Touko???"
vai liekkö minulle tarkoitettukkaan.
Anteeksi se "Touko", kiitos oli tarkoitettu vastanneille, eikä Touko nimiselle immeiselle, copypastevirhe väsyneenä.

tämä on "mutua" mutta sanoisimpa että sopii,eri juttu mistä sellasen
saat,tuo A-malli sen verran harvinaisempi. "mikä ihmeen Touko???"
vai liekkö minulle tarkoitettukkaan.
Anteeksi se "Touko", kiitos oli tarkoitettu vastanneille, eikä Touko nimiselle immeiselle, copypastevirhe väsyneenä.
buttrock.gif

Mulla on vahva epäilys että ajelen basicin / Antin vanhalla väinöllä. Mun vanha pyörä oli GSssä joten ero on melkoinen.

Mitään ongelmia käytössä ei ole ollut (1300km) ja noi ilmeisesti / toivottavasti merkkiin kuuluvat rytinät ja kolinat tuo ainakin mulle vaan lisää tunnetta kurvailuun.

062802moto_prv.gif

Mulla on vahva epäilys että ajelen basicin / Antin vanhalla väinöllä. Mun vanha pyörä oli GSssä joten ero on melkoinen.

Mitään ongelmia käytössä ei ole ollut (1300km) ja noi ilmeisesti / toivottavasti merkkiin kuuluvat rytinät ja kolinat tuo ainakin mulle vaan lisää tunnetta kurvailuun.

062802moto_prv.gif
Mikäs siinä, mä ajelen nykyään GS:llä
biggrin.gif

Hyvässä kunnossa pitäis sen Drifterin olla, reippaita kilsoja vaan.

Ps. Meillä on Nauvossa kustomi-kekkerit tulevana viikonloppuna, joten jos tekee mieli käydä kekkeröimässä niin kysy meikältä lisätietoja.

Back