• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ostamassa 748: huoltovälit ja hinnat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Capirex
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moro

Olen toteuttamassa pitkäaikaista unelmaani ja ostamassa 748:n. Lähinnä arveluttaa nuo huoltovälit? Elikkä millaisia merkintöjä huoltokirjassa on? Joku sanoi että 10000km huolto on kallis joten kannattaa varmaan etsiä pyörää jolla on ajettu enemmän. Kaikkea muutakin huomioitavaa ja tippejä otan kiitoksin vastaan.

062802moto_prv.gif
Moi,
tuolta pörssistä löytyy ko vehjettä kaupan jos vielä ei ole osunut oikeaa kohdalle, lisää speksejä TÄÄLTÄ...

Stana sentään saa kiusata pieniä persaukisia  opiskelijoita tollaisilla houkutuksilla.  
mad.gif
veryangry.gif
mad.gif

Kuinkakohan paljon sitä opintolainaa taas saikaan...

No ehkä sitten kun minustakin joskus tulee insinööri, on minullakin oma spagettipyörä  
tounge.gif

Moro

Olen toteuttamassa pitkäaikaista unelmaani ja ostamassa 748:n. Lähinnä arveluttaa nuo huoltovälit? Elikkä millaisia merkintöjä huoltokirjassa on? Joku sanoi että 10000km huolto on kallis joten kannattaa varmaan etsiä pyörää jolla on ajettu enemmän. Kaikkea muutakin huomioitavaa ja tippejä otan kiitoksin vastaan.

062802moto_prv.gif
Moi,
tuolta pörssistä löytyy ko vehjettä kaupan jos vielä ei ole osunut oikeaa kohdalle, lisää speksejä TÄÄLTÄ...

Stana sentään saa kiusata pieniä persaukisia opiskelijoita tollaisilla houkutuksilla.
mad.gif
veryangry.gif
mad.gif

No ehkä sitten kun minustakin joskus tulee insinööri, on minullakin oma spagettipyörä
tounge.gif
...Insinööri, jolla olisi Ducati, ja vieläpä 748?!!
omg.gif
biggrin.gif

Kylläpä meniskin mualimankirjat sekasin jos noin kävis...
tounge.gif

Eiku siis leikki leikkinä, vaikka se tavanomainen steteotypia pekka perusinsinööristä ei useimmiten Ducatin kaltaisen ajokin päälle sovikaan.
wink.gif

Juuup, tiedän tunteen, tuommoista 748:a olen joskus päässyt ihmettelemään ja kyllä se tosiaan on sellainen itsensäkiusaamislaite, oli se sitten oma tai ei.
biggrin.gif

Moro

062802moto_prv.gif
Moi,

Stana sentään saa kiusata pieniä persaukisia  opiskelijoita tollaisilla houkutuksilla.  
mad.gif
veryangry.gif
mad.gif

tounge.gif
omg.gif

biggrin.gif

tounge.gif

Eiku siis leikki leikkinä, vaikka se tavanomainen steteotypia pekka perusinsinööristä ei useimmiten Ducatin kaltaisen ajokin päälle sovikaan.  
wink.gif

Juuup, tiedän tunteen, tuommoista 748:a olen joskus päässyt ihmettelemään ja kyllä se tosiaan on sellainen itsensäkiusaamislaite, oli se sitten oma tai ei.  
biggrin.gif
Kyllä. Olen saanut tilaisuuden kesätöissä seurata erimerkkisten pyörien omistajia, ja täytyy sanoa, että tietynlaiset stereotypiat tulevat esille enemmän tai vähemmän.

Esimerkkinä voisin mainita, että Ducatin omistaja on kohtalaisen usein omasta kokemuksestani romanttinen kukkapaita tyyliin "en tiedä näistä yhtään mitään, minä vain ajan" ja "en voisi kuvitella ajavani millään muulla".

Toinen ääripää on sitten teknisesti suuntautunut hyvä mekaanikko, joka todella pitää pyörästään ja haluaa myös itse huoltaa sen.

Ducatin omistajista aika harva on peruspentti, joka vaihtaa pyörää joka kevät uudempaan malliin ja jonka lippiksessä lukee "hauki".

omg.gif

biggrin.gif

tounge.gif

wink.gif
Ehkäpä sitä insinööriä kiehtoo nimenomaan se erikoinen tekniikka ja tapa kuinka venttiilejä liikutellaan.
Aikakautensa insinööritaidonnäyte.

omg.gif

biggrin.gif

tounge.gif

wink.gif
Ehkäpä sitä insinööriä kiehtoo nimenomaan se erikoinen tekniikka ja tapa kuinka venttiilejä liikutellaan.
Olen samaa mieltä. Todella mielenkiintoinen tekniikka Ducateissa...

omg.gif

biggrin.gif

tounge.gif

wink.gif
Minä mitään moottoreista ymmärrä
biggrin.gif
. Tai no sen verran tuosta ducatista, että venttilien siirtelyyn vaaditaan korkeamman asteen rakettitiedettä
tounge.gif

Enpä oikein osaa sanoa mikä tuossa ducessa vetoaa tällaiseen tulevaan insinöörin planttuun. Ehkä se on siinä, että kuivaistuntojen perusteella ducati kuin ducati istuu perseen alle täydellisesti. Ulkonäkö on silmiä hivelevä ja tekniset ratkaisut ovat pääsääntöisesti melko tinkimättömiä japanilaisiin veljiinsä verrattuna.

Ei se teho vaan se asenne, millä pyörä suunniteltu ja rakennettu.

Vaan kaukainen on tällä hetkellä tuo haave. Kunhan saisi edes tuon marauderin osamaksut hoidettua alta pois
biggrin.gif

omg.gif

biggrin.gif

tounge.gif

wink.gif
Ei vaan myyntimiesten taidonnäyte!
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
tounge.gif
omg.gif

*
omg.gif
biggrin.gif

tounge.gif

wink.gif

biggrin.gif
*käsi ylhäällä*

Mä vaan haaveilen uudehkosta 748/9x6/8 laitteesta, mutta onhan mulla sentään toi perusmallin S750. Vaikka siis pentti perusinsinööri olenkin.

Eli missäs ne maailmankirjat ovatkaan...

Ducatin omistajista aika harva on peruspentti, joka vaihtaa pyörää joka kevät uudempaan malliin ja jonka lippiksessä lukee "hauki".

Juu ei, siinä lippiksessä lukee "Hankkija" ihan sen vuoksi, että joka kevät pyörää vaihdetaan (hankitaan). Veikkaan, että peruspentti on ihan jotain muuta, kuin henkilö, joka vuosittain vaihtaa uuteen pyörään. On myönnettävä, että peruspentti heitto on aika asenteellisesti ilmaistu, mutta se liittynee jotenkin niihin kukkapaitoihin tai romanttisuuteen tai jotain.
biggrin.gif
tounge.gif

omg.gif
biggrin.gif

tounge.gif

wink.gif
biggrin.gif

Joo voihan se noinkin olla, mutta minusta tuntuu että Ducatista kiinnostunut insinööri ei sitten olekaan se penttiperusinssi, vaan hiukan hassahtanut inssi.
tounge.gif

Meinaan kyllähän se suomalaisen stereotyypin hiukan nörtähtävä pentti perusinsinööri -tyyppi on kiinnostunut ja innostunut japanilaisista rivinelikoista, suurista kierroksista ja digitaalisista erikoisratkaisuista, ja suhtautuminen vanhanaikaisiin, erikoisiin ja tehottomiin ratkaisuihin on vähintäänkin epäilevä. Tuollaisia inssejä ainakin näkee ja kuulee usein, ja tunnenkin niitä muutaman...
wink.gif

...tosin poikkeuskin tuohon sääntöön löytyy heti, paras kaverini on inssi, mutta ajaa jo viidettä Alfaa ja arvostaa mopoista nimenomaan Ducatia, vaikkei vielä mopottia omistakaan.
tounge.gif

sanoi:
äh... itsekin olen pentti perusinssi. Ja silti omistan Ducatin...
Auts
tounge.gif

Nooh, poikkeus vahvistaa säännön...
cool.gif

Juu ei, siinä lippiksessä lukee "Hankkija" ihan sen vuoksi, että joka kevät pyörää vaihdetaan (hankitaan). Veikkaan, että peruspentti on ihan jotain muuta, kuin henkilö, joka vuosittain vaihtaa uuteen pyörään. On myönnettävä, että peruspentti heitto on aika asenteellisesti ilmaistu, mutta se liittynee jotenkin niihin kukkapaitoihin tai romanttisuuteen tai jotain.
biggrin.gif
tounge.gif
Ehkä se heitto oli ihan puhtaasti vain heitto ilman asennetta... moni kuitenkin pitää samaa pyörää jopa kaksi kesää
wink.gif

Tulee itselle myös sellainen olo, että taitaa olla "hankkija" lippis päässä. Yhtään kukkapaitaa ei kyllä kaapissani ole... mutta ehkä ostan jos oikein muotiin tulevat.
tounge.gif
biggrin.gif

Sittenhän meitä on (ainakin) kaksi..
Niin, ja jos insinöörit hakee taas sen taskulaskimen (tai silmälasit) esiin, niin jjm+jyri+750S on noin 2,98 - kuitenkin enemmän kuin 2...
Mä sain kyllä enemmän kuin 2,999999, mut vähemmän kuin 3,000001...

Voiskohan se johtua siitä, että oon vaan talous"tieteilijä"?

Sittenhän meitä on (ainakin) kaksi..
Niin, ja jos insinöörit hakee taas sen taskulaskimen (tai silmälasit) esiin, niin jjm+jyri+750S on noin 2,98 - kuitenkin enemmän kuin 2...
Huomasti varmaan tuon "ainakin"..

Niinhän se menee, että "jos et ole varma mumise, jos et tiedä delegoi"

Back