• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ostaisitko pyörän turvatyynyllä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sportster2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ostaisitko pyörän turvatyynyllä? -

• Kyllä

Ääniä: 0 0,0%
  • En

• Ei väliä ostan oli tai ei

• Ääniä yhteensä
    0
Onkin lystiä sitten joka kerta tyynyn poksahtamisen ja uusimisen jälkeen käyttää mopo katsurilla tarkistuksessa.
Kippaa vaikka sivutuelta niin hinta tulee olemaan joitain satoja €, vaikkei muuta särkyisi.

Jos pyörä on muuten sopiva ja hinta sama tyynyllä tai ilman, niin tottakai; mitä haittaa siitä olis normaalissa ajossa??
Abs on ollu tos pyörässä, joka meni vaihtoon täl viikolla, en mitään haittaa huomannut, ei mutkissa, baanalla, eikä radalla(ajelin myös hiukan soralla noilla).
En myöskään keksi mitä haittaa on turvavarusteissa autossa, eihan ne haittaa normaalia ajoa, hyötyä tulee ku normaali ajo muuttuu onnettomuudeksi. Aika vanhoja kotteroita täytyy olla jos viel ajelette ilma turvatyynyjä, abs:ja turvavöitä. Jos mun harrasteauto jätetään pois laskuista, mul on ollu turvatyyny(t) ja abs autossa vuodesta 1988(joo, tyynyjä ei oo lauennut, pari kolhua on jäänyt kokematta abs takia).

^^tai että joku ajaa harrikalla ohi tommosesta niin PUMM  
tounge.gif

tommonen turvatyynyhän edellyttäisi myös turvavyön käytön ettei se pamauta ohjastajaa kaseikkoon siitä pyörän selästä..  
biggrin.gif

Kohta käy pyörille niin kuin autoille. Ennen pikkuautot painoivat 800kg ja isot 1300kg nykyään pikkuautot painavat 1300kg ja isot 2tonnia. Autossa niin haittaa mutta alkaisi ahdistaa kuljettaa 40kg edestä turvallisuus ja eko-hilpettä moottoripyörän mukana. Tai näinhän alkaa olemaan jo pikku hiljaa jos absit painaa 10kg, turvatyyny vaikka 5kg, euro-15 päästömääräysten mukainen pakoputki 25kg
033102ass_1_prv.gif

En myöskään keksi mitä haittaa on turvavarusteissa autossa, eihan ne haittaa normaalia ajoa, hyötyä tulee ku normaali ajo muuttuu onnettomuudeksi. Aika vanhoja kotteroita täytyy olla jos viel ajelette ilma turvatyynyjä, abs:ja turvavöitä. Jos mun harrasteauto jätetään pois laskuista, mul on ollu turvatyyny(t) ja abs autossa vuodesta 1988(joo, tyynyjä ei oo lauennut, pari kolhua on jäänyt kokematta abs takia).
mitä haittaa on semmosesta yksinkertaisesta perusautosta ilman turvatyynyjä sekä muita turhuuksia? eihän sekään haittaa normaalia ajoa? mä ainakin ajan ilman turhia turvavarusteita niin kauan kun autot kulkee bensalla.

tänään viimeksi -64 valiantilla, eikä edes turvavöitä.  
cool.gif

Tosiaan, Jazzo; eihän niistä turvavarusteiden puuttumisestakaan ole mitään haittaa, samoin kuin niiden olemassaolosta. Kunhan ei mitään ikävää satu.
Oon ite ajanut laillisesti suomessa moottoripyörää ilman kypärää; autolla jossa ei ole turvavöitä, abs, turvatyynyjä, esp:tä. En mä ole itseäni kokenut turvattomaksi noillakaan, mut miks en hyväksyisi noita varusteita, varsinkin kun ne ei vaikuta valitsemani ajoneuvon hintaan...

Back