• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ostaako uusi vai pitääkö vanha…

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja designet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
jurvelo sanoi:
Sulla on järki päässä, mikäli raha on tiukassa kuten duunareilla yleensä onkin niin toi 8200 egen erotus on aika kova hinta siitä että saa uuden mopon pihaan, varsinkin kun on pomminkestävästä Suitsasta kyse mikäli ymmärsin oikein.

Kyllä tuo GSF 1250Sa on kyseessä. Kyselin tuosta moottorista huollossa mikä moisen kestoikä on, niin arvio 100.000 km ei vielä paljon paina jotenkin vahvisti päätöstäni.
Kulutusosia joutuu siihen uuteenkin pyörään vaihtaan vuosittain joten sen puolesta ei kulurakenne paljon muutu.

luukas sanoi:
Itse puntaroin samaa ongelmaa tänä vuonna. Omalla ajettu 52 tkm, käytännön nettoarvo olisi ollut vaihdossa 5500-6000.
Vastaavaan uuteen väliraha olisi ollut siis 9000 .
Teetätin sitten nykyiseen ison huollon + etujarrupalat, takapyörän laakerit ja renkaat yhteensä 810 e.
Jotenkin onnistuin päässäni kääntämään, että uudella pyörällä ajo ei tuo vastinetta tuolle 8200 euron erotukselle.
No aika näyttää...

Ja aika sitten näytti... eli hyvästä päätöksestä huolimatta meni vaihtoon. Kaikki lähti kovista laukuista ja sitten tulikin koko pyörä, eli 24 tkm ajettu gsx 1250 fa. Väliraha jäi kohtuulliseksi joten sitten näin päin. Pyörä ns. uudistui, ikä nuoreni 3 vuotta ja 30 tkm vähemmän ajettu. Ihmisen pääkoppa on tarvittaessa mukava siitä, että osaa joka asian selittää tarvittaessa oikein päin .

luukas sanoi:
Ja aika sitten näytti... eli hyvästä päätöksestä huolimatta meni vaihtoon. Kaikki lähti kovista laukuista ja sitten tulikin koko pyörä, eli 24 tkm ajettu gsx 1250 fa. Väliraha jäi kohtuulliseksi joten sitten näin päin. Pyörä ns. uudistui, ikä nuoreni 3 vuotta ja 30 tkm vähemmän ajettu. Ihmisen pääkoppa on tarvittaessa mukava siitä, että osaa joka asian selittää tarvittaessa oikein päin .

Ja takaisin lähtöruutuun.. Uusi pyörä hajosi ensimmäisenä päivänä Norjassa, Nordkapin portille. Joko jako sekaisin tai nokkaketju poikki tai sitten näiden yhdistelmä. Pomminvarma kone kesti siis 27 tkm. Bussi ja junayhdistelmällä takaisin. Myyjälle täydet pisteet, purki kaupan, vanha pyörä fiksattuna takaisin ja väliraha käteen. Rikkinäinen pyörä myyjän piikkiin jäi Norjaan.
Kustannuksia toki tuli ja matka kesken, mutta nyt siis lähtöruudussa mitä tulee pyörän vaihdon suhteen.
Meni kieltämättä into vaihtaa, mutta kattoo nyt sitten kun tuosta on toivuttu.

Minulla on ollut sama BMW R1100GS pyörä nyt 9 vuotta.
175.000 km mittarissa, joista itse olen ajanut 135.000 km.
Maksoin siitä 7900.- euroa vuonna 2004.
Helppo huoltaa ja halpa pitää.
Ja erinomainen pyörä juuri minulle.
Ja noi kestää Linkki paljon ajettuun
En vaihda.

Pekka
:O:O:O

Back