• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ostaako KTM Duke 200?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MH10
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tekisi mieli sijoittaa uuteen mopoon, Duke 200:seen. Mutta kun sitä ei pääse koeajamaan. Mietin vaan että onko se aivan tehottoman tuntuinen, kai 22hp. Aiemmin olen ajellut 600 banditilla ja triumphin speed fourilla.
Toi duke olis siistin näköinen ja aika lyhyttä pätkää tulis ajettua, työmatkoja lähinnä. En niin hirveitä tehoja kaipaa mutta onkohan tuo jo liian tehoton? Olisko jollain kokemuksia tosta?

Eiks KTM:ltä ole tulossa Duke 390? Vähän enemmän potkua ja käsitykseni mukaan samassa rungossa.

Se voisi olla jopa sopivampi peli noihin ajoihin. Emännän sanoman mukaan noita ei vielä ole suomessa (kuullut BW:ssä), mutta kait ihan lähiaikoina tulossa). Kunhan noita maassa, niin lupasi mennä koeajamaan.

Toi mulle uutta tietoa, että kaikki myyty. Voiskohan noita uittaa esim. Saksasta?

Tuli käytyy ihan mielenkiinost kokeilee tätä uutta 35kw honda cbr 500 r aika outoo oli kun tuntu tehottomanmalta kun oma -97vuoden 550 zephyr -25kw .Siinnä hondassa oli kyllä todella tasanen tehokäyrä ja jakso poltaa kumiakin aluks kyl keula yritti karata mut ku nosti oman perseen irti penkistä ni jo alkotapahtuu ei siinnä kummenpia tunteita heränny joten toivottavasti täs jotain hyötyy oli :WAZAAP:

JanneL70 sanoi:
Toi mulle uutta tietoa, että kaikki myyty. Voiskohan noita uittaa esim. Saksasta?

Voihan niitä tuoda mutta hinta on suomessa niin edulline että saattaa mennä reilusti yli listahinnan jos itse tuo.

Vastauksena melkein voisi sanoa, että ei kannata, erityisesti silloin kun oikeasti haluaisi Duke 390:sen. Tulee vain paha mieli ja pitää ostaa se jonka oikeasti haluaa sitten myöhemmin.

Nimim. ei tuota kerrasta opi, mutta oppisiko kolmesta.

Ite olen kans leikitellyt ajatuksella tuosta 200 tai 390 Dukesta ns. arki- / talvimopoksi. Toistaiseksi tosin krooninen persaukisuus on estänyt tuon suunnitelman toteuttamisen. Hauska laite varmasti lyhyelle matkalle ja etenkin kaupunkiin.

velijussi sanoi:
Vastauksena melkein voisi sanoa, että ei kannata, erityisesti silloin kun oikeasti haluaisi Duke 390:sen. Tulee vain paha mieli ja pitää ostaa se jonka oikeasti haluaa sitten myöhemmin.

Nimim. ei tuota kerrasta opi, mutta oppisiko kolmesta.

Olet varmaan oikeassa... mutta kun pitäis saada joku pyörä heti:)
Tuntuu että tota 200:sta on vaan Intiassa kun googlella yrittää etsiä käyttökokemuksia.

Saishan ton 200:sen varmaan myytyä vuoden tai kahden päästä jos tuntuu liian tehottomalta. Ja vakuutukset on varmaan halvat.

Missä se ajamisen hauskuus tuollaisella 200:lla mahtaa olla, kun tehoa siihen ei ainakaan ole tarjolla?

Smoke sanoi:
Missä se ajamisen hauskuus tuollaisella 200:lla mahtaa olla, kun tehoa siihen ei ainakaan ole tarjolla?

Mitä tekemistä tuolla tehon määrällä yleensäkään on tekemistä ajamisen hauskuuden kanssa... :dunno:

Smoke sanoi:

Suosittelen kokeilemaan joskus mutkan ajamista moottoripyörällä. Se voi olla yllättävän hauskaa. Oman kokemuksen mukaan tuollaisella 200cc Dukella kiertää osaava kuski kaikki suomen radat nopeammin kuin 90% katumotoristeista. Siinä sitä ajamisen hauskuutta kun kuittailee tonnisia kyykkyjä mutkassa ulkokautta.

Smoke sanoi:

Tehottomalla pyörällä kovaa ajaminen mutkatiellä on paljon hauskempaa kun tehokkaalla pyörällä hiljaa ajaminen, vauhdit pysyy järkevinä ja kuitenkin siinä on ajamisen meininkiä kun kepittää menemään. En ole kovin montaa kuskia nähnyt jotka oikeasti osaa ajaa tehokkaalla pyörällä kovaa, muualla kun suoralla tiellä, se on sitä amerikan meininkiä, mutta kun mutka tulee vastaan niin mummot työntää rollaattorilla oikealta ohi.

Ihan vaan verrokiksi, mä ajelen aika paljon mun 690 Endurolla 25kw tehoilla kun saan tehot valittua ohjaustangosta. Ei pienitehoisella ajaminen ole mikään ongelma, monelle taas on ongelma ajaa liian tehokkailla pyörillä joita ei edes hallita kunnolla.

Duke 200 voi olla aika hauska peli ajaa, pieni ja ketterä joten kaupunki/mutkatiellä on varmaan parhaimmillaan. Sen verran pyörä on siron kokoinen että kannattaa käydä koeistumassa ennen ostopäätöstä, 186cm kuskille se on aivan liian ahdas ohjaamosta.

hommasin KLX250S kawan. Siinä on just 23hp? tai jotain. Se on hauska peli. Tuppi nurin voi vetää ramppeja pari kolme vaihdetta täysiä.

Tosi mukava työmatkoihin ja pikku pyöritykseen, kun alla ei naksu mikään tonninen atomimiilu ja kaasua voi käyttää, eikä tarvitse sitä millin aukaisua varoa koko ajan. Kulutus on jotain 3.5litraa.

Ei se ainoaksi pyöräksi sovi, koska tehoa tulee nopeasti ikävä, siksi pitää olla joku isompi jolla voi ajella isommat tiet ja pitemmät reissut ja pääsee tehonnälästä eroon.

Itse en kuitenkaan ostaisi dukea(200), koska katu syö tehot pahemmin kuin mikään ja se ei lisää moottoripyöräilymahdollisuuksia versus katupyörä. Pienet kuutiot ja kevyt paino pitää olla enduro. Koska soralla pienikin teho on jotain ja pääsee ajelemaan uusia seutuja ja hiekkateitä ja muita kinttupolkuja. voi poiketa montullekkin ajelemaan. Samasta syystä en ostaisi pienikuutioisia pyöriä motoversioina, koska sekin syö tehot.

se uusi 390? duke voi olla kylläkin ihan hyvä peli. On kuitenkin reilusti 200cc isompi tehollisesti. Motorengastuksellakin pääsee kyllä hiekkateitä yms, kun vaihtaa vähän karkeammat renkaat, en suosittele täysin katupyörän rengastusta siihenkään.

uusimmassa bomber magazinessa on tuo duke 390 testissä. ja kehujahan se sai.

JT

Viimeksi muokattu:
Seikkailu_R sanoi:
Mitä tekemistä tuolla tehon määrällä yleensäkään on tekemistä ajamisen hauskuuden kanssa... :dunno:

Tuntee edes jotain kiihtyvyyttä, ja mukavaahan se on nostaa etupyörä pelkällä kaasulla ilmaan.

Back