• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Orgin luku säästää rahaa :-)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja chainese
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ah, mutta eikös se ollu mahollista ottaa liikennevakuutus toisesta ja osakasko muualta? Täähän ratkasis mun yhtälön. Tapiolalta 15 euroo kalliimpi osakasko joka sisältäis tuon ilkivallan ja loput veritakselta.. Onnistuuko tämmönen?

Mun tietojeni mukaan harva yhtiö tekee pelkkiä vapaaehtoisia. Ja Tapiola ei ainakaan. Eikä sen tytär Turva.

Yhtiöt ovat tänä päivänä ottaneet sellaisen linjauksen ettei kaskovakuutuksia myönnetä ellei liikennevakuutusta tule myös. Liikennevakuutus pelkästään on pakko myöntää, mutta kaskovakuutusta ei ole.

Yhtiöt ovat tänä päivänä ottaneet sellaisen linjauksen ettei kaskovakuutuksia myönnetä ellei liikennevakuutusta tule myös. Liikennevakuutus pelkästään on pakko myöntää, mutta kaskovakuutusta ei ole.
Näin tuo yleensä menee, mutta jotkut ovat ottaneet ensin molemmat siitä yhtiöstä missä haluaa kaskon pitää ja sitten siirtäneet liikennevakuutuksen toiseen yhtiöön. Ei ole perään soiteltu..
Itse en ole viittinyt kaskoa pitää kun pyörät on niin vanhoja ja niitä on liikaa.

Näin tuo yleensä menee, mutta jotkut ovat ottaneet ensin molemmat siitä yhtiöstä missä haluaa kaskon pitää ja sitten siirtäneet liikennevakuutuksen toiseen yhtiöön. Ei ole perään soiteltu..
Itse en ole viittinyt kaskoa pitää kun pyörät on niin vanhoja ja niitä on liikaa.
Puhuinkin myöntämisestä
wink.gif

Lopputulos kilpailutuksessa:

Veritaksen liikennevakuutus
ja
Nordean osakasko

Säästö 120 euroa vuodessa nykyiseen verrattuna.

Ei ois uskonu et noinkin paljon säästää :-)
Ja kalleimpaan tarjoukseen nähden säästö kolmensadan kieppellä.

Kyllähän tolla ostaa jo etujarrupalat pärrään
062802jumpie_prv.gif

Saas nähä kuin äijän käy, jos tarttee jotain anoo joskus.

No liikennevakuutuksen osalta taitaa laki aika hyvin säännöstellä ja osakaskossa oli kyl ulkomaille korotuksia ym, mut veikkaan, et jos ulkomailla pyörä katoo, ni ei tuu takas, jotta 250 eukkoo omavastuu siellä ihan ok.

Mutta täytyy kyl sanoo, et halusin Tapiolasta muutenkin eroon, ku mun auto palo 3 vuotta takaperin ja kesti korvausmenettelyssä pari-kolme kuukautta ja koko tän ajan piti asentajan duunia tehä ilman autoo.
Kävi vahinkotarkastaja mun kanssa useempaan kertaan tapahtumia läpi ja piti oikein KRP:tä myöten asiaa käsitellä. Kyllä söi miestä.

Toki saattaa ne muutkin yhtiöt tehä vastaavaa.

Tohon Nordea menettelyyn muuten vielä. Just sain puhelun, että Nordeakaan ei enää suostu sitoutumaan pelkkään osakaskoon. Valitin asiasta ja sain nyt siis poikkeuksellisesti tuon halvan vakuutuksen Nordealta, eli ei kannata itte kokeilla, ku tosiaan oman mokansa paikkasivat mun kohdalla. Mut siis erittäin jees, tarjosivat aluks bensalahjakorttia hyvitykseks tää kuitenki parempi, ku ei jaksa enää venkslaa.

Saas nähä kuin äijän käy, jos tarttee jotain anoo joskus.
Niin siis toivottavasti lukaisit myös hieman ehtoja etkä vain katsonut hintaa...  
wink.gif
Ei kato kyllä ne korvaa. Kai. Pitäis ainaki. Tällee ne tavallaan sano. Jos on pelkkä palovakuutus, ni kyllä auto pitää järkätä samantien tilalle. Eikä niissä eroja ole kuin hinnassa. Jolla on kalliit, ni kusettaa.

Piti tuossa itsekkin kilpailuttaa vakuutuksia. Kaikki vakuutukset oli pohjolassa. Pohjolan tarjous vm 2003 9r kawalle oli täyskaskon kanssa 1299,89e/vuosi. Pohjantähdestä sama vakuutus 825,75e/vuosi. Vakuutukset siirtyi pohjantähteen.

smile_org.gif

Lähivakuutus teki myös tarjouksen, josta joutui kieltäytymään. Tarjosivat keskittämisalenuksella vakuutusta pyörääni kaskon kanssa kohtuulliseen 3414,69e vuosihintaan.
omg.gif

Meillä oli joskus koko talouden vakuutukset Pohjantähdessä, mutta korvausten saaminen tuntu olevan aikas kiven takana, jotta vaihettiin sieltä pois. Tosin tuntu olevan yhen Kukkosen takana siellä ne korvaussummat sillon ja oli aika peruskallio äijä kannoissaan. Vaihettiin pois siitä lafkasta. Tosin voipa olla, että oli vaan huonoo mäihää meillä.

Eipä taida löytyä vakuutusyhtiötä, jossa ei jollakin olisi ollut vaikeuksia korvausten kanssa. Pohjola kyllä toimi tähän asti kohtuu hyvin, mutta melkoinen tuo hinnan ero. Itse sain aikoinaan tapella auton korvauksesta (ilkivalta) IF yhtiön kanssa. Toivottavasti toimii edes tyydyttävästi tuo pohjantähti, jos (..ja kun) sattuu vahinko.
smile_org.gif

Näin o, ja tosiaan olipa Tapiolankin kanssa vielä heikommin asiat joskus...

Teollisuusvakuutus oli kuulemma aikoinaan paras mahdollinen, jos sinne vaan pääs.

Fenniasta olen saanu kaikki pois mitä kuuluukin (omavastuu meni iteltä mut kaikki muu tuli alle 3 päivässä jos vaan kuitit löytyy ja vahinkoilmoitus...)

Piti tuossa itsekkin kilpailuttaa vakuutuksia. Kaikki vakuutukset oli pohjolassa. Pohjolan tarjous vm 2003 9r kawalle oli täyskaskon kanssa 1299,89e/vuosi. Pohjantähdestä sama vakuutus 825,75e/vuosi. Vakuutukset siirtyi pohjantähteen.

smile_org.gif

Lähivakuutus teki myös tarjouksen, josta joutui kieltäytymään. Tarjosivat keskittämisalenuksella vakuutusta pyörääni kaskon kanssa kohtuulliseen 3414,69e vuosihintaan.  
omg.gif
Pitää vähän oikaista tuota lähivakuutuksen tarjousta. Pyysin tänään lähivakuutukselta perusteluja kuinka heidän vakuutuksensa voi maksaa tuon 3414,69e/vuosi mikä mainitaan tarjouksen loppusummana.

Lähivakuutukselta tuli seuraavanlainen vastaus. Vakuutus ei tosiaankaan maksa tuota summaa mikä näkyy tarjouksen lopussa. Tuohon tarjoukseen on laskettu sekä seisontajallinen, että ympärivuotinen vavakuutus yhteen. En kuulemma ole ensimmäinen joka tulkitsee heidän tarjouksen väärin.  
baaa.gif

Itsellä Turva oli selvästi kaikista halvin, ero kalleimpaan lähivakuutukseen oli 1300 euroa. Ihmetytti kyllä lähivakuutuksen tarjous kun se oli yli 2000€, varmaankin joky virhe sattunut tai jotain. Tapiola oli joku 300€ kalliimpi kuin Turva ja Pohjola samoin.
Vertasin muiden tarjouksia samasta pyörästä ja samalla paketilla eli täyskasko, niin itsellä oli uskomattoman hyvä tarjous, ero oli jopa yli 100€ vaikka pyörä ja kasko oli sama.

Back