• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ORG Päijänne-ilmiö 20-22.8.2021

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tuffa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Go-Za sanoi:
Ainakin 1:n letkan vetäjä perjantaina PK-seudulta tulee paikalle. Eli minä.
Valitettavasti katupyörällä (Sorapyörällä tohon menisi ikuisuus), eli TouRinki -letka ekaa kertaa moneen vuoteen luvassa.
Arvioitu lähtöaika perjantaina klo 17-17.30.
Tarkempaa tietoa myöhemmin.

Eikös se oo vaan siitä kiinni että lähtee riittävän ajoissa. :kääk:

Go-Za sanoi:
Ainakin 1:n letkan vetäjä perjantaina PK-seudulta tulee paikalle. Eli minä.
Valitettavasti katupyörällä (Sorapyörällä tohon menisi ikuisuus), eli TouRinki -letka ekaa kertaa moneen vuoteen luvassa.
Arvioitu lähtöaika perjantaina klo 17-17.30.
Tarkempaa tietoa myöhemmin.

Mulla oli kanssa tarkoitus vetää letka. Varmaan fiksuinta että minä vedän tikkarin/hitaamman letkan. Ja Go-Za Vähän vauhdikkaamman. Ettei kahta samanlaista letkaa turhaan. Katotaan sitten lähempänä paljon on porukkaa tulossa. Pahimmillaan voidaan yhdistää letkan ja mä voin siirtyä vaikka perämieheksi.

Hupsista, huomasin ettei aloitusviestissä ole mainintaa koska tapahtuman myynti päättyy :crash:

Tapahtuman myynti päättyy Sunnuntaina 15.8.2021 kello 23.59

Lisään tämän myös tuonne aloitusviestiin.

Nyt kannattaa olla nopea, sillä parhaat sekä edullisimmat myydään tietenkin ensin loppuun.

Tuffa sanoi:
Lisäsin alustavaan tietoon hinnasta ns. budjetti vaihtoehdon.
Omalla riippumatolla saa majoittua aluelle ilmaiseksi. :thumbup:

Mutta minulle infoa sitten niihin matkustajaluetteloihin. :D

Mitens teltta? Työt haittaa harrastuksia ja pääsisin hoodeilla aikaisintaan lauantaina illasta. Nuo mökkien hinnat kyllä aivan ilmaisia mutten haluisin viedä mökkipaikkaa jos vaikka työt venyy enkä pääsekään lähtemään.

terppa23 sanoi:
Mitens teltta? Työt haittaa harrastuksia ja pääsisin hoodeilla aikaisintaan lauantaina illasta. Nuo mökkien hinnat kyllä aivan ilmaisia mutten haluisin viedä mökkipaikkaa jos vaikka työt venyy enkä pääsekään lähtemään.

Teltta on aivan ok.
Valitettavasti Leirintä-alue ei ota telttapaikka varauksia etukäteen, mutta jos tilaa on niin pääsee.
Telttapaikan hinta on 12 €uroa/vrk + 4€uroa/henkilö/vrk.

Seuraamme Suomen covid-19 tilannetta tarkasti.

Tällä hetkellä Päijät-Hämeessä ei ole sellaisia rajoituksia, jotka estäisivät/peruisivat Päijänne-Ilmiön järjestämisen, https://paijat-sote.fi/koronavirus/alueelliset-suositukset/

Jos kuitenkin tulisi sellaisia määräyksiä, jotka aiheuttaisivat tapahtuman perumisen 10.8.2021 mennessä, palautamme rahat takaisin.

Koska yhdistyksemme jäsenten terveys ja hyvinvointi on meille ensisijaisen tärkeää, olemme päättäneet, että myös mökit voi ostaa kokonaan itselleen omaan käyttöön. Eli halutessasi osta sopivan mökin kaikki petipaikat ja ilmoita minulle, että haluatte kaikki samaan mökkiin, niin silloin se on sinun (ja mielikuvituspuolison/ystävien) käytössä ja samaan mökkiin ei majoiteta muita.
Mökkien hinnaksi kokonaan itselle ostettuna tulee 110 €uroa – 150 €uroa, eli ei paha koko viikonlopusta.
Yksittäiset petipaikatkin ovat tietenkin edelleen myynnissä.

Älä kuitenkaan varaa näille mielikuvitusystäville/-puolisolle lähtöä risteilylle.

Tapahtuman myynti avattu tänään myös ei jäsenille, elikä tapahtuma on kaikkien ostettavissa.

Laitan kyselyä tuonne MP-aiheiset äänestykset osioon.
Onko halukkuttaa käydä Moottoripyörämuseossa, vai risteilläänkö Päijänteellä ilman mitään varsinaista kohdetta?
Keksitäänkö joku toinen kohde?
Syödäänkö laivalla?

Jos minulta kysytään niin mieluummin pelkkää risteilyä ilman museota. Museo käyntikin kyllä sopii.

Mietin että jos sattuu siinä vaikka saunanpäälle ihan hirmusesti tekee mieli yksi-kaksikymmentä olutta saakohan siellä missään pidettyä kylmänä ja kandeeko raahata mukana vai saako jostain muualta ostettua kuin s-marketista parin kilsan päästä?

matskupupu sanoi:
Mietin että jos sattuu siinä vaikka saunanpäälle ihan hirmusesti tekee mieli yksi-kaksikymmentä olutta saakohan siellä missään pidettyä kylmänä ja kandeeko raahata mukana vai saako jostain muualta ostettua kuin s-marketista parin kilsan päästä?

Rantaterassihan on siinä aika liki, en tosin tiiä miten se on auki. Ja "Repsun" Neste siinä hetipian perään. Mul on matsku koneellinen kylmälaukku jos keksitään millä se saadaan sinne :grin:

Leirintäalueella terassilla myydään kylmää olutta. Kaikissa mökeissä on jääkaappi, joten omat oluet pysyvät kylminä. Meillä on Olarin Veholta MB Sprinter esitteillä tapahtumassa, voimme käydä sillä hakemassa juotavaa.

Tämäpä hyvä. Voi olla että esittelykierros autolla kaupalle tulee monella ajankohtaiseksi, koska terassin oluset on hieman hinnakkaita yleensä..

Kehtaisikohan tällainen nykyään vain autoileva, mutta henkisesti edelleen motoristi, tulla reissuun mukaan? :polonen:
Ja vielä selvinpäin.. :paikallatuulee:

Tallu sanoi:
Kehtaisikohan tällainen nykyään vain autoileva, mutta henkisesti edelleen motoristi, tulla reissuun mukaan? :polonen:
Ja vielä selvinpäin.. :paikallatuulee:

Kyllä kehtaa. :thumbup: Tervetuloa mukaan, ketään ei velvoiteta juomaan :)

Mikäs tämän tapahtuman konsepti on? Olen vähän hämillään kun puhutaan pomppulinnoista ja koko perheen mukaan ottamisesta orgin kesäkemuihin?
Silloin joskus ennen orgin kemut ei ollut lapsille sopivaa katsomista :grin:

Onko tuo koko leirintäalue varattu Orgille vai onko siellä muita karavaanareita tavalliseen tyyliin?

suzukai sanoi:
Mikäs tämän tapahtuman konsepti on? Olen vähän hämillään kun puhutaan pomppulinnoista ja koko perheen mukaan ottamisesta orgin kesäkemuihin?
Silloin joskus ennen orgin kemut ei ollut lapsille sopivaa katsomista :grin:

Onko tuo koko leirintäalue varattu Orgille vai onko siellä muita karavaanareita tavalliseen tyyliin?

Konsepti on Orgin kesäpäivät. :)
Pomppulinna EI ole leirintäalueella, pomppulinna on Moottoripyörämuseolla. Myöskään poppulinna ei ole ORG:n tilaama/pyytämä, vaan Moottoripyörämuseolla sattuu olemaan samana viikonloppuna tapahtuma kun meillä. Onneksemme Riku Routo toivotti meidät tervetulleeksi kyseisenä viikonloppuna :jippikaijee:
Kesässä on rajallinen määrä viikonloppuja ja tapahtumia riittää joka lähtöön.
Tänävuonna, niinkuin viimekin vuonna, Covid-19 virus on haitannut tapahtumia ja niiden järjestämistä. :rant:

Viime vuoden syyskokouksessa kysyttiin, ettei kai ensi vuoden kesätapahtuma ole, että mennään viikonlopuksi leirintäalueelle ryyppäämään?
Siitä se idea oikeastaan lähti. :right:
Mennään leirintä aluelle ja järjestetään ohjelmaa kaikille: Makkaranpaistoa, saunomista, yhdessäoloa, välittämistä, risteilyä, pihapelejä, letkat paikanpäälle yms. :WAZAAP:

Jos joku halua juoda alkoholipitoisia juomia on se sallittua, mutta ketään ei velvoiteta juomaan.

Tapahtumassa on myös "ihmiskoe", voiko ORG:n tapahtumaan ottaa puolison ja lapset. :)-
Se että sallitaan puoliso ja lapset ei pitäisi huonontaa tapahtumaa, jos kuitenkin niin tapahtuu olemme tietoisia siitä, etteivät vastaisuudessa ole tervetulleita. Nykyään, jos lapset eivät ole tynnyrissä kasvatettuja, ovat he joutuneet näkemään jos jonkinlaista menoa. En näe ongelmaa, jos vanhemmat juovat olutta makkaran kanssa tai saunaoluita. Hyvän ruuan kanssa hyvä viini. Ainakin isoimmissa kasvukeskuksissa ja kaupungeissa, lapset kyllä näkevät vaikka minkälaista menoa.
Myöskään kenenkään ei ole pakko tulla puolison ja lasten kanssa, tule yksin taikka ystävän/ystävien kanssa :jpstyle:

Valitettavasti keväällä tilanne oli sellainen, ettei mitään saa Suomessa oikeastaan järjestää, joten tämänkin tapahtuman varsinaiset järjestelyt pystyttiin aloittamaan vasta kesän kynnyksellä. Tapahtuman ajankohta ja paikka, risteilyalus, mahdolliset maakuljetukset, tapahtuman sponssorit ja yhteistyökumppanit ym. järjestelyt ottivat oman aikansa. Näin ollen emme voineet omia koko leiritäaluetta meille, vaan telttailijat ja karavaanarit saattavat tulla alueelle. Heille kyllä ilmoitetaan, että meidän Tapahtuma on sinä viikonloppuna ja hiljaisuutta ei pystytä takaamaan. :D

Me oltiin toisen motoporukan kanssa tuolla neljä vuotta sitten. Tapahtui niin että poliisi kävi hiljentämässä meidän menon koska karavaanarit kimpaantui meihin jo tokana iltana huolimatta siitä että yritettiin kutsua heitä mukaan ja kertoa että meille saa tulla sanomaan jos häiritsee :no: Lisäksi lennettiin Uotista kahdesti saman illan aikana ulos, paikan portsari ei ollut kovin joustavahermoinen kaveri :paikallatuulee: Sysmäläiseen tapaan tästä meidän viikonlopusta lieveilmiöineen oli katsottu aiheelliseksi kertoa seuraavan viikonlopun motoristiporukalle missä mun työkaveri, ja olipa helvetin ylevää kuulla jälkeenpäin näistä meidän viikonlopun meiningeistä ja mainingeista työpaikan kahvihuoneessa :blink:
Että arvatkaa olenko mä oikeinkin positiivisella draivilla lähdössä aiheuttamaan Sysmään lisää elämää :grin: :WAZAAP:

Rekkamasa sanoi:
Kahenkymmenen vuoden traumat, poltetaan koko faking kylä maan tasalle mun puolesta :grin:

Ikinä en ole Sysmässä käynyt. Mutta tässä projektissa olen innolla mukana:grin:

Back