Masa sanoi:Itseasiassa mun melunmittaustulos on väärä, koska mulla on kaksi putkea, josta möly tulee ulos. Sen takia lopputulokseen pitäisi lisätä 3 dB.
Kahdesta samanlaisesta äänilähteestä lähtee aina 2-kertaa suurempi äänen teho, joka on juuri tuo maionitsemani 3 dB... Anteeksi, että mun on nu******** pilkkua
-Masa
Tuota, täh? Meinaatkos, että mittari näytti tässä sun tapauksessa jostain syystä 3 dB(A) liian vähän...

Lain mukaan pitäisi mitata jokainen pakojärjestelmän ulostulo erikseen ja korkein tulos ratkaisee. Koska tää oli tällainen liukuhihnatapahtuma, ei tätä tehty kuin parille Harrikalle, joiden kohdalla arvelin, että asialla voi olla jotain merkitystä. Jos putkien ulostulot ovat kovin lähekkäin, ei niistä yleensä saada merkittävällä tavalla erilaisia tuloksia.
Kuten taulukosta näkee, tää ei oo ihan eksaktia tiedettä. Kaksi perättäistä sinänsä identtisesti tehtyä mittausta tuottaa yleensä hiukan eri tulokset muutenkin. Siksi laissakin vaaditaan kolme mittausta, joiden kaikkien tulosten täytyy olla 2 dB(A) sisällä toisistaan.

- mutta kysäsen kuitenkin, kun en onnistunut millään pääsemään paikalle: onko suunitelmissa järjestää uutta sessiota? Täältä sille yksi Hep!