• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

.ORG goes Kemora 23.-24.7.2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sumppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jep ite kotiuduin äsken kans kahden muun hepun saattelemana.

Kiitokset Sumpalle ja Tommille onnistuneista ratapäivistä. Kivaa oli, vaikkakin kerkesin vain tiistaiksi paikalle, mutta kuuleman mukaan oli maanantainaki ollu hiton hyvä meininki päällä. Kiitoksia myös kaikille lippumiehille. Sori etten voinu helpottaa taakkaa maantaina, mutta tällä kertaa syy ei ollut minussa
pftroest.gif

Kiitos Hannula & MadMan ajoasento-opastuksesta.
bowdown.gif

Kiitos myös näille kahdelle tuntemattomalle hepulle, jonka kanssa tulin kolmostietä kotiin.
062802moto_prv.gif

Kiitos minunkin puolesta. Olin ihan ensimmäistä kertaa radalla kaverin houkuttelemana ja siis hidas ryhmässä koulutuksessa. Tästä iso kiitos. Koulutus oli asiallista, innostavaa ja siitä sai todella paljon irti. Myös henkilökohtainen neuvonta oli hyvä asia ja ehkäpä juuri se mikä mahdollisesti säästi minut kaadoltakin ;)

Näin jälkeenpäin mietittynä jäi tietysti paljon parantamisen varaa omaan ajoon mutta hyvät lähtökohdat annettiin ja tulen osallistumaan toistekkin koulutukseen vielä.
Muutama typerä ohitus tuli tehtyä kun loppupäivästä ajo alkoi jo sujua ja innotuin hieman. Jos joku näki punaista kohdallani niin pyydän nöyrästi anteeksi.

Joku saattoi huomatakkin. Minulla oli aika monessa ajossa mukana tällainen "onboard" kamera kun sellaisen omistan niin ajattelin hyödyntää. Se oli hieman eri paikoissa riippuen sessiosta ja mikäli materiaalista jotain kysyttävää niin saa kysyä mutta enemmän koitin omien tuttavien perässä tai edessä pysyä, että heidän ajoaan saisi tallennettua mutta näkyy välillä muitakin. Ja jos joku ihmetteli miksi rekisterikilpi oli välillä pois, se oli juuri tuon kameran takia kun sillä kuvattiin taaksepäin.

http://roundex.fi/~smigel/Ralli/kemora07.avi 65mt xvid

Lyhyt kooste vauhdikkaimmista hetkistä. Leikkimielellä laitoin tuohon kellon käymään ja olen kyllä tyytyväinen omaan aikaani. Valehtelisin jos väittäisin, etten jo loppuillasta olisi hieman koittanut niitä rajoja vaikka se "urheilu" olikin vähän kiellettyä tuossa ryhmässä..

Vaihteita en pahemmin vaihdellut kun se sekoitti minua usein turhaan vaan keskityin mutkissa ajamaan oikealla periaatteella painoa ohjaamalla sisälle, katsetta viemällä pitkälle ja jarruttelematta. Vauhtia himmailin aivan liikoja noihin mutkiin videolta katsottuna mutta mielummin niin kuin kaataen turhan takia uuden pyörän mutta pääosin ilman jarruja onnistuin jo ajamaan loppupäivästä ja se olikin minun tavoitteeni ja täysin koulutuksen ansiota.

Kiitos hienosta päivästä,
Rookie puna/musta Hondallaan

Äsken kotiutuneena voisin sanoa että oli hieno reissu. Kelitkin suosi vaikka vähän koettikin sataa tiistaina. Partasen koulutuksesta oli kyllä apua ajamiseen ja muutama mutka sai uuden ja paremman ajolinjan. Kuulemma pitäis laitattaa polvipalat ettei jää lumpiot radalle
tounge.gif
. Ehkä minä käyn ompeluttamassa housuihin tarrapaikat ja hommaan ne palat noihin pöksyihin. Pyöräkin saatiin parempiin säätöihin jousituksen osalta vaikkakin bleidissä loppui säätövara kesken. Keskiryhmä meni kyllä reipasta tahtia ja koneet sai happea ihan huolella. Perhana että oli kiva ajaa.

Reilukerho RC jäi vielä reenaamaan ajamista kun tänään oli vielä Ducati Clubin ajovuoro. Käytiin aamusta vielä katsomassa niiden menoa ennen kotimatkaa ja ajamaan olisi tehnyt vielä mieli.

Kuviakin tuli otettua jonniin verran, mutta niitä sitten laittelen jahka palailen Riikasta.

Kiitoksia vaan kaikille seurasta niin radalla kuin sen ulkopuolellakin. AnDylle erikoiskiitos kyydeistä radalle ja takaisin.

Joo ite kokeilin ekaa kertaa ratakäytössä tota mun kypäräkameraa. Mounttasin sen kii telineeseen virta-avaimen taakse.

Tossa on mun tasaisin kierrokseni normi 2006 Hayabusalla. En siis koskenut kertaakaan jarruun. Toi jarruitta ajaminen on kyl hauskaa hommaa. Suosittelen lämpimästi jossette oo koskaan kokeillu.

Videolta katottuna kierrosaikakaan ei näyttäny kehnommalta. Iha tyytyväinen oon tohon yhen päivän antiin.

Kemoran kierros ilman jarruja

Sattuiko kenenkään kameraan osumaan kokosinisiä jamahoita, toisessa numero 90 ja toinen ilman numeroita?

Mistä lie johtuu, mutta joku luuli MadManin peräkärryä roskikseksi ja pukkasi sinne vissiin tiistaina melko paskaisen Lindstrandsin mustan kaksiosaisen sadepuvun. Sen voinee käydä dyykkaamassa MadManin Mercedes RP:stä, minne sen mun jäljiltä jäi.

Sattuiko kenenkään kameraan osumaan kokosinisiä jamahoita, toisessa numero 90 ja toinen ilman numeroita?
no ei varmaankaan, menivät liian kovaa ohi.. porukalla yritettiin koko päivä mutta talteen tuli vaan tyhjä rata missä pyörä oli pari sekkaa aikaisemmin
biggrin.gif

*nopeuden tuomat haitat* sanoo kateellinen..
tounge.gif
Toi on ollu mun ongelmana joka ikinen ratakeikka, kun kameran kanssa olen heilunut. Tällä kertaa jätin kameran suosiolla kotiin. Edellisellä keikalla sanoin pojille, että ajakaas ny vähän hilijempaa, että saa kuvia otettua. Eivät ajaneet.

Mistä lie johtuu, mutta joku luuli MadManin peräkärryä roskikseksi ja pukkasi sinne vissiin tiistaina melko paskaisen Lindstrandsin mustan kaksiosaisen sadepuvun. Sen voinee käydä dyykkaamassa MadManin Mercedes RP:stä, minne sen mun jäljiltä jäi.
Äläs kuule hauku mun sadepukua!
mad.gif
Jaahas, omistaja selvisi. Saat vaihdettua sen yhteen kappaleeseen sigman mittareita
wink.gif

Äläs kuule hauku mun sadepukua!
mad.gif
Jaahas, omistaja selvisi. Saat vaihdettua sen yhteen kappaleeseen sigman mittareita
wink.gif
Aivan
biggrin.gif
Tuun ens viikolla joku päivä käymään.

Juuri kotiuduin ensimmäiseltä pieneltä ajolenkiltä Kemoran jälkeen. ORGin karkeloissa Kemora oli ensimmäinen kerta radalla ja kärpänen puri ja hauskaa sekä opettavaista oli.

Huomasi äsken miten eri tavalla sitä ajeli. Ajoasento oli erilainen ja mutkiin ajeli eri tavalla. Oli paljon mukavampi ajellakkin. Kiitokset vinkeistä kouluttajille. Ahvenistolla jatketaan.

Kiitokset järjestäjille onnistuneista päivistä, jarrulle kuvista, Mozzelle videosta ja seurasta jne. jne...
Kuvista ja videosta näkyy mainiosti kuinka paljon sitä on vielä opittavaa.
Voiskohan esimerkiksi noita hartioita jännitää vielä jotenkin enempi  
sad_orig.gif

Ja anteeksi minunkin puolesta jos joku koki jotkut ohitukseni liian tiukaksi.
Mun pitää harkita tarkkaan jos pitäisi päästä jostakin ohi suoralla, kun ei noita polleja asusta kovin montaa meikäläisen tallissa  
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

Jep ite kotiuduin äsken kans kahden muun hepun saattelemana.

Kiitos myös näille kahdelle tuntemattomalle hepulle, jonka kanssa tulin kolmostietä kotiin.  
062802moto_prv.gif
Varmaankin minä ja Riihimäen kaveri Yammulla myös?
Vähän oli märkää tulla takasin mut hyvinhän se kuiteskin sitten meni ja oltiin aikataulussa kun ei enään pysähdeltykään
smile_org.gif
Muutoisin puolestani iso käsi kaikille järjestelytoimikunnan jäsenille ja muille mukanaolleille! Tietoa ja taitoa tuli taas lisää...
bowdown.gif

Back