• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onkos Condorin omistajia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rellonen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
"Minä hommasin myös viime syksynä Condorin ja ajanut noin 2500km ilman ongelmia! Tulpan väristä ei nykybensalla tiedä sanoa. Oma putki on kyllä aika tukkoinen. Myös ilmanpuhdistajan vaihto vaikuttaa paljon bensan saantiin. Perstuntuma kaasarin säädöissä! (Kyllä sen huomaa kun ne 16hv jyllää!!!) "

Tuo ilmanputsari pitää mun kans vaihtaa, löytyy varmaan mallin mukaan jostain pienkoneliikkeestä, pitäisi oleman sama kuin jossain päältäajettavassa ruohonleikkurissa.
Kytkin paketti mulle on kans tulossa, luistaa tuo nykyinen jo nyt käytössä olevilla tehoilla. Öljyt mulla on 10W40 valvolinen prätkäöljyt, toimisiko tuossa joku muu paremmin???
Hollannin condor-kerhon sivuilla vannotaan kovasti yksaste 30W nimeen, mutta selvää ei saa pitääkö sen olla wet-clutch-compatible öljyä vai ei....
Tuo alkup. vaimentaja meni vaihtoon juuri sen tuhinan takia, mutta nykyinen slash-cut bologna on aivan liian isoääninen; rompepäiviltä j:kylästä tuli ostettua tarvikevaimennin jota pitää kokeilla seuraavaksi....kyllä tämä tästä, kai...
wink.gif

No 10-30 tai suora kolmekymppinen,taisi olla käkikellomiesten lapuissa tuo 10-30.Mä olen käyttänyt ihan suoraa kolmekymppistä.
Ja muistakaa lämmittää se mylly ennen kuin revitte kaikki tehot (
crazy.gif
) irti.. sylinteri kädenlämpöiseksi.
biggrin.gif

Kyssäri liittyen suuttimeen ja neulan asentoon.
Mulla tuli mukana 105 ja 115 suuttimet ja hommasin mopo-sportin kautta 125 suuttimen.
En ole saanut pelaamaan oikeen millään suuttimella. Kaasaria purkaessa tuli irroitettua se luistin neula enkä hölmö kattonut missä niistä kolmesta lovesta se oli. 125 suutin paikallaan löytyy jostain "välikaasun" kohdilta semmoinen kohta missä kone käy huonosti. Voisko tuo väärä neulan asento aiheuttaa moisen??
Missä kohdassa teillä muilla on ko neula??? ja mikä suutin??
Sit noista öljyistä; pitääkö sen 30W öljyn olla märkäkytkimelle sopivaa (wet-clutch-compatible, kuten ns prätkä öljyt on) vai käykö ns tavallinen???
Mobil Delvac 30W
confused_orig.gif
?
omg.gif

Kyssäri liittyen suuttimeen ja neulan asentoon.
Mulla tuli mukana 105 ja 115 suuttimet ja hommasin mopo-sportin kautta 125 suuttimen.
En ole saanut pelaamaan oikeen millään suuttimella. Kaasaria purkaessa tuli irroitettua se luistin neula enkä hölmö kattonut missä niistä kolmesta lovesta se oli. 125 suutin paikallaan löytyy jostain "välikaasun" kohdilta semmoinen kohta missä kone käy huonosti. Voisko tuo väärä neulan asento aiheuttaa moisen??
Missä kohdassa teillä muilla on ko neula??? ja mikä suutin??
Sit noista öljyistä; pitääkö sen 30W öljyn olla märkäkytkimelle sopivaa (wet-clutch-compatible, kuten ns prätkä öljyt on) vai käykö ns tavallinen???
Mobil Delvac 30W
confused_orig.gif
?  
omg.gif
Moro,

Mulla samanlaisia ongelmia käynnin kanssa. Kun antaa hanaa niin kulkee kyllä ( tuntuis saavan soppaa), pintakaasulla röpöttää. Ootko löytänyt ratkaisun ?

En ole löytänyt sen kummempia ratkaisuja kuin että mulla on se 125 suutin, neula korkeimmassa asennossa, ja tuon vähäisen röpötyksen yli menen vaan reilusti kaasulla....
sad_orig.gif

Suhteelisen vanha aihe, mutta toivottavasti joku näistä vielä jotain ymmärtää...

Pitäisi saada myytyä tämmöinen Condor jollekin ymmärtäväiselle, koska pyörän omistaja ei enää sairauden takia pysty tällä ajamaan.
Olen koittanut jo kaikenlaisille army - yms mp -harrastajille tätä hänen puolestaan kaupata, mutta ei ole kenellekään kelvannut harvinaisuutensa vuoksi.
Isoin syy on huoli varaosien saatavuudesta.
Olisiko jollain vinkata mitä tämmöisen Condorin kanssa oikein pitäisi tehdä, lunastanko omaan talliin vai laitetaanko lusikoiksi?:blink:
Pyörä on ihan ajosta jäänyt neljä vuotta sitten lämpimään talliin seisomaan, joten ei ihan heitteillä ole ollut. Toki varmaan kattavan huollon vaatii ainakin ennenkuin tien päälle itse tällä lähtisin.

Onko muita Condorin omistajia vielä linjoilla?

Liitetiedostot

• IMG-20250923-WA0007.jpg
    IMG-20250923-WA0007.jpg
    96 KB · Katselut: 86
Viimeksi muokattu:
Oletko vmpk foorumilla tai heidän naamakirjasivuilla kysellyt? Foorumi on nykyisin kuivunut surkeaksi, mutta voi siellä kuitenkin joku lukea.

Tuo tivaaminen varaosien saatavuudesta on tuttua, kun pari vuotta sitten myin 1984 vuoden Moto Morinia niin ainakinn kaksi kiinnostunutta oli kovasti ihmeissään ettei Suomessa saakaan mistään liikkeestä kaikkia varaosia. Siis 40 vuotta vanhaan pyörään jota ei ole tuotu Suomeen aikanaan yhtäkään kappaletta.

Juu olen tässä lueskellut kaikenlaisia juttuja mitä vaan pyörästä löytyy, myös tuo vmpk foorumi on tullut kahlattua melko hyvin läpi.
Sielläkään ei ole viime vuosilta kauheasti juttua condorista, mutta paljon tietoa ja hyviä vinkkejä kuitenkin.
En vaan jostain syystä onnistu rekisteröitymään sinne foorumille, liekkö jokin häiriö tällä hetkellä. Tai sitten omaa kämmäilyä vaan...
Ihmeen vähän näitä missään näkyy vaikka ilmeisesti useampi sata näitä Suomeen tuotiin.

Tiedä vaikka kuitenkin omaan talliin hakisin...:grin:

Back