• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko peltipoliisi ottanu kuvaa mopostanne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ari79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Millä perusteella yleensä edes motoristille voisi lähettää laskun, pitäisikö poliisin aina tunnistaa mopoilija "naapurin Jarkoksi" ja pistää sillä perusteella sakko postiin?
Hei hei hei HEI!!! Mä ajan yleensä ihan siivosti
tounge.gif

Ja kyllä! Induktiosilmukan reagoimiseen vaikuttaa metallin määrä, laatu, etäisyys ja liikkumisnopeus. Kaikki muut lisääntyessään herkistävät reagoimista, paitsi toki etäisyys (tuo lentokonevertaus oli todella hyvä
biggrin.gif
) Eli keula pystyssä ei kamera räpsähdä
tounge.gif

Eipä tuo ole vielä saanut napattua kuvaa mutta enpä ole kameroihin kaahaillutkaan.
Maltti on valttia, pyrin kyllä useimmiten ajelemaan rajotusten mukaan, kun en viitsisi maksella sakkoja, kirpasee nuo vakuutusmaksut aivan tarpeeksi.
Eikä tuo bentsiinikään mitään halpaa ole.
bawling.gif

Ainakin autolla kaistan vaihto just ennen risteystä kaiketi sekoitti kameran eikä kuvaa tullut vaikka nopeutta oli 25 km/h, tosin takaa tullut, hetkeä ennen ohittamani ja siitä provosoitunut teini-BMW tuli perässä koko ajan samaa kaistaa ja *RÄPS*...  
biggrin.gif
Ei kyllä olis saanu nauraa mutt enpä voinut muutakaan. Poju oli aika totinen kun veti vauhdilla ohi samanaikaisesti keskisormella kuitaten tekoni. No, elämä on täynnä valintoja...

bowdown.gif

Eihän ne minun tietääkseni Suomessa lähetä lainkaan motoristeille noita sakkoja kuvien perusteella. Siinähän on jo kotilon tapauksessa todistettavasti saatava selvää rekisterikilvestä sekä tunnistettava kuljettaja.
En kylla ole varma, mutta jotenkin on sellainen mielikuva etta nykyisten saadosten mukaan kuljettajaa ei tarvitsisi enaa tunnistaa. Pelkka rekisterinumero riittaisi. Viimekadessa laskun kuittaa siis auton omistaja jos epaselvyyksia syntyy.  
confused_orig.gif

Saatan kylla olla nahnyt asiasta untakin, joten kannattaa tarkastaa asia jostain ennen kuin lopettaa (autolla ajaessa) vappunaamarin kayton.
tounge.gif

Eihän ne minun tietääkseni Suomessa lähetä lainkaan motoristeille noita sakkoja kuvien perusteella. Siinähän on jo kotilon tapauksessa todistettavasti saatava selvää rekisterikilvestä sekä tunnistettava kuljettaja.
En kylla ole varma, mutta jotenkin on sellainen mielikuva etta nykyisten saadosten mukaan kuljettajaa ei tarvitsisi enaa tunnistaa. Pelkka rekisterinumero riittaisi. Viimekadessa laskun kuittaa siis auton omistaja jos epaselvyyksia syntyy.  
confused_orig.gif

Saatan kylla olla nahnyt asiasta untakin, joten kannattaa tarkastaa asia jostain ennen kuin lopettaa (autolla ajaessa) vappunaamarin kayton.
tounge.gif
Mä olin kerran "tuntemattoman" henkilön kyydis kuka ajo mun auton tolppaan, valo välähti oikein kirkkaasti. Lappu tuli n. parin viikon päästä kotia ja täyttelin sen ihan niinku asia oli  
wink.gif

Piti tosin käydä possuasemalla antamassa vielä tarkempi selostus.  
omg.gif
 Mutta enpä oo sakkoa maksanu ja tuskin ovat saaneet sitä "heeboo" kiinni kuka ajo.  
biggrin.gif

Oli taas komeet kuvat, mutta ei siinä ollu mulle mitään sanomista kun selkeesti näkee että oon vänkärin paikalla. Tämä tapahtu tämän vuoden tammikuussa.

Minun tietääkseni se on vasta valmisteilla se laki että omistaja maksaa sakot, muutenhan minä oisin joutunu maksumieheksi.  
sad_orig.gif

Oma Suzukini ei ole aiheuttanut vielä kertaakaan minkäänlaista reaktiota nopeusnäytöistä tiedä sitten kameroista niihin ei ole tullut kokeiltua .. (Liekö liikaa muovia pyörässä
lookaround_orig.gif
) painoa on kuitenkin reilut 200 kiloa.

Mää mitää tiiä mut jos kamera ottaa lukemat induktiosilmukkaa anturina käyttäen, ei se välttämättä pitäis toimia kuin ferromagneettisille (l. teräspelti ym. tavalliset raudat mutta ei esim. ruostumaton/haponkestävä teräs, puhumattakaan alumiini, titaani, hiilikuitu...etc..) aineille. Jos näin on niin pyyhkäistessäs rykkösellä tai gixxerillä (ilman teräsvyörenkaita) yli jossa pintoina on vaan muovia, alumiinia ja titaania, ei silmukka reagoi...
Sen sijaan jos anturi olisi kapasitiivinen, voitaisiin nopeus voitaisiin mitata vaikka yliajavilta puuvankkureilta.  
nixweiss.gif

Jos mittaus perustuisi painoon, tarvisi tiehen virittää joku hemmetin venymäliuska- tai piezoanturi...tuntuu jo vähän kaukaa haetulta kaikkien asiaan liittyvine teknisine ongelmineen..
cool.gif

ps. tämä ei ole yllytys ylinopeuksiin vaan normaalia anturitekniikkaa nimimerkillä "näin se toimii"  
wink.gif

muistelen että nopeuden näyttötaulu reagoi esim. pieneen honda cb400:seen ja sille se näytti nopeuden mutta africa twini ei taas anturia aktivoi... cb:ssä on metalli paljon lähempänä asfalttia vaikka sitä on kiloissa 50kg vähemmän. Afrikkalaisella en ole saanut salamaa välähtämään telkänpönttöjen kohdalla vaikka vauhtia on ollut reilusti yli sallitun.

Back