• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko moottoripyörässä järkee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja theroof
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
...joo, onhan tää vähän niikun se vanha sananlasku: "oikein poikani, että rahoillas viina ostit, etkä niitä turhuuteen tuhlannu!!!"
vaihdetaan vaan toi v-sana motoksi!  
tounge.gif

Ei moottoripyörässä mitään järkeä voi olla, kun ei sillä ole tarvittavia elimiä.Sen vuoksi oliskin hyvä jos omistajalla olis ees vähän?
Miks kaikessa muuten pitäis olla järkeä.....sellainen elämä on s*tanan tylsää, jos pitäis aina tehdä niinkuin järkevää on.

Skädäm,

Onneksi ei ole monessakaan asiassa järkeä! Motoilusta saa senverta hurjasti fiilareita, että massin repaleisuus unohtuu. Joskus urheilin, haisin aina hieltä ja olin kipeä. Nyt haisen ja olen kipeä eikä tarvitse tehdä mitään. Ei ollut urheilussakaan järkeä...

Pikkasen
idea3.gif
tarvitaan ja sitten voisi paukutella ja paukutella talvet palmun alla... paukutella!

Onko suomessa järkee pitää moottoripyörää? mukavaa ajoaikaa on se 3-4 kk vuodessa eli ajoaikaa se 5-6 kk joista palella saa kuukauden tai kaks molemmista päistä..
Lisäks saa maksaa ittensä kipeeks vakuutuksista jos meinaa kaskoo pitää..
Onko järkee vai ei, moottoripyörissä ei oo mitään vikaa mut olosuhteet on melko huonot siihen touhuun..pitäsköhän ostaa vaikka urheiluauto

Asenteella joutuu vetää..
Hah haa, jos tälläisiä asioita joutuu miettimään, niin ei pitäisi hankkia koko pyörää.
Moottoripyöräilyn pitäisi lähtee sydämestä, tunteesta, siinä ei mietiskellä kuluja ym.
Mulla on ollu kavereita jotka ovat hankkineet pyörän kun se kerran mullakin on, yleensä se sitten jääny yhteen kauteen ku on kylmäki, ja se maksaa, eikä saa firman piikkiin plaa plaa plaa.
Kun katselee tilastoja moottoripyöräilyn kasvusta, niin monikohan kuski kuuluu kategoriaan "wannabe pärräilijä", joka painii ittensä kanssa, voi voi, kallista, sataa sataa, aijai.

Itse oon nuorempana ajellu trialia, sitten tuli pitkä tauko, ja kun vuosien päästä kävin pyörä kaupassa ja istuin pyörän päälle, niin tuli sellainen rauhallinen olo ja jumalauta missä mä oon ollu nää vuodet? Eli se napsahti kohdalleen vaan siinä ollessani, enkä ole ikinä miettiny sen kummemmin kustannuksia tai ajokauden pituuksia.

Tää nyt oli sellainen "vanhan miehen vuodatus", älkää ottako herneitä nenään
wink.gif

Ps. faijani oli kohtuullinen TT kuski aikoinaan, periytyisikö nää fiilikset sieltä ?

Onpas järkeä. Mulla ainakin pysyy pönttö hyvässä jamassa ympäri vuoden pärräilyn takia. Kesällä voi tuulettaa ajatuksiaan ja talvella voi keskittyä sen odottamiseen. Kyllä tämä halvemmaksi yhteiskunnalle ja itselle tulee, kuin jokin huuhaakerromulletunteistas-terapia. Tämä on totuus...  
sport05.gif
yrittää muistaa ton ens siideri/mehu kierroksella että ei lipsahda tonne huuhaamikälieterapia osioon
tounge.gif
joutuu pian kerään kolehdin kun tarttet sen jälkeen lisää
062802moto_prv.gif
ja sun ajotyyliäs seuraten..se käy pian kortin ja lompakon päälle
wink.gif

jaa nii..piti vastata tohon kyssäriinki..ei oo järkee mut silti ne kaikki rahat on siihen kylvettävä

edit:unohti vastata kokonaan kysymykseen
cool.gif

Onko suomessa järkee pitää moottoripyörää? mukavaa ajoaikaa on se 3-4 kk vuodessa eli ajoaikaa se 5-6 kk joista palella saa kuukauden tai kaks molemmista päistä..
Lisäks saa maksaa ittensä kipeeks vakuutuksista jos meinaa kaskoo pitää..
Onko järkee vai ei, moottoripyörissä ei oo mitään vikaa mut olosuhteet on melko huonot siihen touhuun..pitäsköhän ostaa vaikka urheiluauto

Asenteella joutuu vetää..
kyllä on
062802jumpie_prv.gif

kesät ajellaan ja talvet snoukataan
cool.gif

Joskus, muinoin, yritin kerran pyöränvaihtoa pohtiessani, käyttää repliikkiä, ”onko vaihdossa tuollaiseen mitään järkeä”.

Minua silloin sivistettiin, että moottoripyöräilyssä ylipäänsä ei ole mitään järkeä, se on vain niin pirun kivaa. Allekirjoitin tuon välittömästi.

Näin, vanhempana, näen merkittäviä analogioita myös muissa miehen huvituksissa.
tounge.gif

Eihän tällä järjen kanssa ole mitään tekemistä. Tää on fiilispohjainen homma. Tää on vaan niin kivaaaa
062802moto_prv.gif

Onko naisissakaan mitään järkee?
nixweiss.gif

Kattokaa Startrekkiä, se Spock on kyllä rationalisoinnin mestari!

Niin. Eihän tässä mitään järkee oo mutta pirun kivaa tää on! Siis mopoilu
smile_org.gif

Harrastus. Siinä avainsana. Jos todella ajatellaan, niin onko monessakaan harrastuksessa järkeä? Pitää ajatella, mitä kaikkea muuta tästä harrastuksesta saa. Rahaa kyllä palaa, mutta sitä menee moneen turhempaankiin asiaan. Olen puhunut, ugh.

Lainasin joskus kirjastosta semmopssen kirjan kuin JÄRKI, mutta en ymmärtänyt siitä oikein mitään, ehkä yksi artikkeli oli kiinnostava, jossa pohdittiin, onko eläimillä järki. Nooh, jokaisella on käsityksensä järjestä, filosofeilla ehkä yhdenmukaisin kun ovat siihen syventyneet.

Moottoripyöräilyn järki taitaa tulla sen oheisvaikutuksista: mielihyvä, rentoutuminen, vapauden tunne, päteminen ynnä mitä tulee kullekin mieleen. Järjettömyys tulee negatiivisista vaikutuksista: vaikutukset kukkaron tyhjyyteen, onnettomuuksien pelko, häviäminen kilpailussa, häpeäntunne mokauksesn sattuessa...

Näitä kun listaa ja laskeskelee ittekseen painoarvoja ja tekee yhteenvedon, niin saa tulokseksi jokaiselle oman järjellisyystuloksen joka varmaan on kaikilla erilainen.

No, mutta onkoos tommosessa pohdiskelussa mitään järkee...onko järkee vai eeeei (Sleepy Sleepers)...

Back