Onko mielestäsi tervehtiminen vähentynyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Squirrel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Onko mielestäsi tervehtiminen vähentynyt - mitä pidemmälle kesää mennään

• Kyllä

Ääniä: 2 100,0%
  • Ei

Ääniä: 0 0,0%
  • En osaa sanoa

• Taas yksi täysin turha äänestys (kiitos osallistumisesta)

• Ääniä yhteensä
    2
Sijainti
Vantaa
Nyt kun olen ensimmäistä kokonaista kesää moottoripyörän päällä, niin itselläni riittää kyllä intoa tervehtiä, mutta ainakin itsestäni tuntuu, että suurin osa on "laiskistuneet" kesän mennessä pidemmälle. Keväällä kyllä tuntui kaikilla olevan oikein tervehtimisen ilo.
Nyt kun itse laittaa lapasen pystyyn oikein kunnolla, niin hyvällä tuurilla toinen saattaa ehkä vähän sormiaan nostaa tupella.

Minulla myös vasta toinen kesä menossa ja tervehdin kaikkia, mutta olen huomannut että alkukesään verrattuna nyt takaisin tervehdyksiä tulee vähemmän.

No kyllä sitä vielä välillä jaksaa mutta jotenkin alkanut tuntumaan turhalta kun kokoajan pitäisi olla vetämässä kättä lippaan.

Niin se metsä kai vastaa kun sinne huudetaan
033102bebe_1_prv.gif

Oma huomio on kyllä ollut, että eräät american maan merkkisellä pyörällä liikkuvat eivät katso tarpeelliseksi moikata kyykyn päällä olevaa
pftroest.gif

Huomasin reissulla että maamoottorin kuljettajakin moikkaa kun liikutaan mikkelin pohjoispuolella, välillä erityisen letkeästikin. Itse en enää juuri jaksa moikata kuin vain autoilijoita, säästyy käsi ja on turvallisempaa.

itelllä aika kauan ollu jo se tyyli, et morjestan aina takaisin jos mulle moikataan mut en ole se joka ekana morjestaa...sit kun tulee samanlainen vastaa niin kumpikaan ei morjesta ja molemmat ihmettellee et ompas ylpeä pelle....  
biggrin.gif

Moottoripyöräilyni alkutaipaleella morjestelin, enää vuosiin en ole jaksanut, takaisin saatan joskus vielä moikata.

Kehä III sisäpuolella morjestelu on loppunut lähes tyystin ja ymmärtäähän tuon, ei vain jaksa kun sitten pitäisi jatkuvasti olla handu ojossa. Pikkutiellä tai reissunpäällä onkin sitten jo kokonaan toinen juttu eikä sitä enää edes ajattele - sitä vain tumppu nousee aina ihan automaattisesti
sport05.gif

Aina moikkaan jos vaan huomaan. Ei ole välia oikeastaan minkälainen pyörä on alla. Skoottereita, ja mopoja en välttämättä moikkaa, paitsi jos ne moikkaavat ensin, niin sitten tottakai.

Kyllä on vähentynyt, tosin pyörän vaihtokin saattaa vaikuttaa.
Aikaisemmin kun ajoin kyykyllä niin lähes kaikki tervehtivät,
sitten vaihdoin customiin niin kyykyt ei enää tervehtinyt,
nyt 690 supermotolla ajellessa kyykyt ei tervehdi, customit ei tervehdi
paitsi jos kuljettaja on vanhempi ihminen, matkapyöräilijät tervehtii useimmiten.
Taitavat luulla mun kottaraista piikiksi ja siks eivät tervehdi
nixweiss.gif

Yleensä aina, ainakin kehä III:n ulkopuolella. Esim. jos Kehä I:stä ajelet, niin saapi olla käsi ojossa melkeen koko ajan. Sillon tulee moikatuks vähemmän, samoin motarilla jos vauhti on ns. motarivauhtia.
nixweiss.gif

033102bebe_1_prv.gif

Oma huomio on kyllä ollut, että eräät american maan merkkisellä pyörällä liikkuvat eivät katso tarpeelliseksi moikata kyykyn päällä olevaa  
pftroest.gif
pitääx tuntemattomii tervehtii? siis daa!

ei vaan, kyl käsi nousee pyörän valmistusmaasta huolimatta jokaiselle tilanteen salliessa. nää american mantereella valmistetut ajoneuvot vaatii joskus hiukka enemmän keskittymistä mitä moni tehdasvakio pyörä.. ja tietty kaikki ei moikkaa mutta mitä sitten?

mut, tänään viikonlopuksi Kotaseen, sekapyöräralliin.
033102beer_1_prv.gif

033102bebe_1_prv.gif

pftroest.gif
Kummallista...mä olen huomannut aivan saman, mutta tosin päin. Monilla kyykyillä ajavilla ei lapanen nouse kovinkaan hanakasti mulle, vaikka kuinka moikkailen ensin... Mutta ymmärrän tuon kyllä toisaalta: Muutamilla erilaisilla kyykyillä ajaneena voin sanoa, että onhan noi kyykyt niin vittumaisia ajella yhdellä kädellä, ettei siinä juur viitti/uskalla kättään tangolta nostaa...
tounge.gif
baaa.gif

OT: Pärkkele kun itse pääse Kotaseen! En vaan ehdi... Hyvät bileet ovat!

Saman huomannu ettei enää moikata kuten alkukesästä.
Taitaa toi töihin palaaminen v....aa useita.

buttrock.gif

Eiks tää oo vähän jokavuotinen juttu:

Keväällä ollaan niin perkeleen iloisia että sitä on kiva jakaa kanssamotoristien kesken. Heilutellaan ja huiskutellaan kaikille kaksipyöräisille.

Heinäkuun loppuun mennessä kun tumppua on kuivattanut jo kilometrin jos toisenkin alkaa homma maistuu puulta.

Talven kun taas möksää bussissa on keväällä virtaa heilutella  
biggrin.gif

Väittäisin että olis suomalaisten motoristien tervehtiminen aika hiljaista jos ajokelit ois ympärivuotiset, kyllä me niin juroa porukkaa pitkän päälle ollaan...

Back