• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko kokemusta alpinen korvatulpista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itselle ei ole vielä sopinut yksikään tuollainen joulukuusi-mallinen tulppa. Kaikki ryhtyy painamaan jossain vaiheessa. Parhaita ovat ne kirjavat tulpat, joita saa sellaisesta kierrettävästä automaatista monissa teollisuusyrityksissä. Täytyypä huomenna katsoa niiden merkki asiakkaan luona.

Ostin jostain laukkuliikkeestä Tampereelta tollasen "kuusen"malliset suojaimet. Olivat tarkoitettu lentomatkustajille.

No olen niitä nyt käyttänyt jo viisi kautta ja edelleen ovat hyvät. Taisivat maksaa ostohetkellä hieman alle 10 euroa.

Nuo apteekin vaimentimet näyttävät kyllä ihan asiallisilta.

Joten sellaiset seuraavaksi, jos nykyiset hajoavat.
biggrin.gif

Tuli hankittua noi Alpinet jokin aikaa sitten ja täytyy sanoa, että ovat tähän mennessä ainoat jotka eivät tunnu ollenkaan ollessaan korvassa.
bowdown.gif

Ainoa ongelma on että sitä apuvälinettä käytettäessä menevät helposti niin syvällä, että poistaminen on välillä armotonta kaivamista... Kaipa sen siitä oppii...

Aikaisemmin oon käyttänyt niitä perinteisiä puristeltavia 3M:n tulppia, jotka kyllä vaimentavat äänet kaikista tehokkaimmin, kun vain saa ne kunnolla asennettua, joka ainakin itellä tuotti välillä vaikeuksia...
sad_orig.gif

Oon kokeillu myös niitä sienimallisia oransseja mitä mm. Stormilta saa. Olivat kyllä helpot asentaa pitkän varren ansiosta, mutta painoivat koko ajan korvassa, niin että korva oli vielä poisoton jälkeenkin jonkin aikaa arka...
bawling.gif

Joten ainakin omien kokemusten perusteella kannattaa kokeilla eri vaihtoehdot läpi, sitten kun sopiva löytyy, on huomattavasti mukavampaa...
sport05.gif

Ja meneehän sitä rahaa niihin kertakäyttötulppiinkin, ne kun eivät oikein pesemistä tunnu sietävän...

itse suosittelen Näitä jos haluaa kuunteluun sopivat vaimentavat kuulokkeet ei paina kypärässä, itselle ainakaan, ja järjettömän hyvä soundi, basson toistolta voisi toivoa enemmän mutta itsellä ei ainakaan haitta. ainoa haitta on että saattavat vaimentaa jopa liiankin kanssa meteliä...

tuolta löytyy myös nuo jotka sopivat paremmin pelkkään vaimennukseen. noissa on se hyvä että kaikki kuulostaa normaalilta mutta vain hiljaisemmalta. sopii vaikka konserttiin jos ei halua kuunnella musaa siellä niin kovalla. itsellä on vastaavat mutta valettuna dj hommien johdosta .suositelen kaikille enemmän melussa oleileville

Itsellä menossa jo kolmannet alpinen tulpat ja olleet mulle ainoat, jotka ovat toimineet kunnolla. Asettimella saa todella hyvin korvaan ja melunvaimennus on luonnollinen. Toimii erittäin hyvin myös musiikkikäytössä. Toi tulpan runko on niin lyhyt, että ei ota kiinni kypärään eikä näy kauheen silmiin pistävästi ulospäinkään = pystyy käyttämään myös baareissa ilman, että joku urpo on koko ajan kyselemässä miks mullon tulpat baarissa ja et onks mulla huono kuulo... gotta love drunken females
inlove.gif

Onko kukaan kokeillu näitä ,tuolta samaiselta sivustolta löyty??

Tuollaiset löytyvät itseltä JTS:n IE1 monitorien lisäksi. Shureissa äänenlaatu, jämäkkyys/laatu ja käyttömukavuus on hieman/huomattavasti parempaa.
Ei ollenkaan pahanhintaiset siihen nähden mitä saa, mutta suosittelen kokeilemaan liikkeessä ennen ostoa.
Vaihtopäitä tulee mukana iso kasa, mutta varmuudella en voi luvata sopivan kaikille
biggrin.gif

Mä kävin teettämässä korvaklinikalla muotoon valetut tulpat ja ovat kyllä toimineet loistavasti. Eivät paina ja sujahtavat helposti sisään. Hintakin oli ihan kohtuullinen 60€.

Itselle ei ole vielä sopinut yksikään tuollainen joulukuusi-mallinen tulppa. Kaikki ryhtyy painamaan jossain vaiheessa. Parhaita ovat ne kirjavat tulpat, joita saa sellaisesta kierrettävästä automaatista monissa teollisuusyrityksissä. Täytyypä huomenna katsoa niiden merkki asiakkaan luona.
Olisko ollu nämä Howard Leight Laser Litet? http://www.temrex.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=97

Samaa mieltä ja sitten vielä joulukuusimalliset ei vaimenna tarpeeksi. Voi johtua korvakäytävän muodosta.
Olen kokeillut erilaisia joulukuusimalleja, polyuretaanitulppia, vanumalleja, vahoja, normaaleja korvatulppia jne. ja yo. ovat parhaat. Olisiko tullut kokeiltua yli toistakymmentä eri mallia. Laser litet vaimentavat hyvin, nopeat laittaa korvaan, kestävät kuukauden omassa käytössä, muovautuvat omaan korvaan ja mikä tärkeintä, nuo päässä on mukava ajella.

Tulipahan melkoinen mainosviesti :| Temrex, lähettäkää mulle sponssituotteena laatikko noita kiitoksia  
tounge.gif

Onko kukaan kokeillu näitä ,tuolta samaiselta sivustolta löyty??

Itellä on muuta kautta hankittuna valetut korvatulpat ja niihin kuulokkeet, mutta äänenlaatu niissä on ihan paska vaikka makso ihan jonniinverran  
nixweiss.gif
... siis mun vanhat creativen mp3 inear-kuulokkeet on äänenlaadultaan 100 kertaa paremat vaikka hiukan melunsuodatuksessa jääkin...

Mulla on muutamat erilaiset Shuren tulpat ollut käytössä, muttei kuitenkaan juuri tuota SCL2 mallia. Mallit on vuosien varrella vaihtuneet, mutta vanhemmat e3c ja slc4 mallit jotka mulla on ollut on fyysiseltä kooltaan pienempiä kuin nuo SLC2 mallit, eli kannattaa varmistaa että nuo mahtuu oman kypärän kanssa käytettäväksi. Eri kokoisia ja eri materiaalista olevia sovitintulppia tulee Shuressa kasa mukana, joten istuvuuteen voi niillä vaikuttaa (ja ääneneristykseen).

Nyt on käytössä Ultimate Earsin custom tulpat, ne ei purista kun on oman korvan mukaan tehty, ja saundikin on kohillaan.  
buttrock.gif

Muuten hyvinkin pitkälti samaa mieltä jokusen edellisen kanssa siitä, että kannattaa useampia malleja tulpista/kuulokkeista vaan kokeilla itse, saa selville mitkä parhaiten itselle sopii. Custom tulpat on ehkä kuitenkin mukavimmat, eikös niitä joku palstalainen sopuhintaan muille tehnytkin?

Back