• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko Keski-Euroopasa tarvetta varata majoitusta etukäteen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daddy0
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vastaavuudesta en tiedä, koska olen yöpynyt molemmissa paikoissa kertaalleen. Corvarassa Fontanassa 1hh/1yö/puolihoito 35e. En tiedä oliko hinta listahinta sillä paikkaa oltiin sulkemassa ennen aikojaan ja sain toisen yön ilmaiseksi, kun aamupalaa eikä iltaruokaa enään ollut tarjolla. Fontanan isäntä olisi voinut varata samalla hinnalla jostain läheltä yöpaikan jos olisin tarvinnut silläö alun perin olin aikeissa olla siellä 3 yötä, jätin kuitenkin yöpymiset 2:een sillä yhdeksi yöksi majapaikan vaihtaminen ei innostanut.

Itseasiassa olen yöpynyt tuossa mainitussa Olympiassa reilu 20v sitten ja sattuneesta syystä muistan vielä silloisen hinnan noin suurinpiirtein eli lähtöhinta oli 60000-70000 itl ja Supplementien jälkeen 90000itl ( seuraava yö Canaseissa 55000itl ja siellä oli silloin käynnissä jääkiekon MM-kisat). Samoihin aikoihin yövyin italiassa alimmillaan 25000itl ja normaalisti 45000-70000itl ja kovimmillaan 110000itl.

Sen verran olen kyllä reissannut italiassa, että ihmettelin kuinka Corvara voisi olla oletusasetuksena kalliinpi kuin Arabba kun normaalisti en ole hintaeroja eri alueidenkaan välillä huomannut saati sitten kun välimatkaa ei ole kuin muutama kilometri.

Ei mulla muuta.

upnjussi sanoi:
Mielenkiinnosta kyselen vielä :

Elämäntapamotoristi
"...mulla taas on sattunut Corvarassa se halpa hotelli..."

Koitin itse etsiä Corvarasta tulevalle kesälle hotellia, mutten onnistunut löytämään Arabban Olympia-hotellin hinnalla vastaavaa. Muistatko mikä hotelli oli se edullinen?

Olympiasta nyt (taas) varattu 43€/hlö/yö sisältää buffet-aamupala ja illallinen (4 lajia). Tuota pidän itse nuukana ihmisenä edullisena.

jussi

mursu sanoi:
Kaupungissa ja kaupungin lähellä on hyvät ostosmahdollisuudet monine ostoskeskuksineen mm. Blautalcenter ja Senden, jossa mm. Euroopan suurin huonekaluliike.

Juu, sohvahan tuolta reissulta kannattaa ostaakin:jpstyle:

Migä Widdu tätä nykynuorisoa oikeen vaivaa.... ja suurta osaa vähän
vanhemmaksi eläneitäkin :grin:.

Ihan käsittämätöntä "extremeä" on siirtyä "oi maamme suomenmaa"
ulukopualelle...... jossa koko vitun maapallo puörii samoista lähtökohdista :grin:.

Ihmisen pitää.... syödä, juoda... ja naida.... ja tehdä kaikkea muuta, mitä ihmisen
"pitää tehdä" :grin:

Hieman on sävyeroja ja säätötarvetta.... mutta ei sen kummempaa :;):.

Älä Bone nyt hirmusesti mollaa jos joku kyselee neuvoja , ekakertaa tuonne maailmalle ainá joku lähtee ja matkustelee tyylillään Itsekin vielä harjoittelen 65 v. mittarissa ja mopoilua takana 51 v. ja kilometrejä takana riitävästi ja majapaikat aina löytyneet joko etukäteen tai kohteessa pyörien ja valkaten sopivinta kukkarolle tai fiilikselle. Keskiviikkona 25.23. starttaan vähän pidemmän siivun Barcelonasta ja reitti aivan auki paitsi laiva lähtee Travesta 30.03.klo03.00. Lyhin reitti 1850 km ja pidempi reittin. 2500 km, saas nähdä mitä kelejä se Foreca ehdottelee, neuvoja otan aina vastaan jos asiallisia. Taitaa lunta olla vielä noilla yli 2000 m Alpeilla ja Dolomiiteilla? Customilla liukkailla Metzlereillä mennään ettei hirmuisiin lumi ja rapakeleihin ole kiinnostusta. Monacosta Nizzaan rantatietä lokakuun lopullla pyörää talvisäilöön tuotaessa. https://www.youtube.com/watch?v=7d-1Qnumd-g

Elämäntapamotoristi:
"...ihmettelin kuinka Corvara voisi olla oletusasetuksena kalliinpi kuin Arabba ..."

Tarkoitus ei ollut kinata tai aiheuttaa pahaa verta. Itse todellakin googlemapsin kanssa haeskelin hieman suuremmasta kylästä, kuin Arabba, vastaavaa majoitusta puolihoidolla. Hinnat vaikuttivat Corvarassa, kuten myös Canazeissa, kalliimmilta kuin Olympiassa. Siitä omat johtopäätökset.

Samalla asialla ollaan, ei siitä sen suuremmin.

jussi

Juho J sanoi:
Juu, sohvahan tuolta reissulta kannattaa ostaakin:jpstyle:

Täällä huonekaluliikkeessä löytyy hiukan laajempikin valikoima kuin pelkkiä sohvia, sänkyjä ja pöytiä. Vaikka jotain pienempää tavaraa esim. kiva Villeroy&Boch:in ruokailuvälinesarja, erilaisia valaisimia tmv. :). Ja kokoa liikkeellä on 10 000m², joten eiköhän sieltä aika paljon sälää löydy.

Viimeksi muokattu:
Back