• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko huoltomies vastuussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Salmon
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Salmon

Ugalabugala
niin mopo ollu huollossa ja siihen vaihettiin nokat.tänään piti saada pois,mutta ku soitin ja sanoin että tuun kohta hakemaan niin setä huoltomies sano ettei se nyt käy ku tuli pikkunen probleema.
eli ku uusia nokkia oli laittanu paikoilleen niin pukkien kiinnitys pulteista neljä SIIS 4 oli menny poikki.selitys kuului että olivat kuulemma niin venyneet ja kiristäessä oli sanonu poks.
no nyt on sitten kansi koneistamossa jossa korjataan sitten nämä jotka oli menny vituiks.kannentiivistekin pitää tietysti vaihtaa.
elikkäs joudunko minä nyt perkele maksumieheksi tähän rumbaan vai maksaako huoltoukko.enhän minä noita rikkonu,täysin ylimääräisiä kuluja mulle.miten on tämmöset hommat?

vituttaa ankarasti ku ajoin 300km ihan turhaan ja olin jo viikkoja valmistautunu siihen,että tänään alkaa ajokausi
veryangry.gif

nyt siirtyy taas kauden aloitus ainakin kaksi viikkoa
veryangry.gif

no on siinä ammattilainen kun ei voinut soittaa ja sanoa homman venyvän kun pitää vaihtaa uudet pultit.

Ja olisi luullut lopettavan kun ensimmäisen rikkoi. mitä diddu sinne on pitänyt kolme lisäksi poikkasta? ei ne nyt samaan aikaan sanonut NAKS....ei siinä kanssa. vai meinasiko ensimmäisen jälkeen..pysyy se ilmankin.samoin toisen, kolmannen ja sit neljännen jälkeen oli, "ei tana, ei noi nokat pysy ilman pultteja"

momenttiavain on keksitty...

huoltomies maksumieheksi, niin ne maksoivat huollossa auton lukkopultikin, kun menivät rikkomaan ne renkaiden irroituksessa.

Venyneet pultit huomaisi paljaalla silmälläkin. Olisikohan momenttiavainta jäännyt käyttämättä
withstupid.gif

Jos olisi katkaissut yhden tai kaksi niin voisin vielä niellä selityksen, mutta neljä.
biggrin.gif

Huoltomies maksumieheksi ja sillä selvä.

Onko niiden pulttien historia miten tiedossa? Jos ne ovat yhtä vanhoja kuin itse pyörä, niin remppa voipi mennä omaan piikkiin.

Kyllä huoltomiehen kuuluu tietää käytetäänkö venyviä vai venymättömiä pultteja eli jos venyvät ne vaihdetaan aina uusiin, vittu mikä idiootti, siis huoltomies. Mikä nyrkkipaja oli nimeltään?

mikä mopo kysessä? mix pitää kansi irrotta jos nokkapukkien pultit poikki?
ettei olis kannessa olevista kierteistä kyse?

Huoltomiehen on varmaan helppo puolustautua sillä, että kun se nyt kuitenkin (ekan pultin jälkeen) oli menossa koneistamoon, niin kokeili samalla kaikki katkeavat pultit. Ettei tartte noita yksitellen korjuuttaa....

Tosiasia nyt vaan on, jotta joskus nuo katkee tai kierteet korkkaa - huolimatta oikeista momenteista. Ei se nyt ole ihan kohtuullista noita huoltolafkallakaan maksattaa....

Sitten täällä vielä ihmetellään paskaa, kallista ja tympeää palvelua? Eiköhän ensimmäinen asia (kuluttajasuoja-asiamiehelle soittamisen sijasta) ole keskustella liikkeen kanssa ja neuvotella molemmille kohtuullinen ratkaisu.

Tosiasia nyt vaan on, jotta joskus nuo katkee tai kierteet korkkaa - huolimatta oikeista momenteista. Ei se nyt ole ihan kohtuullista noita huoltolafkallakaan maksattaa....
juu niinhän niitä katkeaa mutta on helvetin tyhmä katkoa sinne neljä koska sen kannen joutui jo ensimmäisen jälkeen viemään pajalle.

On se kuitenkin halvempaa ottaa yksi pultti pois ja tehdä uudet kierteet kuin neljä.

Mun mielestä jos yhden maksaa itse niin ne kolme maksaa huoltomies.

Jos huoltomies on noin tyhmä niin ei kait se ole kohtuullista kuluttajallakaan maksattaa?

juu niinhän niitä katkeaa mutta on helvetin tyhmä katkoa sinne neljä koska sen kannen joutui jo ensimmäisen jälkeen viemään pajalle.

On se kuitenkin halvempaa ottaa yksi pultti pois ja tehdä uudet kierteet kuin neljä.

Mun mielestä jos yhden maksaa itse niin ne kolme maksaa huoltomies.

Jos huoltomies on noin tyhmä niin ei kait se ole kohtuullista kuluttajallakaan maksattaa?
MUTTA jos nuo meni ihan normi-momentilla, niin viksumpaahan nuo oli katkoa kerralla kuin juoksuttaa kantta neljä kertaa pajalla?
nixweiss.gif

Sitten täällä vielä ihmetellään paskaa, kallista ja tympeää palvelua? Eiköhän ensimmäinen asia (kuluttajasuoja-asiamiehelle soittamisen sijasta) ole keskustella liikkeen kanssa ja neuvotella molemmille kohtuullinen ratkaisu.
just tätä vähän mietin,että vaadinko firman maksamaan ylimääräiset kulut vai miten.voin tietysti vähän tulla vastaan mutta kohtuuttomalta tuntuu että joutuisin itse koko soossin maksamaan

muuten palvelu on ollu kyseisessä firmassa moitteetonta,nyt vaan palo käpy ku piti turha reissu tehdä.pitää vielä soitella ja neuvotella asiasta

suurin vit**us kaikkosi kun pääsin sentään vähän ajelemaan enon 1100EF:ää.jäin heti koukkuun,mahtava mopo ikäisekseen ja kulkee ku peto
bowdown.gif
.on sitä kyllä jonkun verran piristeltykin
buttrock.gif

ja edelleen...... kun se yksi meni poikki pitäisi ehkä miettiä satsata se 50-100eur niihin pultteihin kuin kokeilla kaikilla.Soittaa vaikka asiakkaalle ja sanoo "hei sun pulttis taitaa olla venyneet vaihdanko? yksi meni poikki ja kansi pitäisi korjauttaa sen takia"
Tuossa vaiheessa voisi asiakas vielä maksaa korjauksesta.
Ei sinne nyt voi kuitenkaan neljää uutta ja muutamaa vanhaakaan laittaa, joten pultit pitää vaihtaa nyt jokatapauksessa.

Itse olen autoja/mopoa laittaessa yleensä vaihtanut kaikki pultit jos huomaan jossakin osassa olevan kuluneet pultit. Tosin toiset laittaa aina ne paskatkin ja pyöristyneet pultit takaisin kiinni ja jättää ongelman seuraavalle tai sit itselleen odottamaan seuraavaa kertaa.

Esim: omassa mopossa pyöristetty kaasarin pulttien kannat, laitettiin suosiolla uudet tilalle.. eikä yritetty kikkailla vanhoilla.

Eiköhän kannata neuvotella hinnasta korkeintaan puolet mutta mielestäni sekin on liikaa. Onhan se taas kerran yrittäjälle hankalaa ruveta makselee noita mutta oli tossa kyllä huoltomiehellä nyt ajatus muualla kuin siinä mikä on järkevää.

ei pultit veny jos ei vedä ylikireeseen.

metallissa on joustoalue, josta palautuminen on täydellistä ja alue jossa mennään jouston ylitse ja tulee pysyvä muutos. momentit on siellä pysyvän palautumisen puolella.

en usko, että nokkaa otetaan mistään pyörästä niin moneen kertaan irti, että jos sen oikein tekee, niin ongelmia ei pitäisi olla. Ellei pultit ole jysähtäneet kiinnin kanteen, mutta öljytilassa olevan pultit ei yleensä korroosiota näe.

Back