• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko etunen ollut koskaan lukossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sartre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Onko etunen ollut koskaan lukossa? - Vai hirvittääkö pelkkä ajatuskin

• Useasti. Tuppaahan se lukkoon menemään tehokkaissa jarrutuksissa

Ääniä: 0 0,0%
  • Kerran pari paniikissa, kun auto/kissa/ufo hyökkäsi yllättäen eteeni.

• Ihan vielä en ole uskaltanut puristaa kahvasta tarpeeksi, mutta ehkä jonain päivänä harjoitellessa.

• Jösses sentään. Ei ikimaailmassa. Minähän en vapaaehtoisesti yritä etustani lukita.

• Ääniä yhteensä
    0
Onhan tuo etunen ollut monesti lukkossa. Mopo aikana (tunturi tiger s) kaaduinkin kaksi kertaa sen vuoksi.

Kevarilla ja cb:llä on etunen ollut myös monesti lukossa, mutta tähän mennessä ainakin olen onnistunut hyvissä ajoin vapauttamaan otteeni jarrukahvasta ja polkimesta niin en ole lainkaan kaatunut moposta isommilla.

"Omena päivässä pitää lääkärin loitolla ja ABS pärrässä pitää miehen tiellä."
bowdown.gif

No mitäs helevettiä, ei mene lukkoon kun ABS huolehtii.
Ja kyllä, olen pari kertaa tyhjällä maantiellä koittanut jarruttaa
aivan täysillä ihan vaan tuntuman hakemiseksi. Uskomattoman
pehmeästi toimi vm2007 hondan absit. Odotin dramattisempaa.

Ensin kokeilin kostealla päällysteellä pelkällä etusella,
sitten runttasin etusta ja takasta yhtaikaa täysillä pohjaan.
Isossa matka-enskassa ainakin näytti olevan selvää hyötyä
käyttää myös taka-ankkuria samalla, jos tarttee Pysähtyä.

Myöhemmin toisella ajorupeamalla koitin saman setin kuivalla tiellä,
oli kyllä aika vakuuttavan tuntuista pysähtyminen. Tein 3-4 toistoa,
aina kun olin taas saanut kelattua 110 mittariin niin uusi jarrutus.
Ainakin minulle syntyi luottamus moponi jarruihin, ja niitä uskaltaa
suoralla tiellä runtata surutta pohjaan.

Kyllä sitä joskus tulee tahallaan/huviksi lukittua, mutta normiliikenteessä vältän viimeiseen asti.

Tais ekana kesänä jäädä tiehen joku puoltoista metriä mustaa raitaa eturenkaasta ku luulin että oisin ollu bomberi, tuli selväks että en ollu ja oli pannut todella lähellä. (endoa yritin)
withstupid.gif

Nyttemmin oon harjotellu hiljasessa vauhissa supattelua ja siinä se tuppaa lukkiutua vähän väliä, mutta ei se sellasessa hölkkävauhissa niin jännitä muuten ku pyörän puolesta...

ei saa lukkoon vaikka kuinka puristais
biggrin.gif

kerran puristin täysillä niin tuli jarrunesteet banjon ja pääsylinterin välistä pihalle..
lookaround_orig.gif

Onhan se lukossa ollut kertoja monia todella lyhyen ajokauteni aikana, lukemattomia kertoja crosseilla tai muilla 2 pyöräsillä vempaimilla eikä nurin siitä syystä vielä ole menty (pitäähän se tietää rajat)
buttrock.gif

Back