• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Onko Benelleissä suurempia vikoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JarnoKin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hommasin Benellin TNT -05 mallin tosta MIMOTOSTA, ni onkohan kellää tietoa pyörän mahdollisista suuremmista viosta mitkä olisi hyvä korjaa ennen kuin hajoaa!!!

Itsellä ei juurikaan kokemusta merkistä ole???  
nixweiss.gif

Ainii!!! Saa niitä hyviäkii kokemuksii kertoo
062802moto_prv.gif

Benelliforumista katsellu että joissain on ollut laturivikaa mutta oletan että tuossa ei vikaa ole tai sit se on jo laitettu kuntoon.
Akku on ollu myös joissain lyhytikäinen vissiin siks et pakoputki menee aika läheltä ja antaa lämpöä.

Itselläni on kuukauden vanha Tre899k Vuosimalli 09 kilometrejä oon kerinny ongelmitta saamaan mittariin 1900.

Onkos toi sillä isommalla koneella?

Benelliforumista katsellu että joissain on ollut laturivikaa mutta oletan että tuossa ei vikaa ole tai sit se on jo laitettu kuntoon.
Akku on ollu myös joissain lyhytikäinen vissiin siks et pakoputki menee aika läheltä ja antaa lämpöä.

Itselläni on kuukauden vanha Tre899k Vuosimalli 09 kilometrejä oon kerinny ongelmitta saamaan mittariin 1900.

Onkos toi sillä isommalla koneella?
Joo, itekkii lueskelin tuolta et jotai tuommosta saatta löytyy? Pidin pyörässä vartin virtoja päällä ni ei jaksanu enää startata, piti työntää käyntii.. Ja on kuitekii iha pakasta vedetty akku??! Pitää vissii olla vaa unohtamatta virtoja päälle
wink.gif

Ja toi on sillä 1130 koneella...

mulla oli ennen cafe racer, kanattaa tarkistaa etujarru letkun kunto , onko hankaus jälkee(paikallan ollessa ei huomannut mitään mutta jousituksen toimiessa/ala-asennossa oli letku päässyt hipoo eturengasta vaikka on teräspunosletku ni reikä tuli km oli 12000 )
ittellä meinaan tuli nesteet pihalle kesken matkan oli kastellut eturenkaan ,onneksi ei ollut mutkatie....

mulla oli ennen cafe racer, kanattaa tarkistaa etujarru letkun kunto , onko hankaus jälkee(paikallan ollessa ei huomannut mitään mutta jousituksen toimiessa/ala-asennossa oli letku päässyt hipoo eturengasta vaikka on teräspunosletku ni reikä tuli km oli 12000 )
ittellä meinaan tuli nesteet pihalle kesken matkan oli kastellut eturenkaan ,onneksi ei ollut mutkatie....
pitää ruveta seuraamaa ku tuol ei oo ajettu vasta kun 2600km..

Minä olen ajellut Benelli Tre k Amazonas pyörällä (olipa hankala kirjoittaa) nyt lähes 5000 km ilman suurempia onglmia.Iso ykkös vaihde minua vaivaa tuon tyyppisessä pyörässä jolla voi ajaa vähän huonompia teitä, soratiellä pyörä on todella elementissään,fiilikset on kuin vetelisi ralliautolla.Toinen juttu on toi bensan kulutus joka on turhan iso muihin pyöriin verrattuna.Asensin pyörään yosimura äänenvaimentimen mutta ei siitä apua ainakaan kulutukseen mutta äänet on hyvät.Jos joku osaa neuvoa kulutuksen pienentämiseksi jotain säätöjä kirjoitelkaa tänne.

Paljonkos Benel tarkalleen ottaen tuo sun Trek on imaissut polttoainetta satasella ihan normi maantieajossa? Oon ajellut 1130 Trekillä tässä parin viikon aikana noin 2000 km ja kulutus tuntui jopa kohtuulliselta, kun vertaa TNT:en. Sellaisella nopeusrajoitus plus 10 prossaa vauhdilla mittailin n. 5 litraa satasella. ( 115 km ja 6 litraa) Trek on ihan orkkiskunnossa, eli ei ole vaihdeltu putkia tms. Mittarissa siinä on n. 11 tkm.

Kun tuolla minun pyörällä ajelee tuollaista satasen mittarinopeutta sillä pääsee 7.4 l mutta muutama ohitus ja nopeus mittarissa 115 km/h alkaa kulutus kahdeksikolla.Olis tarkoitus vielä säädättää pyörää huollossa.

Onkos jollain vielä jotain, spesiaali tietoa tuollaisesta 1130 TNT:stä vm. -06. Olen lueskellut, että sähköt ovat italialaistyyliin, ollut ainakin kostealla kelillä ongelmana. Jos jollain sattuu tuollainen pyörä olemaan, niin kertokaahan kokemuksia, mitä kannattaa pitää silmällä
confused_orig.gif
Tai jos jotain muita kokemuksia, ajomukavuuden tms. suhteen on niin kuulisin mielelläni...

Syksyllä pantiin mun T-rek amatsoniin uusi ohjelma moottorin ohjausksikköön,Se tuntu toimivalta, kulutus putosi 1.5 litraa ja tyhjäkäynti on nyt niin tasaista että vähän jo hävettää,luulevat japsipyöräksi.Iso ykkönen ei nyt niin haittaa kun kone vetää tyhjäkäynillä varmasti ilman stumppaus taipumusta.

Haa, Benelli on siis edelleen olemassa. Mulla oli kotvan '80-luvun alussa Benelli Sei 750, rivikutonen ja kuusi äänenvaimnninta. Muotoilu hyvin '70-luvun Honda vaikutteista ja kone periaatteessa Hondan femma-fourin kone kutoseks venytettynä. Erinomaisen paljon harrastamista vaativa laite jo muutaman vuoden vanhana, uudemmist ei mitään kokemusta.

Back