• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ongelmia takarenkaan asennuksessa

Onko toi superduken vanteen profiili jotenkin hankalan mallinen kun Dunlopin Qualifier II ei meinaa nousta kirveelläkään kokonaan vanteelle. Pari kolme milliä jää nousematta ja vipottaa ikävästi. Ensin kokeiltiin vain rengasrasvalla. Ei noussu. Sitten päästettiin ilmat pois ja pantiin fairyvettä väliin ja koitettiin uudestaan. Ei noussu. Sitten laitettiin ilmaa 6bar. Ei noussut. Kävin vetään lenkin 2bar paineilla motarilla, ei vaikutusta. Alkaa olemaan vähän neuvoton olo. Nousiskohan se semmosella rengasliikkeen "pommilla"? Täyttövaiheessa venttiilissä ei ollut neulaa. Tarttis saada asia kuntoon alkavalla viikolla, että pääsis ajelemaan radalle...

Rengasliikkeen "pommi" eli ilmatykki voi olla ratkaisusi. Itselläni oli ongelmana se että vaikka TRX:n uusi takarengas oli ihan tuore kun tuli Saksasta niin ei venttiilistä täyttämällä saanut nousemaan millään vaikka kokeilin kuormaliinaa ja kaikkea kun oli niin kaponen sisäreiästään. Rengasliikkeessä pisti kaveri ilmatykin vanteen reunaan ja PUH se oli siinä.

Luulen että tuo "pommi" samoin kuin butaani ja starttipilottitemput on vaan sitä varten kun rengas ei tiivisty tarpeeksi hitaalla paineen nostolla. Sinänsä toimivia, tuota pilottia jouduin kokeilemaan keväällä. Jostain kumman syystä tallikaverit eivät antaneet sisällä tehdä.
Tuleeko vipotus aina samaan kohtaan rengasta/vannetta?
Olen samanlaiselle vanteelle jos jonkinäköistä kumia asentanut, eikä ikänä mitään ongelmia. Dunloppeja en tosin ole koittanut.

Nonni.  Viallinen rengas.  Paistettu päin persettä. Pitkään tuon kanssa tapeltiin ja ihmeteltiin, miks se ei mee oikein renkaalle.  Lopulta vein sen euromasterille.  Jampat tutki renkaan ja totes sen vialliseksi. Tälleen se viipotti:
http://www.vimeo.com/26733168

Edit:
Renkaan myynyt ketju ei halunnut tehdä mitään asialle, koska heillä ei ollut enää edustusta. Uusi maahantuoja lupasi alennusta uudesta vastaavasta. Hinta jäi silti sen verran korkeaksi, että ostin tilalle Michelin pilot sport 2CT nakit.  Kai se niilläkin kulkee ;)

Nonni.  Viallinen rengas.  Paistettu päin persettä. Pitkään tuon kanssa tapletiin ja ihmeteltiin, miks se ei mee oikein renkaalle.  Lopulta vein sen euromasterille.  Jampat tutki renkaan ja totes sen vialliseksi. Tälleen se viipotti:
http://www.vimeo.com/26733168

Edit:
Renkaan myynyt ketju ei halunnut tehdä mitään asialle, koska heillä ei ollut enää edustusta. Uusi maahantuoja lupasi alennusta uudesta vastaavasta. Hinta jäi silti sen verran korkeaksi, että ostin tilalle Michelin pilot sport 2CT nakit.  Kai se niilläkin kulkee ;)
Nyt kuulostaa kyllä ihan tyhmältä. Yritys on vastuussa myymistään tuotteista, olipa edustaja tai ei. Kuliuttaja-asiamiehelle soittelisin ja kysyisin että mitä **ttua. Uusi rengas tilalle .

En mä jaksa tapella.  Tiedän että pitäisi, mutta tässä kohtaa vähän hankalaa, kun nuo renkaat tulivat yksityiseltä mulle uutena. Oli päällä kyllä Dunlopin tallinnan varaston tarrat ja toiset tarrat jossa oli päällä tavaran vastaanottaneen firman tiedot.

Taas yksi syy lisää äänestää lompakolla ja ostaa jatkossakin tavaransa ulkomailta.  Varsinkin kun hinta on tässäkin tapauksessa monia kymmeniä prosentteja halvempi.  Rodamotosta tuli kerran kuljetusvaurioinen rengas.  Otin kuvan ja liitin sen sähköpostiin ja lähetin ko. firmaan.  Postiin vastattiin samana päivänä ja viiden päivän päästä mulla oli uusi samanlainen rengas autokatoksessa.  Vaurioituneen sain pitää ja pienellä askartelulla sain senkin vielä ajokuntoon ja tuhottua ratapäivillä.

Back