• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ongelmia Shoein visiirin kanssa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Shoeista yleensäkin, itse ajelen niillä sen takia että istuu päähäni parhaiten, piste. Muuten tuo visiiri homma on perseestä, säätö tehdään arpomalla visiiri irti, reiät visiirissä ruuvien kohdalla jeesais aika paljon. Lisäksi kun oman Raidini sain hiljaiseksi, niin pinlock näköjään osuu silloin suljettaessa ja avatessa tiivisteen ylälaitaan ja on nyt sumea yläreunasta.

Erittäin typerästi tuo säätö homma ajateltu noissa Shoeissa, tämä mieli pide perustuu kypäriin Z-one ja Raid II.

ja lisättäköön vielä että shoei tosiaan pitää kovaa meteliä ainaki kikserissä eli jos aikoo ajella pitempään yli satkua niin tulpat olis hyvä olla...

sen kyllä joutuu myöntää et shoei ei kyllä ole mikään hiljainen mut kuulo menny jo aikaa sit duunis ei haittaa
biggrin.gif

+1 Shoein tuuletukselle (X-Spirit), meinas kaali jäätyä kun Splugenpassissa oli n. 15 astetta "lämmintä."
Ja toinen +1 melulle. Jälkimmäisestä on toki luettu varoituksia monet kerrat mutta en mä silti uskonut..
tounge.gif

En ole edes harkinnut vielä Pinlockin asentamista kun ei tunnu tarvettakaan olevan.

kyllä turha on itkee spiritissä et nuppi hikoilee kyllä tuuletus toimii saas nähä kuin pitkälle syksyyn pystyy ajeleen
tounge.gif

Mitäs mieltä käyttäjät ovat tuosta xr-1000 Shoeista?

Mulla on kypärän osto edessä ja finaaliin pääsivät Arain chaser ja tuo kyseinen Shoein xr-1000!

Hinnassa on 60e ero et ei kovin merkittävä,kun kumpainenkin istuu omaan kupoliin hyvin!

Lähinnä kiinnostaa tuo Shoei, kun toiset haukkuu ja toiset kehuu, niin otappa siitä sit selvää. Ite ajelen naku mopolla joten katteet eivät ole aiheuttamassa suhinoita!

T Jukka
erioista että ovat molemmat sulle sopivia!??!??
omg.gif

mä kun viimeksi sovittelin niin shoein xr-1000 joka siis nyt hyllystä löytyy sopi ku nakutettu ja arai olikin sitte ihan väärän mallinen mun kaaliin... eli kuhan ihmettelin miten 2 niin eri mallista pottaa voi olla molemmat sopivia  
eek.gif
Ehkä tää mun kupoli on sit molempiin malleihin sopiva!

Kolmannelle sijalle jäi X-lite 801rr ja nyt tuos hyllyllä on Shoei xr-1000 Oulun Hirvoselta ostettuna!

Edellinen(kakkos)kypärä on Nzi Vitesse rr ja se on L-kokoa, mut uus Shoei on M-koko, kun myyjä sanoi et uuden potan pitää olla niin tiukka ettei purkkaa voi syödä kypärä päässä! Tiedä sit puheliko lämpimikseen vai höpöttikö omiaan, mut nyt ei ainakaan tuuli nosta mun pottaa irti takaraivosta vaikka ajaisin 200km/h!

Kärsiiköhän tuohon Shoein Iridium-visiiriin laittaa vahaa tai viis sateesta tahnaa? Perjantaina menossa mopolla lappiin ja mun tuurilla sataa mennen tullen?

Itsellä on tuo Shoei XR-1000 ja aivan loistava kypärä. Sopii päähän todella hyvin ja on jämäkkä. Huonona puolena on tuo kovaäänisyys, mutta viime viikolla ostin whisper strip kitin tuohon ja tulpat oli ennestään, niin tolla yhdistelmällä voittaa varmaan Schubertin
tounge.gif

Tosin tuo whisper strip kit teki sen että kypärän laittaminen päähän on nyt semmoista että meinaa korvat lähtee päästä, mutta totuttelun jälkeen tuo menee jo ihan hyvin. Tänään poliisin puhallusratsiassa sanoin että en ota kypärää päästä pois joten piti kypärä päässä puhaltaa ja juuri ja juuri se onnistui
biggrin.gif

Kun asensin tuon whisper strip kitin niin luonnollisesti visiiri huurtuu todella helposti jos ei ole pinlockia ja kun kääntää päätä sivuille niin välillä kuuluu vähän arsyttävää tuulen suhinaa joka tulee jostain pienestä aukosta, ilman kittiä ei tommoisia kyllä kuullut.
Itse en ole vahannut iridium visiiriä, mutta kaippa sitä jotkut vahaa. Shoei vaan ilmoittaa että niihin ei saisi käyttää mitään tuommoisia aineita niin en ole sitten käyttänyt.
Mutta hyvä kypärä, tuuletus on ainakin erinomainen, suosittelen.

Itsellä on tuo Shoei XR-1000 ja aivan loistava kypärä. Sopii päähän todella hyvin ja on jämäkkä. Huonona puolena on tuo kovaäänisyys, mutta viime viikolla ostin whisper strip kitin tuohon ja tulpat oli ennestään, niin tolla yhdistelmällä voittaa varmaan Schubertin  
tounge.gif
Kerro mistä ostit ton whisper setin? Vaikka jännä kun monet sanoo että kovaääninen niin minä ajelen ilman tulppia eikä kuulu mitään
biggrin.gif
Ostin tarkoituksella aika tiukan, niin johtuukohan siitä..

noita whisper settejä saa all rightiltä... ainakin omaan ostin sieltä.
ite oon kyllä vahannu ja en oo hoksannu mitään että se siitä itteensä ottasi.
thumbs-up.gif

sanoi:
Heinä. 25 2008,23:06
Vaikka jännä kun monet sanoo että kovaääninen niin minä ajelen ilman tulppia eikä kuulu mitään
biggrin.gif
Ostin tarkoituksella aika tiukan, niin johtuukohan siitä..
XR-1000 itelle sopii totella hyvin ja ilman tulppia tulee aina ajeltua, kun korvan lehdet puristuvat korvaan kiinni kypärä päässä.
Lisäksi wishper kitti tuli hommattua All Rightista, josta käytän leukasuojaa koko ajan ja sitä toista suojaa syksyllä ja alkukesästä.
Visiirit (CX-1V) ovat kaikki samaa kokoa XR-1000:ssa, ainakin myyjän mukaan.

Kyllä täällä oikeilla linjoilla ollaan. Shoein Raid2 ja XR-1000:n menee molempiin uudempi visiirimalli eli CX1-V, Vanhempiin malleihin meneekin sitten CX1:n. Eroa ei ole mekanismissa, mutta visiirin "pituudessa". Eli CX1 menee kyllä uudempiin, mutta kuten yllä mainittu, se ei välttämättä mene täysin tiiviisti kiinni...

Pari kautta ajellu xr-1000:lla ja on hyvä kuula. Ainoa että pinlock kalvon yläreuna vakiovisiirissa on liian alhaalla (olen kokeillut kääntää kalvoa) ja haittaa näkyvyyttä. Onneksi iridium visiiri ei jostain syystä huurru ollenkaan niin helposti kuin vakio kirkas.

Tuli tänään ostettua x-spirit kypärä mutta ei tullu käyttöohjeita mukaan kuinkas näin tyhmä äijä sais ton visiirin irti ja sais yritettyy asentaa ton pinlock kalvon tai voihan olla että tumpeloin senkin aikas outoo että 100e hjc:n kypärä on hiljaisempi kuin toi mutta jos jollain olis jotain linkkejä josta löytyis ohjeet visiirin irroittamiseksi kiitos etu käteen
Jeps. Ja pinlock kannattaa asentaa niin että ensin molemmat pinlockin koloista niihin visiirin tappeihin, niin että pinlock on keskeltä sillein kuprulla, sitten vaan painat sen siitä keskeltä kiinni visiiriin.
Itse yritin alussa vaikka mitä tekniikoita, mutta sitten kuulin tuosta ja toi toimii parhaiten.
Itse en kyllä raatsi tuollain ruhjoa. Painan pöydällä olevaa polvella visiiriä toisesta päästä ja kämmenpohjalla toisesta päästä. Sormilla sujautan suoraksi taipuneeseen visiiriin pinlockin. Samalla kun päästää jännityksen takaisin katsoo, että silikonihuulet asettuvat siististi ja tasaisesti paikalleen visiirin pintaan.

-hh-

Pari kautta ajellu xr-1000:lla ja on hyvä kuula. Ainoa että pinlock kalvon yläreuna vakiovisiirissa on liian alhaalla (olen kokeillut kääntää kalvoa) ja haittaa näkyvyyttä. Onneksi iridium visiiri ei jostain syystä huurru ollenkaan niin helposti kuin vakio kirkas.
tätä pinlockin yläreunan kohtaa muuten ihmettelin minäkin mutta on siihen tottunu ku on ajellu!

Sellainen juttu tuli mieleen, että pitääkö pinlockkalvo vaihtaa tietyin väliajoin? Tuntuu että nyt alkaa vähän huurtumaan alareunasta niin pitääkö ostaa uusi kalvo vai mitenkäs?

Sellainen juttu tuli mieleen, että pitääkö pinlockkalvo vaihtaa tietyin väliajoin? Tuntuu että nyt alkaa vähän huurtumaan alareunasta niin pitääkö ostaa uusi kalvo vai mitenkäs?
ei se ole ikuinen sekään...tosin ilman kylmyys edesauttaa tuota huurtumista mukavasti.
Vitsi minä jo ajattelin että se olisi täydellinen keksintö, muttei vieläkään ;) Kiitos tiedosta silti
smile_org.gif

ei se ole ikuinen sekään...tosin ilman kylmyys edesauttaa tuota huurtumista mukavasti.
Vitsi minä jo ajattelin että se olisi täydellinen keksintö, muttei vieläkään ;) Kiitos tiedosta silti
smile_org.gif
Ei kestä.

Tosiaan nämä vilpoiset ilmat tuppaa viemään hyödyn pinlockista.

Ainoa kunnolla huurtumaton visiiri mihin olen tutustunut on tuossa Sharkin RSR:sä, tosin se on muutenkin aikamoinen vetokaappi mutta toisaalta samalla loistava "hellehattu"...

Riippuu missä se kosteus on, päällä vai sisällä.

Minulla on pari kesää kestänyt per pinlock. Mutta ei sen takia, että sen eristysominaisuudet olisivat huonontuneet, vaan siksi että se varovaisestakin käsittelystä huolimatta on alkanut tulla mataksi eli himmentyä ulkopuolelta.

Koko lystihän perustuu pelkästään silikonin erottamaan ilmapatjaan siellä visiirin ja kalvon välissä. Jos silikoni menettää kimmonsa, niin sitten alkaa tosiaan myös kosteus tiivistyä pinlockin sisään.

Pintaan tiivistyminen taas johtuu siitä, että ilman kosteus ja hengityskosteus ovat vaan kerta kaikkiaan liian suuret verrattuna kypärän ilmastointiin. Tämä tulee esille syksyn kylmillä ja kosteilla, jolloin vielä mieluusti tungetaan kypärän kaula-aukko mahdollisimman täyteen tekstiiliä.

-hh-

Back