• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ongelmia pyöräkaupoissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja latsao
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla kävi aikoinaan venekaupoissa samalla tavalla,ei kuulunut rekisteriotetta,ja kun se lopulta tuli,olikin moottori vanhentunut hintalapussa olleessa vuosimallista-87 vuosimalliin-79. Kyllä vitutti kun oli kerran ostettu nimenomaan vene jossa -87 moottori.
No,myyjäliike lupasi tuhat markkaa hyvitystä,en suostunut vaan menin kul.suoja.as.miehen pakeille,myyjä siitä pelästyneenä antoi hyvitykseksi täysin uuden pakasta vedetyn moottorin ja kaikki muutkin tilpehöörit,ja ilman veloitusta. Nyt se sama huijari raahaa kiinasta skoottereita ja taitaa olla suurimpia nettikauppoja suomessa.
Saanko kysyä mikä liike on kyseessä?
Nimittäin tarkotuksena olis ostaa kiinalainen minicrossi talveks leluks. Ja osaisin varoo kyseistä kauppaa

Mulla kävi aikoinaan venekaupoissa samalla tavalla,ei kuulunut rekisteriotetta,ja kun se lopulta tuli,olikin moottori vanhentunut hintalapussa olleessa vuosimallista-87 vuosimalliin-79. Kyllä vitutti kun oli kerran ostettu nimenomaan vene jossa -87 moottori.
No,myyjäliike lupasi tuhat markkaa hyvitystä,en suostunut vaan menin kul.suoja.as.miehen pakeille,myyjä siitä pelästyneenä antoi hyvitykseksi täysin uuden pakasta vedetyn moottorin ja kaikki muutkin tilpehöörit,ja ilman veloitusta. Nyt se sama huijari raahaa kiinasta skoottereita ja taitaa olla suurimpia nettikauppoja suomessa.
Nimittäin tarkotuksena olis ostaa kiinalainen minicrossi talveks leluks. Ja osaisin varoo kyseistä kauppaa
kone-glans

Kattokaas, mitä tuo on suomeksi. Itse ehkä valitsisin erilaisen nimen firmalleni. Toisaalta, eihän nimi miestäkään pahenna, sanotaan.

Kattokaas, mitä tuo on suomeksi. Itse ehkä valitsisin erilaisen nimen firmalleni. Toisaalta, eihän nimi miestäkään pahenna, sanotaan.
Juu, kannattaa laittaa googlen kuvahakuun tuo glans, niin ainakin näin toimistoympäristössä tulee testattua nopeasti refleksit – siis kuinka nopeasti saa selaimen kiinni.  
wink.gif

kone-glans
Sehän oli karpossakin se kone-glanssi
tounge.gif
Kannattaa tosiaan kiertää kyseinen lafka ja kaukaa, ainakin mitä on karpoon uskominen. Oli mulla joskus semmonen tiiliskivi ericsoni, tais olla 198 muistaakseni. Ajoin trukilla päältä mutta ei siihen halkoon sattunu yhtään
biggrin.gif

Löytys täältäkin juttuu siittä .org
ja täältä lisää RISUJA  
062802jumpie_prv.gif
Miten tuollanen pulju voi pysyä pystyssä? On niitä pienemmilläkin haukuilla kaadettu, ainakin orgin väki sen tietää...

Olen itse moottoriajoneuvokaupan palveluksessa ja aivan ensimmäiseksi soittaisin ajoneuvohallintokeskukseen p. 0100-7810 ja kysyisin, kuka käytössäsi olevan laitteen omistaa. Mikäli laite edelleen maahantuojan tai liikkeen nimissä, menisin paikan päälle selvittämään asian.
mad.gif

Jos kerran pyörä on maksettu, mikään ei estä saman tien pyytämästä heitä antamaan sinulle luovutus ja rekisteröintiasiakirjat ja voit halutessasi,vaikka itse käydä lähimmällä katsastuskonttorilla, suorittamassa rekisteröinnin.
Välillä ko. tapauksissa saatta olla kyse siitä, että yrityksen likviditeetti aste on serren verran huono, että he eivät saa papereita maahantuojalta, ennen kuin ovat maksaneet pyörän heille. Eli asiakas maksaa ensin liikkeelle ja sen jälkeen ko. rahoilla liike lunastaa paperit maahantuojalta...joskus sitten käy niin, että tulee jokin "tärkeämpi" lasku maksettavaksi (palkat, vuokrat yms. kenties toisen asiakkaan parempikatteinen ostos) ja liikkeen rahat eivät riitäkkään..sitten vaan odotellaan, että seuraava asiakas maksaa etukäteen ja oravanpyörä on valmis.
Odottelu on jokatapauksessa vihoviimeinen tapa toimia, vaan välittömästi paikan päälle selvittämään asia on paras ja ainoa keino.

Löytys täältäkin juttuu siittä .org
ja täältä lisää RISUJA  
062802jumpie_prv.gif
Miten tuollanen pulju voi pysyä pystyssä? On niitä pienemmilläkin haukuilla kaadettu, ainakin orgin väki sen tietää...
Tämä kone glans on salolainen firma,siirtynyt isältä pojalle,ja onpa tuo poikakin vissiin lähempänä kuuttakymmppiä jo.Firma on pyörinyt useamman kymmenen vuotta,ollut joskus ihan asiallinen lafka ja myynyt merkkituotteita. Nyt viimeinen 15 vuotta taso tasaisesti laskenut,ja bisnes yhä enemmän keskittyy noihin halpa-paska-rikkimenee laitteisiin-takuuniinkauankunperävalotnäkyy,tai kun sorsalla on perämoottori tai banaanissa vetoketju.

Back