• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ongelma bi-xenoneissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kun starttaa niin ei kannata pitää valoja päällä, yleisestikkään, xenonit imaisee sekunnin ajan sellaisen 7-8A kun syttyvät, siitä laskee 3,5A tasolle, jos käännät virrat päälle ja heti starttaa niin starttauksen aikana xenonit nappaa 15A ja joku pakoputken venttiilin servo 10A niin on akku oikeesti kovilla, varsinkin jos on vanha akku.
Mitään ongelmaa ei gixussa ole sähkön riittävyyden kanssa ollut, 2xXenon,kahvanlämppärit ja lämpöliivikin vielä, tosin uus akku... (30€ Biltemasta)

Mulla kanssa bilteman geeliakku. Jos muistan oikein niin se on 12Ah kun 12r vaatisi sen 14Ah.

Akku on tyhjentynyt "hiljalleen" eli ensin toimii hyvin ja sitten päivien mittaan huomaa että laiskemmin pyörittää starttia kunnes joku päivä ei jaksa enää. Pyörässä on 50e halppishäläri xenoneiden lisäksi mutta ongelmaa oli jo ennen hälärin asentamista.

Luulen että syy tähän on lyhyet ajopätkät. Ajelen päivittäin ~7km pätkiä ja voi olla että ei ehdi lataa yhtä paljon sinä aikana kun mitä se vie startattaessa.

Mun ongelma ilmeisesti loppu, lyhensin johdot normaalin mittaisiksi ja purkasin koko pirun keulan että sain sen ballastin sinne umpion alle.
Näihin xenon setteihin on valmiita jatkojohtoja myynnissä, eli olis sen pitänny pitemmilläkin johdoilla kai sitten toimia...

Back