• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

On ne Man-saaren ajajat kovia jätkiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sekö siitä kovan tekee, että jäpiköitä kuolee/loukkaantuu?
Eikös se tee siitä lähinnä typerän tai kusipäisen?
Eiköhän se vaan kerro siitä miten paljon noi jannut on valmiita pistämään peliin pärjätäkseen tuolla. Kaikki kuitenkin tietää tuon radan vaarat eikä kenenkään ole siellä pakko ajaa, mutta silti innokkaita riittää.

Lisää suomalaisia IOMTT:n kävijöitä: TT 1994 - Supersport 600 - Timo Paavilainen.

Tuohon "tosikuskit" -aiheeseen; esim. kun Carl Fogarty siirtyi Ducatin tehdastiimiin SuperBikeä ajamaan taisi talli kieltää Man-saaren ajot korkean riskin takia. Että se siitä tosimiesjutusta.

BTW Mr.Big, oletko muuten käynyt kyseisssä tapahtumassa katsomassa ajamisen yms. meininkiä kun niin asiantuntevasti kommentoit. Minä olen.

Eiköhän se vaan kerro siitä miten paljon noi jannut on valmiita pistämään peliin pärjätäkseen tuolla. Kaikki kuitenkin tietää tuon radan vaarat eikä kenenkään ole siellä pakko ajaa, mutta silti innokkaita riittää.
Olet ihan oikeassa.

Jos sotaanlähtijöiltä kysytään, niin eihän sinne kuolemaan mennä,
mutta sotia vaan piisaa ja lähtijöitä - aina palkkasotureita myöten.

Se, että ne olisivat ihailun tai sankaruuden kohteena - hyi helvetti.
cool.gif

"Fortune and Glory"
Ja lienee Man saaren tapauksessa enempi "Gloryn" puolella painotus.
Kisan voittaneita ei ole puusta veistetty ;)

Sehän tosta kisasta tekee mielenkiintoisen että se käydään normaalilla katuradalla ilman turvajutskia. Tänään viimeks kun katoin MotoGP Catalonian niin jeppeä kaatui vähän väliä. Joku nilkutti jne. Man saarella tohon ei ole varaa. Sä oot penaalissa jos lippaat. Toivon että pääsisin joskus seuraamaan kisoja paikan päältä
smile_org.gif
On se vaan niin paljon hurjemman näköistä kuin normaalit ratakisat.

Nyt mä sen hokasin  
idea3.gif
Nehän ajaa älyttömiä ylinopeuksia yleisillä teillä. Vähän niinku häkkimatsit: kaverit vetää toisiaan turpaan minkä kerkee ja saa siitä vielä rahaa
crazy.gif

Man saaren kavereista tulee mieleen ne vanhan-ajan kisat joissa neppiksen näköisillä autoilla ajettiin yli 200kmh lasissa ja jos pyörähti ympäri niin laakista vainaa. Vaara viehättää...
biggrin.gif

No ihan oikeasti oon nähnyt kisoja ja tankkikamerapätkiä videoituina ja oli hulluja tai ei niin todella taitavia ja pelottomia kuskeja sanon minä. Itse tietävät riskit paremmin kuin ketään meistä ja silti ovat siellä.
Muutamaan kertaan mutkapätkällä oon huomannut itsessäni vastaavaa hulluutta mutta virkavallan pelko on palauttanut mut taas ruotuun
tounge.gif

Isle of Man ja muut "katuradat" on oikeaa "Road Racingia", tämä mitä sunnutaisin tuijotetaan televisiosta on "Track Racingia". Olen muutaman pätkän nähny tuota katuajelua ja kyllä pitää kypärää noille jannuille nostaa!
Jos kyseessää on kusipäistä tms. hommaa, niin vissiin suurimmat RR sankarit on sitten näitä kusipäitä. Sen verran kova kunnioitus noilla huipuilla on tuohon touhuun!

Liki koko Irlannin RR sarja ajetaan samantyyppisillä kaduilla kuin tuo Isle of Man kisa... Jos satutte matkustamaan Irlantiin koittakaa hakeutua kisapaikalle...

BTW Mr.Big, oletko muuten käynyt kyseisssä tapahtumassa katsomassa ajamisen yms. meininkiä kun niin asiantuntevasti kommentoit. Minä olen.
No sehän se just täs hommassa otta kupoliin, kun en ole
mad.gif

Olis kyllä pirun hienoa päästä seuraamaan paikanpäältä kisaa.

No asiantuntemuksesta en mene takuuseen, mutta lajin historiaa on tullut opiskeltua jonkun verran. Saisihan näihin tarinoihin hieman pohjaakin, kun olis käynyt paikanpäällä.
Mun sepostuksiahan voisi verrata siihen, että joku tietää 2. maailmansodasta hyvin, kuitenkaan kokematta sitä.

Isle of Man ja muut "katuradat" on oikeaa "Road Racingia", tämä mitä sunnutaisin tuijotetaan televisiosta on "Track Racingia". Olen muutaman pätkän nähny tuota katuajelua ja kyllä pitää kypärää noille jannuille nostaa!
Jos kyseessää on kusipäistä tms. hommaa, niin vissiin suurimmat RR sankarit on sitten näitä kusipäitä. Sen verran kova kunnioitus noilla huipuilla on tuohon touhuun!
Joku sentään ymmärtää lajin päälle
biggrin.gif
Mehän voitais Suomessa duunata kisa MotoGP-Lake of The Bodom.

Kävin kaverinkanssa viime kesänä Keimolan radalla maastopyörillä ajamassa. Mielenkiintoinen kokemus, suosittelen. Voi kun ois ylimääräistä massia että ostais paikan ja laittais kuntoon. Siinä ois hieno rata
buttrock.gif

Joku sentään ymmärtää lajin päälle
biggrin.gif
Mehän voitais Suomessa duunata kisa MotoGP-Lake of The Bodom.

Kävin kaverinkanssa viime kesänä Keimolan radalla maastopyörillä ajamassa. Mielenkiintoinen kokemus, suosittelen. Voi kun ois ylimääräistä massia että ostais paikan ja laittais kuntoon. Siinä ois hieno rata
buttrock.gif
Nah, turha toivo että tuollaisille mitään tarvittavia lupia heltiäisi. Arvaas kaksi kertaa miksi se keimola on siinä nykyisessä kunnossa?

Taitaa olla about yhtä paljon rahalla korjattavissa kuin Malmin lentokenttä 15 vuoden päästä. Tervetuloa Suomeen.

Jos mä oisin Harkimo niin aina vois kokeilla kepillä jäätä
biggrin.gif

Ostaisin samalla Malmin kentän niin päästäis pojjaat kiihyttelee
buttrock.gif

Nyt mä sen hokasin  
idea3.gif
Nehän ajaa älyttömiä ylinopeuksia yleisillä teillä. Vähän niinku häkkimatsit: kaverit vetää toisiaan turpaan minkä kerkee ja saa siitä vielä rahaa
crazy.gif

Man saaren kavereista tulee mieleen ne vanhan-ajan kisat joissa neppiksen näköisillä autoilla ajettiin yli 200kmh lasissa ja jos pyörähti ympäri niin laakista vainaa. Vaara viehättää...
biggrin.gif

No ihan oikeasti oon nähnyt kisoja ja tankkikamerapätkiä videoituina ja oli hulluja tai ei niin todella taitavia ja pelottomia kuskeja sanon minä. Itse tietävät riskit paremmin kuin ketään meistä ja silti ovat siellä.
Muutamaan kertaan mutkapätkällä oon huomannut itsessäni vastaavaa hulluutta mutta virkavallan pelko on palauttanut mut taas ruotuun
tounge.gif
Ei ne siellä ylinopeutta aja muualla kuin kylissä ja taajamissa, joissa on 30mph ja 50mph rajoituksia. Muualla on vapaa nopeus, joka tekeekin koko tapahtumasta ihan hullun. Siellä britti- ja irkkukatuhemmot vetää ihan oikeasti lujaa joka päivä.
Ja niitä myös kuolee siellä. Yhden turistikierroksen aikana näin kaksi pahaa kaatoa, molemmat kuskit sairaalaan...luita poikki. Ja yhden kolaripaikan ohi liikenne ohjattiin kiertotietä pitkin. Siellä kuski oli kuollut.

Rata on kapea, pomppuinen ja vaikka mitä. Yksikään kuva tai video ei kerro minkälaisia korkeuserojakin siellä on.

John McGuinnessilla mitattiin yhden alamäen tutkapisteessä 200mph nopeus (n.320km/h). Respect!

Suosittelen kaikille siellä käyntiä ja radan kiertämistä vaikka taksilla...se avartaa.

Kyllä loppuu "mä vedin eniten" puheet esson baarissa...

terveisin just been there....

Eilen bongasin jumbon anttilasta Isle of man TT 2000, 2002 ja Isle of man review.
062802jumpie_prv.gif
Siellä oli myös jotain muita moottoripyörä aiheisia filmejä. Nuo Isle of man DVD:t tais olla noin 15 €

Mulla on koneella Isle of Man 2003 f1 ja Isle of Man 2002 jos joku niitä halajaa niin kyllä ne levylle palaa!

Autoliiton
crazy.gif
Moottorilehdessä 7-8 / 2005, taitaa jopa olla uusin, on useamman aukeaman juttu Man saaren ajoista. Juttua myös suomalaiskuskeista. Kandee lukaista jos lehti osuu kouraan. Jostain kumman syystä tohon Moottorilehteen on viime aikoina alkanut ilmaantua suht. käypästä mp-asiaa yleensäkin.

Back