Omistatko korjaamokäsikirjaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ShadowC2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Omistatko korjaamokäsikirjaa? - oman pyörän mallisen vai yleismallia?

• 1. on oman pyörän korjaamokäsikirja ja myös teen itse huollot

Ääniä: 1 100,0%
  • 2.                ---  "  ----                mutta ihan omaksi ilokseni katselen, asentajat on erik

Ääniä: 0 0,0%
  • 3. ei ole vielä tehtykkään sellaista mutta aion ostaa kyllä

• 4. en omista kun en muuta huoltoa harrasta kuin öljyn vaihto ja ketjujen rasvaus

• Ääniä yhteensä
    1
Sijainti
Kuopion seutu
Taisi aiemmin olla äänestystä että miten on rasvanäpin vikaa itsekussakin mutta onkos täällä niin merkki ja malliuskollista että todellakin voi sanoa tietävänsä omasta pyörästä kaiken mahdollisen tekniikasta ja omistavan korjaamokäsikirjan, messuilla ei ollut kuin ST1100 korjaamokäsikirja joten omalla kohdalla käsikirja antaa vielä odottaa itseään mutta aion kyllä sellaisen heti hankkia.

Sellanen vaihtoehto puuttuu, jotta ei ole korjaamokäsikirjaa, mutta kaikenlaiset remontit tulee nuukuuttaan tehtyä ite. Sit jos tarvii jotain säätöarvoa tai tarkempaa momenttia pahaan paikkaan, niin yrittää kaivella netistä tai soittaa maahantuojalle. Korjaamokäsikirja ois kyllä tosi hyvä olla, mut parjäähän sitä usein ilmankin.

Kirja on ja se on myös vähän miehinen kunnia-asia
wink.gif
tehdä ne itse. Lisäksi surullisen kuuluisa ammattikuntani rasite
biggrin.gif

Onneksi tuli korjaamokäsikirja jo pyörän mukana... kun pärrä on vuodelta -87, niin mielellään tekee huollot - kun kaiken vielä pystyy tekemään itse.  
wink.gif

On, on ja kun myin GPZ:n jäi hyllyyn viraalinen servicemanual GPZ500R/GPZ600R: 1985-1989.

Makso Sumekolla ÄLYTTÖMÄSTI (84 egee). Nyt myisin 15 egee. On siis Kawasakin virallinen huoltomanuaali.
GPX:n 1992 räjytyskuvat löytyy kanssa:)

Kawasakin virallinen korjaamokäsikirja tuli hankittua. Pakko sanoa, että on aivan älyttömän hyvä verrattuna esim. Haynesiin. Paljon tulee asioita esille, mitä muissa jätetään pois ja ohjataan asentajan pakeille. Tosin hintakin oli mairitteleva, 72 e

Venemessuilla (kyllä, venemessuilla!!) oli Alfamerin osasto ja sieltä tarttui Haynesin opas mukaan. Kyllä tulee silti huollot teetettyä muualla, että saa sen leiman huoltokirjaan.

Viime viikolla tippu postissa Haynesin mallikohtainen käsikirja, mut en mä silti osaa mitään tehdä
confused_orig.gif

Luigi

Kyllä löytyy! Olen aina ostanut kirjan kun olen pyörän vaihtanut. Huollot pyrin tekemään itse ja viisaampien avustuksella
biggrin.gif
biggrin.gif

Ehdin ostaa Haynesin korjauskirjan Honda VFR 750F:ään, ennen kuin löysin netistä virallisen huoltomanuaalin pdf-versiona.

Kyllä räjäytyskuvat ovat olleet ihan mukavia, kun on halunnut tehdä jotain muuta kuin öljynvaihtoa tai muuta perushuoltoa. Sitten kun vielä virallinen huoltomanuaali on tehty kädettömille korjaamosedille (työvaiheet ja varaosat, rasvauskohteet ym. selostettu vaihe vaiheelta ja osa osalta), niin tavan tallustajaltakin onnistuu yhtä hyvin kuin korjaamosediltä ja -tädeiltäkin. Ehkä hitaammin, mutta hitaasti hyvää tulee
wink.gif

Eli on minulla korjauskäsikirjat sun muut ja teen pääasiassa huollot ja korjaukset itse. Jos ei tullut selvästi edellä sanottua...

Jep...mp-messuilta jäi kätöseen suht' tuore(pub.2002) XL600/650V-XRV750 -87-02 Haynesin opus..ihan asiallinen,värilliset sähkökaaviot ja kaikki! Eikä maksanu kun 32€...Halpa ku sipuli...
eek.gif

Kyllähän tuo korjaamokäsikirja oli pakko hommata kun sen verran monta peukaloa näistä kämmenistä löytyy...  
biggrin.gif

Jotakin jo tullut fiksattuakin mut olis saanut tulla kaikki tarvittavat työkalutkin vaikka kirjan lisäliitteenä  
nixweiss.gif

Mistäs sen tilasit, mun on tarpeelliset säätö arvot kyllä penkin alla tarrassa  
sport05.gif
sport05.gif
Helsingin Bikeworldin kautta tilasin... pitäisi onnistua kenen tahansa merkkimyyjän kautta.

Tarvis varmaan selkeyttää äänestyksistä sen verran, että esim. Haynes ja Clymer eivät ole tehtaiden korjaamokäsikirjoja. Ne kirjat on teetetty muutamalla henkilöllä, jotka ovat saanneet pyörät uutena käyttöönsä ja omien "huoltojen" perusteella kirjoittaneet tehneet havaintonsa. Nämä "muutamat henkilöt" ovat tietenkin alan osaajia, joten sen perusteella ei tarvitse epäillä menetelmiä.

Kyllä löytyy Tehtaan manuskat ja Clymerin eepos. Tuo tehtaan manuska on aika täydellinen, sillä pärjää jos taito antaa muuten myöten. Kehittyypähän Englannin kielitaitokin joka koulussa lapspuolen asemaan.
Ite tulee kyllä kaikki huollot ja korjaukset tehtyä, välillä muittenkin Kawoihin.

062802jumpie_prv.gif
Mä oon toistaiseks antanut liikkeen tehdä huollot, helpompi myydä mopo myöhemmin, ku historia löytyy
062802jumpie_prv.gif

On oma korjaamokäsikirja, ja hyvä onkin.
Ostin TÄÄLTÄ , maksoi 42 taalaa ja oli perillä viikossa!
(Suomesta ei olisi löytynytkään... ainakaan Alfamerin mukaan)

Suosittelen!

Back