• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Omille kintuille valuu....?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mutta onko sekään oikea tie edetä, että motoristit kritisoivat ja haukkuvat toisiaan?
Tämä suomalainen tyyli; mikään ei ole niin tärkeää, kuin syyllisen löytäminen?
Eikö teistäkin tunnu siltä, että jos ei itse revitä juopaa erilaisten motoristien välille, vaan kaikki on yhtä joukkoa, menee se asennekasvatuskin paremmin perille.
Itse en ainakaan voi kuvitella, et jos haukun jonkun nuoren miehen yltiöpäisestä käyttäytymisestä-kuuntelevan sen jälkeen mitä viisauden helmiä minulla on valutettavana hänen korviinsa?
Se ei oel niinkääns se oman erinomaisuuden osoittaminen, vaan yhteistyö?

Kyllä automaattisen nopeusvalvontakameran potretin oton huomaa. Aivan varmasti.
Salamavalo on todella säväyttävä.
En vaan oo tavannut ketään motoristia josta ihan oikeesti olisi kuva otettu.??
confused_orig.gif

Jaa että kamera räpsähtää kolme kertaa?! Oon kahdella pyörällä(alaston ja katettu) onnistunu saamaan kameran räpsymään ja mä en kyllä huomannut kuin yhen välähdyksen. Noissahan on sitte oikeen punasilmä esto ja kaikki!
tounge.gif

Jos se onki kuskin ulkonäöstä kiinni...
Eli jos on kaunis - monta kuvaa.
jos ei kaunis - ei niin monta kuvaa
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Kerran keskisessä Saksassa, pienessä kylässä salama välkkyi kerta/pyörä periaatteella koko porukalle. Liekkö samanlainen systeemi kuin täällä? En tiedä.
062802moto_prv.gif

Jos tommonen kilpi eteen tulee pakolliseksi niin kai sitä ennen järjestetään kunnollinen letkassa ohi-ajo jossain että voidaan muistella menneitä.
wink.gif
Kuinkasmonta kuvaa siihen filmille mahtuu?

Tota noin.

Kawa ZL kirjoitti: "Tämä suomalainen tyyli; mikään ei ole niin tärkeää, kuin syyllisen löytäminen?
Eikö teistäkin tunnu siltä, että jos ei itse revitä juopaa erilaisten motoristien välille, vaan kaikki on yhtä joukkoa, menee se asennekasvatuskin paremmin perille.
"

Silloin kun on aihetta, syyllinen 'etsitään'. Ei kaikkea voi katsoa läpi sormien vain siksi että ollaan kaikki motoristeja. Toki tuo yksi joukko -tsydeemi on hyvä, periaatteessa. Mutta kun ei kaikki edes haluakaan olla yhtä joukkoa. He ovat ihan itsekseen tai omassa pienessä joukossa (jossa tyhmyys joskus tiivistyy).

"Itse en ainakaan voi kuvitella, et jos haukun jonkun nuoren miehen yltiöpäisestä käyttäytymisestä-kuuntelevan sen jälkeen mitä viisauden helmiä minulla on valutettavana hänen korviinsa?"

Eipä niin, mutta jospa se muiden yleinen paheksunta huonoa liikennekäytöstä vastaan saisi nuoren miehen edes myöhemmin ajattelemaan, että ehkä vika onkin hänessä, ei kaikissa muissa..?
cool.gif

Ja loppujen lopuksi, alunperin kyse oli siitä, että turhalla negatiivisen huomion herättämisellä pieni osa motoristeista saattaa aiheuttaa laajempaa harmia koko porukalle viranomaisten liiallisen ärhäkkyyden muodossa.
Eikä se liene kenenkään toivelistalla.
omg.gif

Joo, mut mistäs sitä syyllistä pitäis piereskellä esiin tämmösessä tilanteessa, kun yksittäinen poliitikko ehdottaa jotain eu-pykälien vastaista viritelmää moottoripyöriin "mutu-pohjalta"?

Ja päällimäisenä perusteena tähän oli ainakin mun käsityksen mukaan niiden kameroiden ohi ylinopeuksia ajelu, johon ratkaisuksi on jo aikapäivää sitten esitetty nuo takaa kuvan ottavat kamerat.

Jos toi kilpien lisääminen pyöriin tehoaa ylinopeuksiin, niin kuinka vitun monta kilpeä pitää noihin keskivertoa kalliimpiin autoihin pultata kiinni, että niiden nopeudet laskee..?

On kyllä harvinaisen idiootti idea Lylyltä. Luulin että naapurikateus ja sen kautta "jos ei mulla niin ei muillakaan" -asenteet kuuluvat vain sossuille. muoviluodit ei taida muutenkaan kameraa aktivoida ja enpä haluisi enää toista kilpeä pyörää rumentamaan.

Perisuomalainen "ei tulisi pahaa verta kun motoristit vaan kaahaa"  
thumbs-up.gif

hyvä Suomi, hyvä kateelliset, hyvä Lyly! Zero points kokoomukselle tän viikon tuohuista, NATO-myönteisyydellä saadaan meidätkin mukaan seuraavaan war on terroriin.

Lyly on vanha kristillinen ja nykyinen kykypuolueen ehdokas. Viimeinen merkkiteko edellisessä puolueessa oli ehdotus perustaa bordelleja. Puutteesta kumpuaa lohduttomiakin esityksiä.

Se on siis Lylyn lykkimää! Alunperin se yritti lykkiä muuta.

Kuten monet ovat esittäneet, kun kamerat ottaa kuvan myös taaksepäin, on tämäkin kateellisuuspykälä poistettu. Lisäksi sinivuokot järkkää esim. Hyrylä-Hyvinkää reitin varrella myös autotutkausta sittä huolimatta, että on automaattikamerat. Lienee joku kampanja.

Eikä vieläkään sakkoja ja nyt on Suomessakin taas viisi tonnia tänä kautena takana –ja nyt pois maasta:)

Joskus tulee mieleen, ettei liene tule semmoista ehdotusta, jotta sille ei löytyisi kannatusta...
veryangry.gif
 onhan meitä jokaiseen junaan ja sen vaunuihin ja asemallekin asti
biggrin.gif

Back