• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Oman "raadon" myynti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Koris
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nimenomaan, riskiä voi myös hajauttaa jakamalla pääoman moneen pyörään..
wink.gif
Täytyykin muistaa tuo, kun seuraavan kerran perustelee jotain tuikitärkeää mp-hankintaa.
smile_org.gif

Nehän on kaikki suorastaa sijoituskohteita, arvo on jo paljon parempi 20 vuoden päästä. "Hummaamisesta" kun ei jää oikein mitään käteen, mitä nyt päänsärky ja ehkä joku naikkonen nurkkiin pyörimään, mutta nämä romut ne vaan on ja pysyy...

Eipähän tule sitten eläkkeellä aika pitkäksi, kun on jotain rassattavaa.
biggrin.gif

Yksi uusikin pyörä tuli tuossa 2 vuotta takaperin hommattua, mutta eipä voi sanoa, että hupikerroin vastaisi hintakerrointa.

Ei muuten kukaan sattuisi "tarvitsemaan" yhtä Motoguzzia?

Jonkun niistä kolmesta voisi myydä.

Ei muuten kukaan sattuisi "tarvitsemaan" yhtä Motoguzzia?

Jonkun niistä kolmesta voisi myydä.
Ei sillä yltäisi yksi alle 160cm italialainen ajamaan?
wink.gif

Ainahan yksi guzzi kiinnostaa vaikka ducatia oltiinkin seuraavaksi hankkimassa...tuli yhden museosuzukin (Italiasta lähtöisin) mukana hieno Ducati-avaimenperä, niin sen ympärille on hyvä alkaa pyörää hommaamaan.
biggrin.gif
biggrin.gif

Itse olen pähkäillyt noita vakuutuksia seuraavalla tavalla.
Jos kaadan pyörän paikaltani ja omaan kaskon niin "pärjään" ehkä 200-300 € (omavstuu pois) ja bonukset menee.
Jos kaadan pyörän vauhdista puhumattakaan "mällistä", niin tuskinpa tässä vaiheessa ensimmäiseksi on mielessä pyörän vointi. Voipi olla tuo oma henkikulta prioriteetti numero 1. Huonolla tuurilla pyöräily loppuu siihen muutenkin.

Tällä järkeilyllä maksan itse siis vain osakaskoa ilkivallalla.

Itse olen pähkäillyt noita vakuutuksia seuraavalla tavalla.
Jos kaadan pyörän paikaltani ja omaan kaskon niin "pärjään" ehkä 200-300 € (omavstuu pois) ja bonukset menee.
Jos kaadan pyörän vauhdista puhumattakaan "mällistä", niin tuskinpa tässä vaiheessa ensimmäiseksi on mielessä pyörän vointi. Voipi olla tuo oma henkikulta prioriteetti numero 1. Huonolla tuurilla pyöräily loppuu siihen muutenkin.

Tällä järkeilyllä maksan itse siis vain osakaskoa ilkivallalla.
+1, paitsi osakasko ilman ilkivaltaa.

Kyllä kaadetulle pyörälle omistaja suomesta löytyy hetkessä,mikäli paperit pyörästä on kunnossa.
Kaadoin -96 500 gpz kavan n. kuukausi sitten ja tarjouksia on pyörästä tullut jo 4 kappaletta vaikka en kenellekään ole kertonut edes pyörän olevan myytävänä.
Pelkistä papereista tarjottiin jo 200e.
-Täytyisi ottaa auto takas liikenteeseen mikäli pyörän menisin myymään...
033102ass_1_prv.gif

Ei sillä yltäisi yksi alle 160cm italialainen ajamaan?
wink.gif

Ainahan yksi guzzi kiinnostaa vaikka ducatia oltiinkin seuraavaksi hankkimassa...tuli yhden museosuzukin (Italiasta lähtöisin) mukana hieno Ducati-avaimenperä, niin sen ympärille on hyvä alkaa pyörää hommaamaan.
biggrin.gif
biggrin.gif
Voi olla että tiukkaa tekee ilman modauksia.

Itse olen 172cm pitkä ja yletyn kyllä hyvin ajamaan.

Kyseeseen tulisi sitten varmaan 1983-mallinen SP-matkajuhta. siis se jossa on ne Pappa-Tunturin tuulisuojaa muistuttavat katteet
biggrin.gif

Jos se ei miellytä silmää, niin miten olis 1997 M-G Centauro?

Senkin mallin ulkonäkö on hieman ristiriitainen. Jonkun mielestä sikaruma ja jonkun mielestä niin ruma, että on jo melkein nätti.

Mitä siihen Ducati-avaimenperään tulee, niin ole varovainen. Keväällä kuulin italialaiskokoontumisessa hyvän tarinan mihin voi päätyä kun saa käsiinsä yhden skootterin vanteen.

Lopputulos oli moottoripyörän peräkärry
smile_org.gif

Vähän tähän samaan viitaten ihmettelin jokunen vuosi sitten duunissa, miksi kuljetusliikennöitsijä, jolla on 50 kuorma-autoa ottaa kaikille kaskovakuutuksen? Ihan tyhmää, säästämällä saman rahasumman korjaa kyllä kaikki omille autoille sattuvat vahingot vuosien mittaan. Jos näin ei olisi, niin vakuutusyhtiöhän tekisi tappiota? Ei jummarra edelleenkään sitä yhtälöä...
nixweiss.gif
no sitä voi jokainen miettiä onko neljännesmiljoonan arvoisen rekan vakuuttaminen tuhoutumisen varalle kannattavaa.. Tänäpäivänä kun kaikilla työntekijöillä ei ole sitä neuvostoliittolaisen maaorjan työmoraalia, kun laskettelevat työnantajansa autolla. Alalla on oikeasti täysin pimeitä kuskeja.. Ja eiköhän tollanen firma saa jo aika hyvät alennukset ja bonukset noista vakuutuksista.

Olen kuullut itselleni kerrottavan, että vakuutuksien päätarkoitus on hajottaa vahinkotilanteiden kustannuksia useammalla maksajalle. Kyse on siis vahinkojen sosialisoimisesta..
smile_org.gif
Vakuutusyhtiöllä pitää olla riittävä määrä vakuutuksenottajia, eli maksajia, suhteessa vakuutettujen arvoon.. Suuremmissa kohteissa vakuutusyhtiöt jakavat sitten vastuita keskenään, eli ottavat jälleenvakuutuksia toisilta yhtiöltä. Muistelen, että jonkun lamapankin kaatuminen johtui osaksi siitä syystä, että olivat vakuuttaneen jotain jenkkiläisiä lentokoneita/laivoja. Kun tämä vakuutuskohde sitten tuhoutui tulipalossa huomattiin, ettei jälleenvakuutukset turvanneetkaan vakuutusyhtiön taloutta, vaan korvaus maksettiin kassasta..

noissa mopojen kaskoissa pitäs vissiin tehdä vuosittainen riskianalyysi, jossa miettii omaa ajotapaa ja tyyliä. Vetää vähän vahinkotilastoja mukaan ja toteaa oman riskinsä olevan vaikkapa 1:1000, siis että ajokautena napsahtaa ja pyörä tuhoutuu täysin.. Pyörän arvo eli tappiomahdollisuus on esim. 10 000 euroa ja pottikerroin on se riski eli 1:1000. Jotta pelaaminen kannattaisi, maksimisatsaus vakuutusmaksuihin olisi enintään 10 euroa kaudelta.. Jos maksat kaskosta kaudessa 400 euroa, kuten minä suurin piirtein maksan, vahingonmahdollisuuden tulisi olla 4% luokkaa, jotta kasko olisi matemaattisesti järkevä..

Ja älkää nyt aivan vakavasti tätä ottako.. maailma kun vain on.. ja krapula..
ghostface.gif

Back