Laitetaan tähän nyt mahdollisen vuokraajan mielipide.
Itse myin pyöräni viime kesänä, koska ajomäärät jäi pieneksi ja aika ei enää hommaan riittänyt. Kun yhden kilometrin hinnaksi tulee euro, alkaa homma olemaan liian kallista. Tuskin olisin itse pyörääni vuokrannut. Tuntui pahalta antaa edes kaverille, joka oli kokeneempi ajaja, mahdollisuus testata pyörääni.
Nyt kuitenkin ajattelin kesälomani aikana vuokrata pyörän - vaikka viikoksi. Liikkeissä tämä käy kätevästi, mutta hinta on kova. Itse olen rauhallinen kuski, joka ei keuli, eikä hirveästi häröile liikenteessä. Ajokokemusta on kolme kesää (600 kuutioinen cebari), joten ainakin itse vuokraisin itselleni pyörän
Jos pyörää meinaa vuokrata, niin minusta on tärkeää että vuokraaja on luotettava. Mene vaikka tekemään kirjallinen sopimus vuokraajan kämpille, henkkareista kopiot jne. Kaveri ei aina ole se paras vuokraaja. Itse tuskin olisin kavereilleni vuokrannut. Keula kun nousi aina kun vähänkään ennätti.
Mistä ajattelitte vakuutusyhtiön tietävän että pyörä on vuokrattu? Tuskin sitä kannattaa ilmoittaa jos tapahtuu esim. kolari. Eteenpäin myymiset onkin sitten asia erikseen ja menee kuitenkin poliisiasiaksi.
Ajattelin laittaa jossain kohtaa alkukesästä Ilmoituksen "halutaan vuokrata". Jos saan kohtuullisen tarjouksen, niin kyllä minä vuokraan mieluummin yksityiseltä. Ja tietenkin pimeästi.