• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ollakseen MOTORISTI täytyy ajaa min. km?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bmw cowboy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ollakseen MOTORISTI  täytyy ajaa min. ? - kauden aikana !

• 5000 km

Ääniä: 0 0,0%
  • 7500 km

• 10000 km

• 12000 km

• 15000 km

• 20000 km

• Ääniä yhteensä
    0
Toiset ovat motoristeja vaikka ajaisivat 10 km kesässä, toisista eu tule motoristeja vaikka ajaisivat 50.000 km vuodessa. Eli asenteesta se on kiinni, ei kilometreistä.
Tuo taas ompi määritelmä biker'ista
biggrin.gif

Munkaan mielestä kilsat ei vaikuta siihen, onko tosimotoristi vai ei... Ja toisaalta mulle on ihan sama olenko jonkun mielestä motoristi, vain vain tyttö, jolla on moottoripyörä ja joka ajaa sillä 5000km tai vähemmän kesässä...
wink.gif

En mä siksi aja et oisin jonkun silmissä jotain ja voisin käyttää jotain nimikettä, vaan siksi että tykkään ajaa...
062802moto_prv.gif

En äänestänyt yhtään vaihtoehtoa, kun asia ei ole kilometreistä kiinni vaan asenteesta.
cool.gif

Voi shviddu mitä höpötystä. Ihan kun ois jostain aatelisarvosta kyse... Motoristi on sellainen ihminen, joka ajaa moottoripyörällä. Eiks olekkin?
Täsmälleen samaa mieltä olen ma wekkulin kanssa.

Olen aina kunnioittanut ihmisiä jotka aloittavat kautensa helvetin aikaisin ja lopettavat myöhään. Monilla on kymmenen tuhatta kilsaa kasassa jo ennen kesäkuuta... Mutta kyllä mä silti olen yhtä lailla motoristi, vaikka kilsoja tulee yleensä kaudessa 5000-10000.

Jaa mutta niin joo:Eikös sitä sanota, että Harrikat ovat ainoita oikeita moottoripyöriä? Silloinhan HD-kuskit ovat ainoita oikeita motoristeja!
idea3.gif
wink.gif
tounge.gif
biggrin.gif

sad_orig.gif
Mahtaakohan kilometreillä olla asian kanssa noin oleellista merkitystä?

Mutta parempi on mitä enemmän ajaa, minun mielestäni

Liikuttavan yksimielistä porukkaa. Tosiasia kuitenkin on, että oikea motoristi polkee yli kymppitonnin vuodessa
tounge.gif

Tosimotoristin määritelmä on että se ajaa milloin vaan. Ei ole vain moottoripyöräkelejä, on vain ajokelejä. Niitä on nykyään tosi vähän. Asennekysymys.

Olipa harvinaisen turha polli.

Samalla logiikalla voisi kysyä että kuinka monta kertaa pyörä pitää hajottaa atomeiksi ja kasata uudelleen ollakseen tosimotoristi. Minusta tosimotoristi näkee harrastuksensa kokonaisuudessaan; noudattaa liikenne sääntöjä, on suvaitsevainen muita motoristeja kohtaan, auttaa kehittämään harrastuksen puitteita, tukee yhdistystoimintaa, ei saata motoristeja huonoon valoon. Tiedän monta henkilöä jotka ovat niin kiinni omassa mp-kerhotoiminnassa, että se haittaa jopa ajamista. Ei ole kuitenkaan koskaan tullut mieleen, että nämä henkilöt eivät olisi tosimotoristeja.

Kunhan omistaa a-kortin, moottoripyörän ja on ajanut sillä edes kerran
idea3.gif
Oikeasti, ei kai kukaan ajattele että ajokilometrit määrittelee sut miksikään... tai voihan joku, evvk
cool.gif

moottoripyöräilijä ajaa pyörällä ajamisen takia, ei sen takia, että saisi kilometreillä kehua.

Kilometrikehut tuntuu olevan joillekkin täysin itseisarvo.

on se ihme, kun löytyy paljon yli 20tonnia vuodessa ajavia, mutta yli 50 ajettuja pyöriä ei löydy juuri ollenkaan.

Kilometrikehut tuntuu olevan joillekkin täysin itseisarvo.
Usein syksyllä nauranut näitä "sviddu me vedettiin 6tkm lomareissulla, käytiin Wienissä ja Monacossa ja Barcelonassa..." ja sitten kun kysyy, että mitä piditte paikoista, niin vastaus on jotta "ei ollu oikeen aikaa topata, vedettiin motaria pitkin sviddu 200 lasissa ohi, kun oli vähän kiire" ja kun kysyt, jotta mihin oli kiire, niin "no kun ei ois muuten ehtiny ajaa niin svidun paljon..." Eikä ole ihan yksi tai kaksi tapausta.

Täh?
Kyllä motoristi motoristin tuntee ilman kilometrikehujakin.
Ihan niinku koira tuntee koiran.
Tollaset kilometripelleilyt on perseestä.

062802moto_prv.gif

Olenkos minä sitten motoristi, kun mulla on kilonen yamaha ja kunnon ajovarusteet
biggrin.gif
mutta olen ajanut vasta sillä 145km?
nixweiss.gif

Omasta mielestäni kyllä olen..
smile_org.gif
Kyllä niitä kilometrejä kertyy vielä..
062802moto_prv.gif

Minusta ollakseen jonkin asian harrastaja, sitä tarvii myös tehdä ja käyttää aikaansa siihen. Ihan pelkkä huulien päristely ei tee kenestäkään motoristia vaikka olisi komea nahkarotsi, oikea asenne ja Corolla persiin alla.

10 000km kaudessa ei mitenkään kovin paljo ole, joten olisko se siinä? Ajamista se motoristin homma kuitenkin on, mopon rakentaminen on jotain muuta, hieno harrastus sekin.

Oon joskus miettinyt tuota kilometrijuttua. Kaudessa kertyvien ajokilsojen kysyminen näyttää vaan olevan suunnilleen ainoa asia, josta mopoiluun perehtymätön henkilö saa mopoilijan kanssa jutun juurta aikaiseksi. Jotenkin se sama virrenveisuu jää sitten helposti myös meille motoristeille päälle. Kokemus tuo varmuutta - se on tosi, mutta asenne ratkaisee!

Back