• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ollakseen MOTORISTI täytyy ajaa min. km?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bmw cowboy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ollakseen MOTORISTI  täytyy ajaa min. ? - kauden aikana !

• 5000 km

Ääniä: 0 0,0%
  • 7500 km

• 10000 km

• 12000 km

• 15000 km

• 20000 km

• Ääniä yhteensä
    0
Niinpä niin.

Kuinka paljon siis mielestäsi tulisi ajaa kauden aikana pyörällä, voidakseen sanoa olevansa motoripyöräilijä.

Mikä on raja joka erottaa oikeat/tosi harrastajat, viikonloppun
kruisailijoista ?

Täh!? Eihän kilsoilla ole asian kanssa mitään tekemistä. Se on asennekysymys.

Tosin taidan olla jäävi asiaa kommentoimaan.. enhän ole tosimotoristi.

Enintään tarvitsee omistaa moottoripyörän, jos sitäkään. Kilometreillä ei ole mitään merkitystä.

Täytyyhän sitä ainakin sen verran ajella että naapurit näkee pari kertaa sun lähtevän tai tulevan etteivät pidä ihan sohvamotoristinä...
biggrin.gif

Vaihtoehtoja liian vähän! Asenteesta se on kiinni...ei kilsoista...

Koen olevani motoristi vaikka Igor ehkä ajossa tänä kautena ööö...500 kilsan verran jos sitäkään
thumbs-up.gif

Joskushan elämäntilanne vaatii myymään moottoripyörän pois, mutta ei sitä motoristiutta kukaan voi viedä pois
inlove.gif

Tosimotoristi on sellainen, että syksyllä, kun panee pärrän talviteloille, tuntee saaneensa tarpeekseen tältä ajokaudelta.
Kiintiö on eri yksilöillä erilainen. Itse ajattelin ajella tänä kesänä 10.000 km, koska jos olen ajanut, kuten kahtena edellisenä kesänä 6.000 km/kesä, on syksyllä tunne, että olispa ehtiny ajamaan enempi. Eli jää jotain saavuttamatta. Absolutistiluonne kun olen. Siis joka asiassa: kaikki tai ei mitään.

Tosi motoristi on sellanen joka tuntee että vaikka tulikin ajettua 15000 niin kausi loppui kesken. Ja kauhee masennus alkaa ja kestää siihen asti kun tulee ensimmäinen vesi noro keväällä.  
tounge.gif

Kyllä minusta se on asenteesta kiinni, mutta monesti se heijastuu kilometreihinkin kun jos on motoristi henkeen ja vereen ja ajaa 2000km kesässä niin outo on yhtälö  
confused_orig.gif

Mutta käsi nousee silti joka moottoripyörälle joka vastaan tulee  
talktohand.gif

Tosimotoristi on sellainen, että syksyllä, kun panee pärrän talviteloille, tuntee saaneensa tarpeekseen tältä ajokaudelta.
Kiintiö on eri yksilöillä erilainen. Itse ajattelin ajella tänä kesänä 10.000 km, koska jos olen ajanut, kuten kahtena edellisenä kesänä 6.000 km/kesä, on syksyllä tunne, että olispa ehtiny ajamaan enempi.
Juuri näin! Itelläkin oli viime kesänä remonttia yms. ja ajot jäi 6000km mittaiseksi. Ja syksyllä oli tunne et liian vähän tuli ajettua. Yritän tänä kesänä korjata tilanteen.

Minun mielestäni jokaisen ollakseen motoristi tulee hankkia moottoripyörä ja ajaa sillä, ei siinä minulle ainakaan ole mitää kilometrirajaa.

Kuinka paljon siis mielestäsi tulisi ajaa kauden aikana pyörällä, voidakseen sanoa olevansa motoripyöräilijä.
Ollakseen motoripyöräilijä täytyy olla kiinnostunut moottoripyöristä ja omistaa sellainen, kilometreistä viis.

Se on sitten eri asia jos katsotaan kuka on tosi harrastaja ja kuka ei. Oma mielipiteeni on että jollei kolmea pyörää autokatoksessa/tallissa niin ei silloin vielä edes harrasta.
biggrin.gif

Lähemmäs kymppiä ajoin kaudessa supermotollakin.. vaikkei se tahtonut edes pysyä kasassa. Kerran tai kaksi kesässä eksyin muutaman kilometrin ajaksi moottoritielle.. Tämä tarkoittanee kohtuullisen ahkeraa nakkikioskin ympäri pyörittelyä (?).

Nauratti kun puhuin näistä "vähäisistä kilometreistäni" joskus vehoniemessä ja joku toooosimotoristi alkoi älyttömän luennon hurjista kilometrimääristään... Tuli vain mieleen, että mahtaako tämän tyypin mielestä vain suoran moottoritien ajaminen tehdä ihmisestä sitten sen motoristin.

Motoristi on toki vähäisilläkin kilometreillä. Matkamotorismi onkin sitten vähän eri juttu.

Voi shviddu mitä höpötystä. Ihan kun ois jostain aatelisarvosta kyse... Motoristi on sellainen ihminen, joka ajaa moottoripyörällä. Eiks olekkin?

Tosimotoristit on sitten asia erikseen. Niitä ei tietääkseni ole muita kuin minä.
tounge.gif

Toiset ovat motoristeja vaikka ajaisivat 10 km kesässä, toisista eu tule motoristeja vaikka ajaisivat 50.000 km vuodessa. Eli asenteesta se on kiinni, ei kilometreistä.

Mä en taida enää sitten kuulua koko jaloon porukkaan kun pyöräni myin pois... Ja kilsoja tuskin kovin montaa tänä kesänä tulee...
*kirjoittaa eroanomusta...*

Back