• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Öljyt T-birdiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja walsku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siis vaihdoin juuri filsun ja öljyt namuuni ja en ole oikein tyytyväinen oljyyni (10-40w Valvoline) Onko kellään suositusta paremmasta.

Nykyään tuntuu että ei oikein kytkin ota oikein kunnolla vapautuakseen
sad_orig.gif
ja muutenkin ei tunnu sopivalta tavaralta ...

Mä kokeilin viime kesänä Silkolene Ride 15-50w mun Speedmasteriin ja kytkin lakkasi ravistamasta.

No, eipä ole tarttenut sittemmin vaihtaa merkkiä.

Mulla oli Thunderbirtti 6 kesää ja käytin Teboilin 4T Superbike 15 w 50.Hyvin pelas kytkin ym.

No Delvaccia tietty. Toimii hienosti Busassa ja Kawassa. Ennen pelasin pirun kalliitten litkujen kanssa...en enää.

No, Mobilin1.on toiminut niinkuin pitää ja siitähän mainitaan ohjekirjassakin.
Olen myös kokeillut Bilteman "Racing öljyä" sekin toimi hyvin, sen laitoin syksyllä kun  40 k:n huolto oli n 3500 km päässä. Nyt taas Mobilit huollossa, syksyllä Bilteman halvemmat öljyt talveksi...
biggrin.gif

Delvac??? ei minun Triumphissa ole Diesel moottori.

Nyt on taas öljyt vaihdettu, mutta, mutta...

Ongelma on se, että koneen seisottua yön yli, niin aamulla on hankaluuksia saada vaihde päälle... Elikä kone käy ja kukkuu, mutta menee pitkä tovi ennenkuin saan vaihteen päälle sammuttamatta konetta.
Kun pykälä on sitten vihdoin saatu päälle, niin ongelma on kuin pois pyyhitty, kunnes jälleen uusi yö saapuu
smile_org.gif

Jos joku tietää...kertokaa ihmeessä
bowdown.gif

Vaimon Kawassa oli sama vika. Kytkin jumitti pienenkin seisonnan jälkeen. Ykkösen kun laittoi silmään mopo sammui töksähtäen. Nyt laitoin eka kertaa Delvacin 1400 ölkit sisään ja ongelma poistui. Laatikko jo kytkin pelaa tosi hienosti. Ja tiedoksi vaan, että sopii bensamotteihin on kytkinlisäaineistettu ja ylittää mopon API vaatimukset.

Vaimon Kawassa oli sama vika. Kytkin jumitti pienenkin seisonnan jälkeen. Ykkösen kun laittoi silmään mopo sammui töksähtäen. Nyt laitoin eka kertaa Delvacin 1400 ölkit sisään ja ongelma poistui. Laatikko jo kytkin pelaa tosi hienosti. Ja tiedoksi vaan, että sopii bensamotteihin on kytkinlisäaineistettu ja ylittää mopon API vaatimukset.
No toistoa, mutta : Öljyn vaihtoväli on tuolla Mobilin 1. joka varmasti toimii, 10k km, joten miksi sekaantua diesel moottoreihin tarkoittettuihin öljyihin, jotka "varmuuden vuoksi" pitänee vaihtaa useimmin...

Nooh...nyt öljy toimii, kunhan jaksan hieman pitempää lämmitellä konetta.

Outoa vain, että on niinkin kovin nirso??

Jos liian ohutta laittaa, niin tuntuu siltä kuin kone kilkattelisi omiaan, mutta kun suositusten mukaista löräytät, niin saat pelleillä kytkimen kanssa aamuisella
confused_orig.gif

No nyt löytyi vika aamuiseen kytkimen irroitukseen, hävettää oikein kertoa
smile_org.gif
Vika löytyi sivujalan katkaisijasta, oli kytkin huono liikkumaan, joten yön seisominen ei sitä heti vapauttanut ja aiheutti tuon vaihteen silmään rykäsyn yhteydessä syntyneen sammahtamisen
tounge.gif

Ei vain osannut millään moista epäillä
withstupid.gif

Back