• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

öljyt cbr:ään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Limppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Itä-Uusimaa
Honda CBR1000F ´89 onko järkeä vaihtaa synteettiset öljyt koneeseen?
Tähän asti ajanut Hondan omalla 10w40 mineraali öljyllä.
Nyt ihmettelen kannattaako koneeseen laittaa jotkut synteettiset jos meinaa vähän saada koneen mekaanisia ääniä hiljemmaksi?

Ei kannata... nimim. kokemusta on. Öljys synthetico katoaa, kuin pieru saharaan sieltä koneesta. Dellorto, del sol, delirium, delete, delicatesy... del del del DELVAC!

Valkkaa noista :-P

Hmmm, nii juu mekaanisia ääniä... mites on nokkiksen kiristimen laita? Nii ja sitten sen tasapainotusakselin säätö?

Mulla kyllä mekaaniset äänet väheni, kun laitoin öljyä joka pysyy siellä koneessa.

Itse olen myös vähän mineraali kaman puolella. Ja taidan myös pysyä siinä kannassa. Kuitenkin sen verran "vanha" toi kone että voi saada slaagin jos sinne kaataa jotain hienoja nyky öljyä.
Toinen tyhmä kysymys, koskien Hondan öljyistä.
Onko perinteistä Hondan GN-4 öljy saatavilla muulla viskositeetilla kuin 10w40?

Nokka kiristin on kunnossa kuten myös ketjukin.
(vaihdettu toissatalvena molemmat) tasapainoakseli pitäis olla ihan säädöissään.
Yllättävän hyvin on muuten toi Hondan oma öljy pysynyt koneessa. Kulutti ehkä noin 0,5l viime kesänä, kilometrejä tuli yli 8000km.
Laitoin ihan tän topicin sen takia kun jotkut(shellin kuppila keskustelut) väittää että synteetti öljy vaimentaa mekaaniset äänet.

Itse olen myös vähän mineraali kaman puolella. Ja taidan myös pysyä siinä kannassa. Kuitenkin sen verran "vanha" toi kone että voi saada slaagin jos sinne kaataa jotain hienoja nyky öljyä.
Toinen tyhmä kysymys, koskien Hondan öljyistä.
Onko perinteistä Hondan GN-4 öljy saatavilla muulla viskositeetilla kuin 10w40?
Löytyy 20w/50 jotka laittoin omaan cebariin. Kesä ajan öljyä.. kannattaa vaihtaa syksyksi notkeammat...

Back