• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Öljyproppu yamaha fzr 600-93 ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ose
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ose

Sijainti
Haukipudas
Moro!

Tuli laitettua tuommoinen fzr 600 -93 ja tietty heti roplaamaan..
vaan ei ole varmuutta missä on öljyproppu?? Autojen kanssa tullut pelattua enemmänkin, vaan ei pyörien. Ei ole sellaista ihan selkeää ruuvia.. yksi ehdokas olisi vasemmalla puolella lohkoa, ikäänkuin pultti jossa ruuvi keskellä?? Saksankielinen pdf manuskakaan ei oikein anna apuja. Josko joku tietäisi näin "simppelissä" asiassa neuvoa.

T. Ose

Itse sain tonnisesta yhden öljykanavan "tarkastuspropun" tms. rikki kun menin avaamaan. Olin niin jästipää etsiessäni proppua, ettei tullut mieleen kattoa kuin oikealta puolelta pyörää. Oikea proppu oli nimittäin vasemmalla puolella. Tämä avaamani proppu oli kumisella o-renkaalla tiivistetty ja sain katkaistua sen vaikka kiristin "hellästi". Onneksi viksumpi mekaanikko huomasi sen rikkoutuneen ja fiksasi tilalle uuden osan.
withstupid.gif

No sehän noissa just on, kun yksikään proppu ei oikein näytä oikealta ja toisaalta potentiaalisia on useita.. Poikkee kotiloista aika paljon. Vaan siinähän tuo tulee tutuksi...

Itse sain tonnisesta yhden öljykanavan "tarkastuspropun" tms. rikki kun menin avaamaan. Olin niin jästipää etsiessäni proppua, ettei tullut mieleen kattoa kuin oikealta puolelta pyörää. Oikea proppu oli nimittäin vasemmalla puolella. Tämä avaamani proppu oli kumisella o-renkaalla tiivistetty ja sain katkaistua sen vaikka kiristin "hellästi". Onneksi viksumpi mekaanikko huomasi sen rikkoutuneen ja fiksasi tilalle uuden osan.  
withstupid.gif
Sama vika rahikaisella. Tuli aikoinaan väännettyä se alumiininen proppu poikki vaikka ihan hellästi väänsinkin. Onneksi meni niin, että sain vielä pois. Uusi proppu maksoi muistaakseni 15 euroa.

Oikea öljyproppu sijaitsee takaapäin katsottuna pyörän vasemmalla puolella. Siinä oli muistaakseni jalkatuki aika lahjakkaasti vielä edessä.

Kusiaisen FZR:n öljyproppu on tosiaan v*ddumaisessa paikassa. Jos muisti ei pahasti pätki, niin varsinaisen propun keskellä on tosiaan ristipääruuvi, jota ei kannata avata. Kääntää vaan vaikka lenkkiavaimella koko proppu löysälle ja pyöritellä sitten ruuvarilla molemmat irti yhtenä pakettina. Muuten voi hiukkasen kestää öljyn valuminen...

Back