Öljypohjan irrotus Bandit 1200 -06

Sijainti
Kangasala
Kävipä niin, että kun öljyproppua avasin, niin öljypohjasta meni kierteet. Ajattelin tehdä öljypohjaan uuden Helicoil -kierteen.
Lähinnä askarruttaa, että minkälainen homma on saada tästä pyörästä (Bandit 1200 -06 vuosimalli) öljypohja irti? Tarviiko nostella moottoria, irrotella pakoputkea jne?
En löytänyt YouTube -videota aiheesta ja remontti tapahtuisi pääosin pihassa.

Varasosan nimi on englanniksi "oil pan". Onhan se osa lohkoa, mutta mitä apua vastauksellasi on minun kysymykseen? Tämä ei oikein auennut minulle. Avaatko tarkemmin?

Kävipä niin, että kun öljyproppua avasin, niin öljypohjasta meni kierteet. Ajattelin tehdä öljypohjaan uuden Helicoil -kierteen.
Lähinnä askarruttaa, että minkälainen homma on saada tästä pyörästä (Bandit 1200 -06 vuosimalli) öljypohja irti? Tarviiko nostella moottoria, irrotella pakoputkea jne?
En löytänyt YouTube -videota aiheesta ja remontti tapahtuisi pääosin pihassa.
Pääset varmaan helpommalla, kun laitat sen Helicoilin tms. korjauskierteen paikalleen koneen/öljypohjan ollessa kiinni pyörässä. Jos siihen vain pääsee silloin käsiksi? Helicoil-kierretappiin kantsii laittaa vaseliinia ennen jengan tekoa niin se poimii osan työstömurusista. Operaation jälkeen lasket vielä jonkun litran öljyä tai vaikka dieseliä koneen läpi niin loputkin työstömuruset tulevat sieltä pois öljypropun reiän kautta.

Pääset varmaan helpommalla, kun laitat sen Helicoilin tms. korjauskierteen paikalleen koneen/öljypohjan ollessa kiinni pyörässä. Jos siihen vain pääsee silloin käsiksi? Helicoil-kierretappiin kantsii laittaa vaseliinia ennen jengan tekoa niin se poimii osan työstömurusista. Operaation jälkeen lasket vielä jonkun litran öljyä tai vaikka dieseliä koneen läpi niin loputkin työstömuruset tulevat sieltä pois öljypropun reiän kautta.
Kiitos vastauksesta. Mikäli pyörä on paikoillaan normaalisti, maavara ei riitä, että saisi porattua uuden reiän. Hmmm... tietty jos pyörää saisi nostettua niin, että mahtuisi poraamaan...

Tai kallistaa kyljelleen jonkun tuen varaan. Öljyt laskettava joka tapauksessa ja tankki suht tyhjänä.

Eipä sinne mitään lastuja mene koneen sisään kun huolella tekee.

Varasosan nimi on englanniksi "oil pan". Onhan se osa lohkoa, mutta mitä apua vastauksellasi on minun kysymykseen? Tämä ei oikein auennut minulle. Avaatko tarkemmin?
Avaan. Ajattelin että onko ajatuksissai että siinä tosiaan on öljypohja kuten autoissa. En alkanut sen enemään sitten neuvomaan kun neuvot olis olleet pura ja katso. On kuitenkin jo itselläni aikaa kun oi tuollaien mulla. Hieno pyörä kyllä.

Itse varmaan ottaisin öljypohjan irti. En tosin koskaan ole tehnyt jut Bandittiin, mutta ei pitäis olla kovin paha homma. Putken luultavasti joutuu ottamaan pois tieltä, mutta sen jälkeen pitäisi olla aika selkeää. Paljon helpompi laittaa helicoili irralliseen pohjaan, saa varmana lastut pois ja samalla voi myös putsata pohjan vuosien varrella kertyneestä kytkinmoskasta.

Back