• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Öljypälpätystä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pulukka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Delvac tulkoon koneeseeni jahka sitä täältä Joensuusta jostain bongaan! Kiitän ainakin omalta osaltani keskustelusta, sain mitä tarvitsinkin eli omakohtaisia kokemuksia. Voisi tosiaan investoida jopa tuollaiseen 20 litran kanisteriin niin ei tartteis olla jatkuvasti ostamassa.

Monga takkar!
smile_org.gif

Vähän ot, mutta onko porukoilla ollut käytössä Mobilin Super S 10w-40 ja puolisynteettistä? Kohtuullisen edullista, 4l ja 15e. Sitä meinasin vanhaan ärrään seuraavaksi tuupata.

Laitoin tänään darraan delvacit, eikä eka lenkillä ainakaan kytkin luistanut, eikä leikannut kiinni. Käyntiäänessä/ toiminnassa en ainakaan huomannut mitään eroa castrolin sikahintaiseen prätkäöljyyn verrattuna. 14e/litra ei oo enää kovin paha hinta öljystä ja seuraavaks (jos pyörä toimii hyvin) ostan 20l pänikän, niin tulee vielä edukkaammaks.
smile_org.gif

Lukaseppas uusimmasta Tekniikan Maailmasta artikkeli moottoripyörän öljyistä.
Suosittelen kyllä artikkelin lukemista...
bowdown.gif
Halvalla ei hyvää saa !!!
baaa.gif
Sillä artikkelilla ei nyt juuri tään keskustelun kanssa ole tekemistä...
Samaa mieltä
mad.gif
Sen 3,50€ ois hyvinki voinu käyttää halpaa dieselöljyyn
tounge.gif
Siis oikeesti koko artikkeli ihan yhtä tyhjän kans... Piste.

luin vain ton ekan viesin ja vastaan siihen (varmaan mp vs. traktoriöljy keskustelua on käytä tässäkin aiheessa).

Elikkä kyseessä vanhan mallin suitsan öljy/ilma- jäähdytteinen kone. Öljyksi esim. delvac mx 15w40 tai joku vastaava dieselöljy muilta merkeiltä. Omissa suitsan ö/i koneissa delvac toiminut aina hyvin. Tietty rahansa voi tuhlata uusimpiin hifilitkuihin, mutta kannattaa muistaa koska se kone on suunniteltu ja millaisia öljyjä silloin on ollu..

edit: siis kannattaa etsiä juurinkin tota 15w40 öljyä. 10w30 en suosittelisi ton kuumakeston takia.. eLi 10w40 tai 15w40 varmaan parhaat vaihtoehdot

Eikös se mee jotenkin niin että autolle tarkotetuissa öljyissä on jotain liukuaineita, jotka ei sovi yhteen mopojen märkien kytkimien kanssa? Eli siis mopoihin pitäs syytää jotain mopoille tarkotettua öljyä että kytkinkin pitäis.

Omaan mopoon oon pistäny mobil1 mopoille tarkotettua öljyä, maksaa tosin ihan helvetisti, mutta sitä saa joka essolta...

Eikös se mee jotenkin niin että autolle tarkotetuissa öljyissä on jotain liukuaineita, jotka ei sovi yhteen mopojen märkien kytkimien kanssa? Eli siis mopoihin pitäs syytää jotain mopoille tarkotettua öljyä että kytkinkin pitäis.

Omaan mopoon oon pistäny mobil1 mopoille tarkotettua öljyä, maksaa tosin ihan helvetisti, mutta sitä saa joka essolta...
Tässä vaiheessa suosittelen, että luet ne noin 259 aiempaa keskustelua ja 5890 viestiä liittyen tähän aiheeseen
tounge.gif

Hyvä hakusana on "Delvac"

Onko kenelläkään kokemusta tosta Biilteman "Racing" moottoripyörä öljyistä? Näyttäs täyttävän samat API SG ja JASO speksit kuin muutkin GPS yms. "huippu öljyt". Hinta vaan olisi kohdallaan ja jos toi kerran toimii samojen speksien mukaan, niin käy mulle.

Taidanpa kokeilla mitä Rykkönen noista tykkää, jos kenelläkään ei ole vielä mitään huonoja kokemuksia
biggrin.gif

Tosin sillo mä joudun vaihtamaan myös öljynsuodattimen, kun vaihtuu toi öljymerkki...
sad_orig.gif

Onko kenelläkään kokemusta tosta Biilteman "Racing" moottoripyörä öljyistä? Näyttäs täyttävän samat API SG ja JASO speksit kuin muutkin GPS yms. "huippu öljyt". Hinta vaan olisi kohdallaan ja jos toi kerran toimii samojen speksien mukaan, niin käy mulle.
Eiköhän rykkönen noillakin pelitä ihan mainiosti mutta stadilaisena saat myös siitä Allrightin viereisestä sekatavarakaupasta Motulin semisynteettisiä 10W-50 ja Teboilin Superbike litkuja alle 30€/4l joten...

Eiköhän rykkönen noillakin pelitä ihan mainiosti mutta stadilaisena saat myös siitä Allrightin viereisestä sekatavarakaupasta Motulin semisynteettisiä 10W-50 ja Teboilin Superbike litkuja alle 30€/4l joten...
bilteman öljyt ei omassa pyörässä kunnolla toimineet, oli jäykät vaihteet ja kytkin, mutta osta vaan sitä delvaccia, sil pelittää kaikki!

bilteman öljyt ei omassa pyörässä kunnolla toimineet, oli jäykät vaihteet ja kytkin, mutta osta vaan sitä delvaccia, sil pelittää kaikki!
Mä en luota mihinkään luonnontuotteisiin, joten pitää olla vähintään täyssynteettistä. Mutta mä kokeilen mitä noi bilikan öljat toimii. Eihän siinä paljoa voi hävitä. Jos toi kone kilahtaa, niin Sten-Åke ostaa mulle varmaan uuden pärrän.
biggrin.gif

Ja onhan tossa pärrässäkin vielä takuu voimassa. Jos sen bilikka öljyillä saa rikki, niin mä työnnän sen jammu centteriin ja sanon että "korjatkaa tää meni rikki"
062802jumpie_prv.gif

Kun näitä öljylätinöitä on vähän lueskellu niin toi Delvac näyttää kyllä toimivan.

Käytin pyörääni 12tkm huollossa ja siellä oli venttiielien räpläystä ja tämmöstä. Kun hain pyörän, oli siihen viskattu repsolin öljyt (tais olla joku syntetico se malli) ja sen jälkeen kuuli ihan selvästi että koneesta kuulu pieni siritys. Juuri sellainen nokkaketjusta lähtevä ääni ja ihmettelin ja olin huolissani jonkun aikaa että mistähän tämä johtuu. Onko asennuksessa menny sit joku mönkään
nixweiss.gif
mutta tuskin on, pyörä pelittää niin kuin pitääkin...

Nyt vasta tuli mieleen, että sehän voi johtua ihan nuista öljyistä, vai mitä olette mieltä? Tuossa jollain toisellakin oli nokkaketju ääntäny kun oli öljyä vaihtanu
thumbs-up.gif

Kun pääsee kotikunnalle niin taidanpa ruikata Delcavit pyttyynm ja kuunnella uudestaan
wink.gif

Omasta hiljeni nokkaketjun sirinä öljyn vaihdolla. Oli talven jäljiltä "oikeet" mopoöljyt ja vaihdoin delvaciin.

Itse pistin juuri thundercattiini Nesteen Turbo LXE 15W-40 ja toimii erittäin hyvin. Turhaa itteni mielestä maksaa "mp-öljyistä", joissa o samat luokitukset kuin tuossa Nesteen öljyssä, täyttää nimittäin parhaat luokitukset bensakoneisiinkin..ja eikös se ole pääasia että siinä ei ole niitä kitkaa pienentäviä aineita, jotta se kytkin toimii..

Kuka tietää mikä kauppa myy PORISSA Castrolin öljyjä
confused_orig.gif
ku ei täälä tuppukylässä ole! eikä viittis lähtee kiertään kaikkia kauppoja.

Back