• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Öljynvaihto syksyllä vai keväällä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja thottine
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pitäisiköhän kaivaa tänne vaikka 10 näytethriidiä, miten se homma täällä menee. Joku mainitsee sanan "öljy", ja mitäs seuraavaksi tapahtuukaan. Varmaan on joku tekstiviestivahti päällä, mikä hälyttää kun näpytellään nuo neljä maagista kirjainta tuossa järjestyksessä.
Mitä oikein raivoat täällä, ei kannata ottaa ihan tosissaan jotain jauhantaa öljystä. Kyse on nestemäisestä voiteluaineesta jolla on tiettyjä ominaisuuksia ja joka tulee erilaisissa purnukoissa.

Onhan noita muitakin kuin Mobil Delvac jotka sattuvat täyttämään vaatimukset ja itse olen ainakin ottanut tuon Delvac-vauhkoamisen enemmän tai vähemmän vitsinä.

En lepää ennen kuin kaikki käyttävät samaa öljyä kuin minä. En tosin muista, mitä öljyä koneessa on, mutta ehkä sen saisi selville jollain labratutkimuksella?

Joku mainitsee sanan "öljy", ja mitäs seuraavaksi tapahtuukaan.
No ainakin se että sinä ilmestyt keskusteluun pikavauhtia
biggrin.gif

En lepää ennen kuin kaikki käyttävät samaa öljyä kuin minä. En tosin muista, mitä öljyä koneessa on, mutta ehkä sen saisi selville jollain labratutkimuksella?
Veli vetomies todistaa asiaa, itsekkin on saattanut uskon horjuessa lorauttaa koneeseen Neste Turbo LXE 15W-40:set (tätä kutsutaan soveltamiseksi).
Mutta en tunnusta ja siittä ei ota pirukaan selvää, niin on yhteneväiset ominaisuudet...

Ps. sori pecha, jos heitin liikaa löylyä...

On myös muistettava, että Öljymäellä on ollut merkittäviä raamatullisia tapahtumia, jotka eivät välttämättä liity voiteluaineiden ominaisuuksiin tai epäpuhtauksiin.
wink.gif

Monet ovat siirtyneet ajamaan myös talvella välttääkseen tämänkaltaiset dilemmat - vaihtaako keväällä vai syksyllä.

Laittakaapa vielä kuusi sivua lisää aiheesta,koska en ole yhtään
viisaampi vielä tässä asiassa.
Vaihtaako vai ei ja milloin.

Vastaus on helppo
smile_org.gif

Jos mopo on sulle vähän niinku morsian, niin tietysti teet kaiken mahdollisen hänen hyväkseen.. Putsaat, puunaat, vaihdat öljyt ja teet vähintäänkin tarkistusluonteisen huollon aina ajokauden päätteeksi.

Jos pyörä on vain kulkuväline (niin kuin auto useimmille) niin teet(ät) vain ja ainoastaan välttämättömät huoltotoimenpiteet - jos niitäkään. Ja mitä sitä suotta pesemäänkään, likaantuu se heti keväällä kuitenkin..

Vastaus on helppo  
smile_org.gif

Jos mopo on sulle vähän niinku morsian, niin tietysti teet kaiken mahdollisen hänen hyväkseen.. Putsaat, puunaat, vaihdat öljyt ja teet vähintäänkin tarkistusluonteisen huollon aina ajokauden päätteeksi.

Jos pyörä on vain kulkuväline (niin kuin auto useimmille) niin teet(ät) vain ja ainoastaan välttämättömät huoltotoimenpiteet - jos niitäkään. Ja mitä sitä suotta pesemäänkään, likaantuu se heti keväällä kuitenkin..
Ei ole mopo minulle morsian,vaan paremminkin huora.
Yritän aina pujahtaa sen kanssa salaa vaimolta viettämään kahdenkeskeistä
laatu-aikaa.
Palaan takaisin rääkättyäni sitä muutaman tunnin.(Tässä kohtaa miehet
aina liioittelevat)
Niin ja eipä tuo ole vielä koskaan allani lauennut,vaikka paukkuja on
perästä päästellytkin.

Aina joku tanan pässi näitä tänne jaksaa laittaa. Keskustellaanko samaan hengenvetoon että moikkaatko ja jos et ni miksi. Sitte viel eri vakuutusyhtiöiden hinnat. Kuka näitä jaksaa lukea?

Niinpä.Säilytän pyörää +20 asteisessa tallissa,enkä todellakaan vaihda öljyjä talvea varten.
Enkä usko että jamaikalainen rastatukkakaan vaihtaa öljyjä säilöntää varten,jos tietää että reggaen kuuntelulta ja pilvenpoltolta ei ehdi puoleenvuoteen ajaa.

Pitäisiköhän kaivaa tänne vaikka 10 näytethriidiä, miten se homma täällä menee. Joku mainitsee sanan "öljy", ja mitäs seuraavaksi tapahtuukaan. Varmaan on joku tekstiviestivahti päällä, mikä hälyttää kun näpytellään nuo neljä maagista kirjainta tuossa järjestyksessä.
Mitä oikein raivoat täällä, ei kannata ottaa ihan tosissaan jotain jauhantaa öljystä. Kyse on nestemäisestä voiteluaineesta jolla on tiettyjä ominaisuuksia ja joka tulee erilaisissa purnukoissa.

Onhan noita muitakin kuin Mobil Delvac jotka sattuvat täyttämään vaatimukset ja itse olen ainakin ottanut tuon Delvac-vauhkoamisen enemmän tai vähemmän vitsinä.
Sitähän se onkin ja sillä pyrittiinkin saattamaan raivoon ihmiset joillaoli jyrkkä poissulkeva kanta.
jotkut jaksaa vieläkin yltyä siitä raivoon näköjään.

Luulen että sillä joka aloittaa tän öljykyselyn on ihan oikeasti juttu pohdinnan alla.
Ehkä se on uusi näissä porukoissa ja sellainen joka vilpittömästi haluaa pitää kalliilla ostetun ekna mopon hyvässä kunnossa.
Siksi en itte ala vittuileen vastauksen kanssa.
Vaan kerron nöyrästi, että syksyllä olis parempi-kaikista edellä mainituista syistä-mutta aina ei jaksa ja sit se tapahtuu keväällä.
Pyörät on semikuivassa ja -lämpimässä tallissa.

Back