Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
.....D:tä seoksessa ?joo mutta ne on kuules tehty semmoisesta luonnonkuidun ja keinokuidun sekoitteesta, ettei niihin kertyneet kehon eritteet vaikuta millään tavalla![]()
Sitten kannattaa tarkasti tuumata, onko syytä pyörää turhaan talvella käynnistellä talvisäilytyksen aikana.
Vai että vm.76... kai nyt 35 vuotiaan pyörän sylintereissä alkaa syöpymää olemaan, mutta ei se mistään öljyn kosteudesta johdu. Aikaisemmin bensassa oli rutkasti rikkiä, joka muodosti palaessaan rikkihappoa joka syövytti sylintereitä ja happamoitti öljyä. Rikki poistui bensasta vasta ihan viime vuosina. Tuskin sylinterit olisivat paljon paremmat vaikka tuossa olisi öljyjä miten vaihdeltu.Laitanpa vielä tännekin kuvan vm. 76 Golwingin sylinteristä, jossa on ollut hieman kosteutta... On ikävä yllätys minkä olisi voinut joskus aikoinaan erittäin pienellä vaivalla välttää.
Totta horiset, kuva olikin esimerkki siitä että kosteus se moottorin seisoessa aiheuttaa muiden epäpuhtauksin kanssa metalleissa korroosio ilmiön.Vai että vm.76... kai nyt 35 vuotiaan pyörän sylintereissä alkaa syöpymää olemaan, mutta ei se mistään öljyn kosteudesta johdu. Aikaisemmin bensassa oli rutkasti rikkiä, joka muodosti palaessaan rikkihappoa joka syövytti sylintereitä ja happamoitti öljyä. Rikki poistui bensasta vasta ihan viime vuosina. Tuskin sylinterit olisivat paljon paremmat vaikka tuossa olisi öljyjä miten vaihdeltu.Laitanpa vielä tännekin kuvan vm. 76 Golwingin sylinteristä, jossa on ollut hieman kosteutta... On ikävä yllätys minkä olisi voinut joskus aikoinaan erittäin pienellä vaivalla välttää.
Tämä rikki ja lyijykin olivat ennen syynä suositukseen vaihtaa öljyt ennen talviseisontaa, eikä kosteus. Öljyn seassa on aina kosteutta joka tulee pakokaasujen ohipuhalluksesta (ja poistuu suurimmaksi osaksi kuuman koneen huohotuksen mukana) mutta se on öljyn ominaisuuksissa otettu huomioon. Autojen moottoreihin kosteutta kertyy talvella todella paljon, se näkyy tyypillisenä kylmälimana öljyntäyttökorkissa. Silti autojen koneet ei siitä kärsi. Puhtaampi bensa on myös osaltaan mahdollistaneet nykyiset todella pitkät öljynvaihtovälit vaikka kosteutta kertyy ihan samoin kun ennenkin, ja silti koneet kestää paljon paremmin kun ennen.
Näinhän se nimenomaan on.Onko se sitte niin, että se joka jättää paskaset ölpät
pataan muhimaan talven yli..........
Viikkaa myös syksyllä lyhyet kalsarit paskasina kaappiin
odottamaan kevättä![]()
+2+1Syksyllä, ennen talviteloille laittoa.
ääni tälle, itse teen samoin.Itse vaihdan aina syksyllä.
Ei paha, mutta turha.Mun mielestä ei ollenkaan paha sijoitus / huolto 10 - 20 keur mopoon.
Sijoitus joka ei tuota mitään on huono sijoitus... voi sen satasen käyttää fiksumminkin. Tai tuhlata edes johonkin josta on jotain iloa.Ei paha, mutta turha.Mun mielestä ei ollenkaan paha sijoitus / huolto 10 - 20 keur mopoon.
Käytät aika kallista öljyä, haluatko kuulla halvemman vaihtoehdon..., ei se mitään kerron sen silti, se on <piip>Alle 60e kerta öljyineen, oem suodattimilla ja tiivisteillä.