• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Öljynvaihto ennen vai jälkeen talven?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zip
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitä !!!
Pitääkö se sammuttaakin talveksi  
omg.gif

Reiska_SB  
biggrin.gif

Mulla on ollu nyt 3 talvee samat jonkun verran käytetyt munkinpaistoöljyt moottorissa . Kertaakaan ei oo vaihteet kolahdellu talven aikana . Siittä oon päätelly , että ihan hyvä tehdä näin . Vähän kalliiksi tietysti tulee , kun joutuu muutaman sata munkkia ensin paistaan että saa öljyt parhaimmilleen . Mutta jos on varaa ostaa pyörä , niin ei se saa tähän kaatua .( Jos kaikki öljy ei mahdu koneeseen , niin loppu kannattaa kaataa venttiilikopan päälle : siittä se sitten valuu pikku hiljaa koneen kylkiä ja suojaa ulkopuolenkin . )

Vastaavasti jos itse vaihtaisin vain vaihtovälein (10 000), tulisi öljynvaihto kenties vain 4 vuoden välein... Ei hyvä...  
biggrin.gif
Juu siis kerran vuodessa kannattaa vaihtaa joka tapauksessa. Silloin viisainta lienee se syysvaihto kun laittaa seisomaan. Sitten talvella pöräyttää muutaman kerran tulille ettei ala sakka kasautua vaan tulee kiertoa ja roippeet jäävät suodattimeen. Ja akku, polttoainejärjestelmä yms yms elpyy.

sekä että tulee vaihdettua, mutta jos jompikumpi niin syksyllä on parempi vaihtaa. ja tankki täynnä gasoliinaa. tulee talvella sitten käytettyä pyörä lämpimäksi kerran kuukaudessa...(ikäväkin siinä samalla helpottaa)

niin vai pitäiskö akkukin vielä irroittaa???
tounge.gif

Akku ja satula lähtevät kätevästi sisätiloihin lämpimään talveksi.
Ajokauden päätteeksi öljynvaihto.
Tankki täyteen, ei mitään stabilaattoreita.
Parikertaa talvessa käy vähän halimassa, käyttää konetta.

En kuitenkaan käytä pyörää kuin ikävuodet 2-7, jääköön vanhuuden ongelmat sitten köyhäillistön tuunattavaksi, jos niitä nyt sitten tuleekaan tästä muka epätäydellisestä talvivarastoinnista.

Bajahill ohjaa laittamaan silikonia renkaisiin, huh hu.
Ei ne nakit kuitenkaan kestä kuin 1-2 ajokautta, ei merkitystä.

Back