• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Öljynsuodattimista, merkillä väliä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Olen aloitteleva moottoripyöräilija ja teen pientä huoltoa uudelle käytetylle pyörälleni (Yamaha XJ600N). Niin onko väliä laitanko yamahan merkkisuodattimen vai stormista ostetun tarvikesuodattimen?

Ehdin jo ostaa stormista, mutta en ole vielä vaihtanut ja tuli tuollainen mieleen kun surffailin netissä että kuulemma kannattaa käyttää merkkisuodattimia. Nyt arveluttaa, että pitäisiköhän se ostaa se merkkisuodatin..
confused_orig.gif

No ei todellakaan tarvii. Ne stormin suodattimet on ihan yhtähyviä kun orggiksetkin. Suodatin kiinni ja
062802moto_prv.gif

Itse aina ostanu suodattimet stormista eikä mitään ongelmaa, voiko yleensä jossain suodattimissa olla mitään käytännön eroa? njoo mua ei kiinnosta mitkään virtausluvut paperilla sitten
biggrin.gif

Kyllä se tarvikesuodatin ajaa usein ihan saman asian. Jos olet laiska vaihtamaan öljyjä (=pitkä vaihtoväli), niin silloin tietty suositellaan yleensä käyttämään alkuperäistä.
Eli pistä vaan se stormin suodatin kii, öljyt sisään ja hetken ajan seuraat ettei vuoda, sitten eikun menoks. Tarkista jammun manuskasta suositeltu öljynvaihtoväli, äläkä ainakaan ylitä reilusti sitä.

Kiitokset vastauksista
smile_org.gif
Öljyjä sitten vain vaihtamaan ja uusi suodatin kiinni  
062802moto_prv.gif

Itse olen tykästynyt käyttämään Kawassa Hondan suodattimia, päälisin puolin ainakin laadukkaamman tuntuisia kuin hiflofiltrot tms. Eipä noista tiedä...
nixweiss.gif

No selvähän se on että ne HONDAN-suodattimet ovat laadukkaampia!!!!
Johan se nimikin kertoo sen!
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Jaa-a. Pistin aikoinaan Kawa Gpz500s:ään "halvan" suodattimen ja kahtena keväänä, tarvikesuodatin hajosi parinsadan kilsan ajon jälkeen öljynvaihdosta. Molemmilla kerroilla peltisuodattimen tiiviste petti ja heitti öljyt takakumille. Molemmilla kerroilla oli tuuria, että pysyin pystyssä. Syytä tiivisteen hajoamiseen en tiedä, mutta, ennen kuin joku kerkiää; asennusvirhe se ei ollut, eli tiivistepinnat olivat varmasti puhtaat.

Ensimmäisen kerran jälkeen pistin paikoilleen uuden  samanlaisen tarvikesuodattimen, joka sitten kesti koko kesän. Toisen suodatinhaaverin jälkeen siirryin alkuperäistarvikkeisiin. Tähän asti oon yrittänyt suosia alkuperäisiä suodattimia, jotka ovat ainakin Kawoissa suurin piirtein saman hintaisia. Tosin HiFloFiltron suodattimia oon myös käyttänyt...ilman ongelmia.

Back